[PHP] lycos mysql gebruiken vanaf andere server met php *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Hallo Iedereen,

Ik heb zelf ergens gratis webspace (van mijn uni). Dit is een apache php server. Ik kan helaas niet over mysql beschikken. Nu kun je bij tripod.lycos.nl gratis webspace + php + mysql + veel gratis reclame krijgen.
Die reclame zint me nit zo, dus dacht ik is er een mogenlijkheid om de database van lycos te gebruiken zonder dat ik last heb van die reclame. Dit is mijn idee:

We maken een aantal scripts op de lycos server waarmee de data uit de mysql database gehaald kan worden. Deze wordt via wddx opgeslagen op de lycos server (www.php.net/wddx).

1. Mijn Uni server stuurt dus een query naar de lycos server, (bv tripod.lycos.nl/username/database.php?q=jantje). Veder moet hier ook een userid aan gekoppeld worden (als er bv twee mensen iets tergelijk doen)
2. lycos server haalt data uit database zet het in wddx xml op de lycos server
3. Uni server haalt het wddx bestand vanaf de lycos server op.
4. Klaar is kees

Opzich ziet dit (volgens mij dan ) er wel goed uit. Er is alleen 1 probleem. deze zit tussen stap 2 en 3. Het duurt natuurlijk even voordat de lycos server de data heeft gefetcht en de xml file geschreven heeft.
Er moet een delay komen tussen 2 en 3. Ik vroeg me af hoe je dit het beste kunt doen. Je zou bv in php usleep kunnen gebruiken alleen deze functies neemt ff 100% van de processorkracht, dus dat lijkt me niet de meest praktische oplossing. Jullie enige goede ideeenen hiervoor?

ciaoz
Atz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom die tussenstap waarbij het naar een bestand weggeschreven moet worden? Kun je die url aanroep niet gewoon het resultaat op laten leveren? In dat geval wacht je php script vanzelf.

Eigenlijk snap ik nioet waarom je het voor jezelf zo moeilijk maakt. Voor E4/maand heb je al fatsoenlijke hosting met php/mysql en zelfs een leuke domeinnaam.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
met subdomein: € 1,-/mnd
(geen spam hoor! gewoon een voorbeeld)

[ Voor 23% gewijzigd door mocean op 22-03-2005 14:07 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Lycos is niet 1 van de snelsten, mja, wat jij wilt zal waarsch wel kunnen werken, maar of het nou lekker werkt :/ ik denk het niet. Mischien kun je in je script zoiets verwerken:

- Send request naar lycos
- Maak cronjob aan, over 5 sec (ofzo) weer script draaien.
- Bestaat het bestand nu wel, results ophalen en verwerken, bestand verwijderen.
- Zo niet, cron job weer aanmaken, over 5 sec weer draaien, etc etc...

Nogmaals, zeer omslachtig, voor een paar euro in de maand heb je ook al een flink aantal MB's, waar je gewoon naar connecten (sommige providers). Lijkt mij veel beter werken maarja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Janoz schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:05:
Waarom die tussenstap waarbij het naar een bestand weggeschreven moet worden? Kun je die url aanroep niet gewoon het resultaat op laten leveren? In dat geval wacht je php script vanzelf.

Eigenlijk snap ik nioet waarom je het voor jezelf zo moeilijk maakt. Voor E4/maand heb je al fatsoenlijke hosting met php/mysql en zelfs een leuke domeinnaam.
Opzich hoef ik niet echt een server met mysql. Ik vind het gewoon een leuk en interesant project, dat is eigenlijk alles.
Hoe bedoel je exact 'url aanroepen en dan wacht php script vanzelf'
doeboel je iets zoals

<?php
blablabal
header('Location: url');
blablalb
?>

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 18:10
natuurlijk kan dat, anders zouden de database en de webserver altijd op dezelfde machine moeten staan.

om vanuit php te connecten naar database kan je localhost gebruiken maar ook een ip-address of dns-naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
ow ok, dat scheelt. Een vriend van mijne zei dat het niet mogenlijk was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Het blijft natuurlijk de vraag of de mysql database bij Lycos vanaf het internet te bereiken is. Ze zullen waarschijnlijk willen dat je vanaf hun webserver een verbinding opzet, omdat ze zo zeker weten dat er reclame wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

brehloi schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:55:
natuurlijk kan dat, anders zouden de database en de webserver altijd op dezelfde machine moeten staan.

om vanuit php te connecten naar database kan je localhost gebruiken maar ook een ip-address of dns-naam.
Dat moet wel expliciet aangezet worden op de database server. Ik betwijfel of dat gedaan is. En nee dat kan je niet zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door LuCarD op 22-03-2005 15:19 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Je kan toch gewoon
PHP:
1
$data = file_get_contents('http://www.lycos.com/~user/query.php?cmd=getUsers');

of zoiets doen? Dan heb je ook geen gedoe met tijdelijke bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zoals Skaah al zegt kun je gewoon de output van de query oproepen. Als je die dan per regel inleest kun je per regel weer bepalen wat wat is. Zo kun je omzeilen dat je niet remote mysql kunt gebruiken. Nou vind ik het allemaal onwijs omslachtig en het zal de snelheid zeker niet tengoede komen. Ik raad dan inderdaad ook aan, zoals dat eerder gedaan is, eens te kijken voor goedkope webhosting.
Pagina: 1