Kop-, voetobjecten en sjablonen (goed) in PDF zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Topicstarter
wat ik zoek:
Een programma waarmee ik meerdere PDFjes achter elkaar kan zetten en in de margines(oid) objecten (afbeeldingen, text en paginanummers)) kan plaatsen. (van diverse folders een EEn lijkende folder maken)

wat ik had gevonden/geprobeerd:
MS Office (geen PDF ondersteuning)
OpenOffice (geen PDF ondersteuning)
Adobe Acrobat Professional (geen kop en voettekst)
CutePDF (geen margines)
JawsPDF (geen margines)
PDFToolbox (wederom kansloos)

geen van allen voldeed helees, ze kunnen enkel het PDFje in vol formaat weergeven en niet als "frame" binnen de pagina.
Kent iemand nog een leuk pakket?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je moet gewoon even een PDF printer installeren. Er zijn diverse gratis varianten van te vinden op Internet. MS Office ondersteund het niet, maar wanneer je 'Adobe Proffesional' installeerd kan je gewoon PDF documenten printen...

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Topicstarter
Woudloper schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:06:
Je moet gewoon even een PDF printer installeren. Er zijn diverse gratis varianten van te vinden op Internet. MS Office ondersteund het niet, maar wanneer je 'Adobe Proffesional' installeerd kan je gewoon PDF documenten printen...
Ik zoek dus een Editor en printen naar PDF was niet de vraag, want die had ik zoals je had kunnen lezen.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Aha, maar je refereert aan programma's als MS Office welke helemaal geen PDF Editor mogelijkheden hebben. Maar kan je anders niet eerst een opzet maken in Word (met kop en voettekst) en deze vervolgens printen en editen met Abode Professional?

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Woudloper schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:06:
Office ondersteunt wel pdf printers. Ik heb zelf bijvoorbeeld CutePDF op mijn laptop staan icm Office 2003.

Toch?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

meuktracker: PDFCreator 0.8.1 RC5 bevalt mij erg goed!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Topicstarter
Heel leuk voor je maar ik zoek geen virtuele printer, maar een editor die met PDFjes overweg kunnen.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Topicstarter
ttt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ook mij is je vraag niet helemaal duidelijk; je wilt een PDF file genereren met een consistente kop en voet die gevult is met data uit verschillende Worddocumenten oid? En wat is dan de reden dat je inderdaad niet gewoon alles in Word plakt en vervolgens als PDF uitprint? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Topicstarter
Laat ik het eens wat praktischer uitleggen:

Ik rezise het PDF gedeelte in mijn "editor" naar 80%. De 10% onder en boven gebruik ik om met mijn "editor" kop en voettekst toe te voegen. Nu overlapt het dus niet.
Zo krijg ik dus een "folder" in een folder, klonk heel simpel.

• NetForce1
  • Laatst online: 20-08 11:58

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Je kunt, zoals Spider.007 volgens mij ook bedoelt, de pagina's van de pdf-bestanden kopieren, en als afbeelding invoegen in Word

[ Voor 4% gewijzigd door NetForce1 op 23-03-2005 21:43 ]

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

NetForce1 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:33:
Je kunt, zoals Spider.007 volgens mij ook bedoeld, de pagina's van de pdf-bestanden kopieren, en als afbeelding invoegen in Word
En dan vervolgens weer uitprinten met een pdf-maker. Wat de topicstarter bedoelt, een directe editor in pdf files bestaat volgens mij niet.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Topicstarter
Direct editen hoeft niet, maar ik moet ze gewoon goed kunnen invoegen, dus niet als plaatje. Want als ik 100 pagina's als plaatje moet inladen dan schiet het niet echt op.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Topicstarter
klein trapje helaas dan weer.

Ik ben nu bezig om de bestaande PDF folders om te zetten naar documenten (.doc of .rtf). Uiteraard gaat dit niet geweldig en verlies ik hiermee ook het gevoel dat de folders "ingevoegd" waren, is ook niet de bedoeling. Daarnaast is eht ook teveel werk. Dus als iemand nog wat leuks weet dan hoor ik dat graag. Het programma kan relatief simpel zijn dus ik zou niet snappen waarom het niet zou bestaan.

• NetForce1
  • Laatst online: 20-08 11:58

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Volgens mij moet het wel met LaTeX kunnen.
quote: Google
Insert whole a4 pages or two a5 on one a4 page
in latex preamble

\usepackage{pdfpages}

package maybe part of your local tex-installation or available at CTAN. In the text write for example:

\includepdf[pages={1-10}, nup=2, scale=1.414]{a5doc.pdf}

if you want to insert the pages 1-10 of the pdf-document a5doc.pdf in your actual document.
Voor algemen vragen over LaTeX kun je in [rml][ Alg.] LaTeX2e[/rml] terecht, of bij de mailinglist van bijv. de Nederlandse TeX Gebruikersgroep

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Pagina: 1