Toon posts:

[DOS] Datum weergeven van 2 weken geleden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik weet niet of het mogelijk is maar kun je in dos ook laten zien wat voor datum het was 2 weken geleden, en dan daar een variabele van maken ?

set datum=%date%

maar dan krijg je de datum van nu, en ik wil graag de datum van 14 dagen geleden,

is dit mogelijk?

dit is wel mogelijk in vbscript, maar ik weet niet hoe ik van een waarde uit vbscript een variabele in dos maak, als iemand dat weet hoor ik het ook graag

Minolta :9

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:57

Fido

C:\> park

Dan kun je toch bijvoorbeeld de waarde die je in VB terug krijgt als parameter meegeven aan een batchfile. Dus eerste parameter is dan aanwezig in variabele %1.

Verwijderd

Je mag wel iets duidelijker zijn :)
Wat heb je zelf al gedaan?
Waar gaat deze oplossing voor dienen ?
En waarom moet het in dos ?

En zat manuals te vinden toch over VB ? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fido schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:49:
Dan kun je toch bijvoorbeeld de waarde die je in VB terug krijgt als parameter meegeven aan een batchfile. Dus eerste parameter is dan aanwezig in variabele %1.
dan krijgt je toch zo`n snelkoppeling naar de batchfile, want dat heb ik al getest, batchfile.bat variabele

het gaat erom dat ik in dos een "backupscript" gemaakt heb, die maakt eerst van een zooi bestanden een rar bestand (met winrar commandline) en brand die met nerocmd op een cd,

maar ik ga met mn backup systeem 10cd-rw`s gebruiken elke werkdag 1 en dan nog de oneven en de even weken apart, en wil ik controleren, of de juiste cd erin zit

@echo off
vol d:|find "Backupcd" > NUL
if errorlevel 1 goto wrongcd
echo cd ok
call wis-cd.bat
rar a rr rv -t -tl -y -r c:\henri\backup @c:\henri\bestanden.txt
nerocmd --write --real --drivename d: --iso Backupcd --create_iso_fs "c:\henri\backup.rar" --recursive --nero_log_timestamp

goto end

:wrongcd
echo cd not ok

:end

want in dit script controleerd hij of daadwerkelijk "Backupcd" erin zit, zo nee stopt hij direct, dit wil ik vervangen door iets dat de datum controleerd van dus 14 dagen terug, want hier staat de naam die de cd meekrijgt ook nog vast, maar dat moet ook veranderd worden in iets dat hij de datum van vandaag gebruikt als cd-naam

misschien is dit wel erg uitgebreide informatie, maar nu weten jullie wat de bedoeling erachter is,

@eurotic, kheb wel gezocht op o.a. http://www.microsoft.com/...r/guide/sas_vbs_hbev.mspx

hier staat veel informatie over tijd weergeven e.d. maar ik kan ook niet na googlen wat vinden over vbs in combinatie met dos,

Minolta :9

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Minolta, volgens mij is er niet standaard een functie van DOS die dat doet, zoals bv. DateAdd in VB. Wat je zou kunnen doen: laat een VB-script de datum uitrekenen en naar een bestandje schrijven. Elke dag opnieuw, en de vijftiende regel wissen (of zo), zodat je een bestand overhoudt dat de 14 meest recente data bevat. Lees het bestand uit vanaf je cmdline; de laatste regel is dan de juiste datum.

Makkelijker is het misschien om een volgnummer te gebruiken in plaats van een datum, dan kan je er gewoon 14 vanaf trekken.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
@vilenin :

dat zou anders wel kunnen, maar dan moet ik toch nog een soort berekening hebben die de datum omzet in een nummer, want anders heb je nog niet echt controle, want dan zou je 10 verschillende *.bat bestanden maken, en die via een schema laten uitvoeren, maar dan zou je als dat verkeerd loopt. bijv. op woensdag word script 1 uitgevoerd en cd 1 ligt er nog in, word de backup overschreven.

daarom wilde ik graag controle aan de hand van de datum van de pc.

...........of denk ik nu weer helemaal krom ? 8)7

Minolta

Verwijderd

Topicstarter
kben op een andere tour gegaan, namelijk vbscript, ik heb dat dos verhaal in vbs gezet en inpakken en branden, gaat nu goed, dus nu kan ik de datum laten berekenen in vbs, ik heb nu iets dat aangeeft welke cd er in zit

Wscript.Echo "Cd naam: " & objItem.VolumeName

dus het zou moeten gaan lukken

grtn
Pagina: 1