XML Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bladeoner911
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb een probleem met XML en ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Het probleem is als volgt ik heb deze code in een html bestand gezet:

<html>

<body>
<xml
src="Klanten.xml"
id="xmldso"
async="false">
</xml>

<table
datasrc="#xmldso"

border="1">

<thead>
<th>Klant_ID</th>
<th>Klant_Naam</th>
<th>Product_ID</th>
<th>Product_Naam</th>
</thead>

<tr align="Center">
<td><span datafld="Klant_ID"></span></td>
<td><span datafld="Klant_Naam"></span></td>
</tr>
</table>

</body>
</html>

Hij maakt bij <thead> een aantal kopjes aan voor bovenaan mijn tabel. Klanten_ID, Klant_Naam, Product_ID en Product_Naam, maar Klant_ID en naam komen uit Klanten.xml. Product_ID en naam komen uit Producten.xml nu probeer ik om dit naast elkaar te krijgen. Maar hij ik krijg het niet voor elkaar om die producten uit Producten.xml te toveren en deze naast Klanten_ID en Naam te krijgen Je kan namelijk wel deze code nog een keer uitvoeren voor Product_ID en naam maar dan zet ie een tweede tabel onder Klanten_ID dat is niet de bedoeling

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hmm, deze vraag hoort naar mijn idee thuis bij W&G, maar het help om o.a. even de verschillende specificaties van XHTML en XML door te lezen bij W3C aangezien de huidige opzet voor je structuur niet correct is.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inderdaad meer iets voor WG :)

SA > WG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
[rml][ XML&HTML] Wat doe ik fout?[/rml]

Het werkt dus alleen in IE, en dan alleen als je alles op de zelfde 'hoogte' in je XML hebt staan

Verwijderd

Je kunt binnen een data island maar van 1 xml source gebruik maken afaik, dus zal je eerst de 2 xml bestanden samen moeten voegen

• bladeoner911
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
Is er een andere manier om de tabel gevuld te krijgen met data uit 2 bestanden want dat is de bedoeling. Je moet het zo zien: je hebt een tabel met naast elkaar als kopje: Klanten_ID, Klanten_Naam, Product_ID en Product_Naam. Klanten_ID en naam moeten dan uit Klanten.xml komen en Product_ID en naam uit Product.xml, maakt niet uit hoe als dit maar mogelijk is. En als iemand weet hoe kan hij/zij dat aan me uitleggen hoe ik dat het beste kan doen?

[ Voor 63% gewijzigd door bladeoner911 op 22-03-2005 15:16 ]

Verwijderd

XSLT?
Pagina: 1