Toon posts:

[W2K] Terminal Services License service - reboot nodig?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uit een eerder topic ergens uit 2004 begreep ik dat de enige manier om de licentie database van een W2K Terminal Server te resetten, het de- en herinstalleren van de TS License service is via config->software->windows onderdelen.

Kan iemand mij vertellen of je voor deze actie de server zelf zal moeten her-starten, ofdat hij de wijzigingen gewoon live doorvoerd en accepteerd?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:04

JohnD

Bernd

ja hier moet je de server voor herstarten. Tenminste win2k geeft hier aan dat ie opniew wil opstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door JohnD op 22-03-2005 16:00 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:30:
Uit een eerder topic ergens uit 2004 begreep ik dat de enige manier om de licentie database van een W2K Terminal Server te resetten, het de- en herinstalleren van de TS License service is via config->software->windows onderdelen.

Kan iemand mij vertellen of je voor deze actie de server zelf zal moeten her-starten, ofdat hij de wijzigingen gewoon live doorvoerd en accepteerd?
Neen er is een andere manier maar dan moet je op technet even zoeken (heb het laatst nog gelezen) maar inderdaad moet je dan meer handelingen verichten. je moet namelijk de service stoppen dan een folder hernoemen dan service weer starten dan alle licenses opnieuw invoeren.