Beste Tweakers,
Ik heb al talloze topics doorgespit, maar ik heb het antwoord nog
niet kunnen vinden dus vandaar mijn vraag.
Onlangs heb ik een laptop aangeschaft, een HP Pavillion 8045.
Hier zit een ati mobility x600 grafische kaart in met tv out.
Ik ben van plan om de laptop o.a. te gaan gebruiken voor video-montage
met het programma Avid. Nu heb ik een probleem met de tv-out.
Het probleem is als volgt, ik wil graag dat op mijn tv de video output
van Avid fullscreen te zien is, maar dit lukt dus niet.
Ik heb een desktop pc waar dit wel mee mogelijk is en hier zit een nvidia geforce 4400 ti in.
Dit heb ik voor elkaar gekregen door de overlay functie aan te zetten en zo laat hij realtime het beeld
op de tv zien.
In de ati drivers zit deze functie ook (cinemamodus) en daarmee
kan ik dus een film kijken en die komt fullscreen op tv en ik kan gewoon doorwerken
op mijn laptop. Deze configuratie zou dus logischerwijs moeten werken, niet dus.
Het probleem zit hem erin dat ik wel fullscreen beeld krijg op de tv, maar niet bewegend.
Dus zodra ik op play druk laat hij het eerste frame zien en daar blijft hij hangen en
op de laptop loopt het beeld gewoon door. Ook met spoelen in de film blijft het beeld stilstaan.
Uit andere topics heb ik al kunnen opmaken dat het niet mogelijk zou zijn om video op 2 outputs
tegelijk te laten zien. Maar zoals hierboven al stond met een normale film die je opent in media
player of een dvd programma werkt dit wel.
Ik hoop dat jullie mijn vraag een beetje snappen en of iemand hier misschien een verklaring
of oplossing voor heeft
Groet,
Chiel
Ik heb al talloze topics doorgespit, maar ik heb het antwoord nog
niet kunnen vinden dus vandaar mijn vraag.
Onlangs heb ik een laptop aangeschaft, een HP Pavillion 8045.
Hier zit een ati mobility x600 grafische kaart in met tv out.
Ik ben van plan om de laptop o.a. te gaan gebruiken voor video-montage
met het programma Avid. Nu heb ik een probleem met de tv-out.
Het probleem is als volgt, ik wil graag dat op mijn tv de video output
van Avid fullscreen te zien is, maar dit lukt dus niet.
Ik heb een desktop pc waar dit wel mee mogelijk is en hier zit een nvidia geforce 4400 ti in.
Dit heb ik voor elkaar gekregen door de overlay functie aan te zetten en zo laat hij realtime het beeld
op de tv zien.
In de ati drivers zit deze functie ook (cinemamodus) en daarmee
kan ik dus een film kijken en die komt fullscreen op tv en ik kan gewoon doorwerken
op mijn laptop. Deze configuratie zou dus logischerwijs moeten werken, niet dus.
Het probleem zit hem erin dat ik wel fullscreen beeld krijg op de tv, maar niet bewegend.
Dus zodra ik op play druk laat hij het eerste frame zien en daar blijft hij hangen en
op de laptop loopt het beeld gewoon door. Ook met spoelen in de film blijft het beeld stilstaan.
Uit andere topics heb ik al kunnen opmaken dat het niet mogelijk zou zijn om video op 2 outputs
tegelijk te laten zien. Maar zoals hierboven al stond met een normale film die je opent in media
player of een dvd programma werkt dit wel.
Ik hoop dat jullie mijn vraag een beetje snappen en of iemand hier misschien een verklaring
of oplossing voor heeft
Groet,
Chiel