laptop op domein inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ik krijg mijn laptop niet op het domein ingelogd. Het domein is traicon.dmn en de gewone pc's die hier staan, loggen allemaal in via een usr/ pwd zoals je die client voor microsoft aanmelding op iedere win98 pc wel hebt. Standaard usr en pwd. In dit geval zijn beide identiek. Log ik in met een dergelijk usr/pwd combinatie, dan krijg ik een bericht dat het voor die account niet is toegestaan vanaf mijn locatie te loggen. Alleen vanaf die ene pc met die usr mag dat dan blijkbaar.
De pc's hebben bij netwerkinstellingen staan: aanmelden bij windows nt domein.
ik had graag mijn laptop ook aan dit domein toegevoegd maar heb geen flauw idee waar ik dat moet doen. er staat hier een ibm netfinity 3000 server die dat waarschijnlijk regelt maar daar kan ik verder niet inkomen. Iemand enig idee hoe dat mogelijk is voor mij met mijn laptop? nu moet ik namelijk telkens als ik iets nodig heb, dat per email verzenden naar mijn laptop, en dat is uiterst irritant...

Verwijderd

Post eens wat meer specs van je netwerk... welk OS staat op alle apparaten enzo... Geef ons meer informatie, hier kunnen we niets mee!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Het netwerk bestaat uit een aantal aftandse pc's. Het gaat om pc's (4) waarvan de beste een pentium 233 met 64mb is. Deze pc's hebben gebruikersnamen als officem, verkoop, bverkoop. De wachtwoorden zijn hetzelfde als de gebruikersnamen.
van de pc's zijn er 2 met win98 en 2 met win95.
DE pc's zijn allemaal aangesloten op het netwerk via hubs. Het gehele verhaal zit op een server. Verder wordt er een router gebruikt waar ik wel op kan komen, maar waar ik geen gebruikersnaam en wachtwoord van heb.
Verder is er nog een grote printer / fax/ kopieer machine aangesloten op de server als netwerkprinter.

Als er een van de reguliere computers aangezet wordt en er wordt ingelogd met de usr/ pwd, dan wordt er een aanmeldingsscript gedraaid. Vervolgens krijgt iedere aangemelde computer toegang tot de centrale schijf waar alles opstaat, en ook wordt er voor iedere computer een schijf aangemaakt met de naam van de usr.

Ik heb al geprobeerd om de usr / pwd instellingen op mijn laptop over te nemen. Dus dan de laptop de instellingen geven van de gewone computer. Ik heb alleen dat aanmeldingsscript niet. Blijkbaar hoef je niet op de server aangemeld te zijn om op internet te kunnen, want ik kan wel gewoon op internet. Ik heb alleen geen toegang tot de server en dus de centrale schijf.

[ Voor 3% gewijzigd door DeRooney op 22-03-2005 18:13 ]

Verwijderd

Wat staat er op de server? windows NT4/2000/2003.

Wat staat er op de laptop? win 9x/me/2000/xp -pro of - home?

Draait het netwerk op ip? krijg je van een DHCP server dan een ip-adres?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je hiervoor net gewoon beter contact op nemen met je systeem beheerder of helpdesk? Die weten preceis hoe het netwerk in elkaar zit en hoe jij het een en ander moet instellen om op dat domein te komen lijkt me.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Mits XP Pro / 2000 Pro, etc:
code:
1
net use \\servernaam /user:domainname\username

Dan zal hij vragen of je het wachtwoord wil intypen, dat doe je dan, en dan kan je op de server komen zonder hem lid te maken van het domain.

Ik denk zowiso niet dat het de bedoeling is om je eigen laptop aan "andermans" domain te hangen, als je dat wil doen, vraag het aan systeembeheer. Je kan hem nl niet zelf aan het domain hangen (Windows 98 vraagt geen wachtwoord, die doet dat gewoon, 2000/XP moet je dat echter wel ingeven (veiligheid)).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Orion84 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:52:
Kan je hiervoor net gewoon beter contact op nemen met je systeem beheerder of helpdesk? Die weten preceis hoe het netwerk in elkaar zit en hoe jij het een en ander moet instellen om op dat domein te komen lijkt me.
idd aleen admininstrators kunnen hem toevoegen aan je domein
(met mischien een paar ongewenste policies door je strot geduwd)

Iperf

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 15:19
Heb je wel de patch gedraaid voor windows 98 om in een (2000?) domein aan te melden?

Verwijderd

Idd, een nieuwe pc in een 2000/2003 domein toevoegen kan je alleen als je een account hebt met die rechten. Dus je zult even via de helpdesk (als die er is ) moeten vragen of de domain admin, of wie het nog verder kan, jou even wil toevoegen aan computers die op het domein mogen aanloggen. Succes!

Ondanks dat je wel een inlognaam/wachtwoord hebt, moet de computer zelf nog in Active Directory worden opgenomen. Dat kan waarschijnlijk alleen de Admin op die netFinity.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 23:19 ]

Verwijderd

Dit zijn zaken voor je systeembeheerder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.