Toon posts:

Netwerkverbinding PC1 afhankelijk van die van PC2?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen.

Ik zit met een probleem omtrent mijn thuis netwerk

We hebben een kabel verbinding en daarop staat een router aangesloten, vanuit de router gaan er 2 kabels naar pc's en 1 kabel naar boven, deze kabel staat op een hub en uit deze hub gaan 2 kabels naar mijn pc's.

Nu is het probleem, ik heb maar op 1 pc internet. of op allebei niet, of op allebei alleen netwerk.

Heb ik 1 pc staan, die uit staat en waar niet eens de stroonkabel in zit en daar duw ik de netwerkkabel in, dan doet die het op de andere pc.

zet ik op die pc de stroom erop, doet die helemaal niks, helemaal geen netwerk. als ik hem aanzet dus ook niet. haal ik de netwerk kabel uit die pc wat uit staat, doet die ook niks op de andere pc.

zet ik hier een kapotte router neet die wel nig functioneert als switch dan heb ik op ellebei de pc's netwerk maar op allebei geen internet.

Hoop dat ik het een beetjhe duidelijk uit heb gelegd,

kan iemand me misschien vertellen waarom ik niet op allebei de pc's internet kan ontvangen

Groetjes Guus

Verwijderd

Ik vind je omschrijving niet echt duidelijk. Ik volg niet hoeveel pc's je nou in totaal hebt. En het is ook handig als je even iets meer per pc opschrijft. Welk OS is wel redelijk fijn om te weten, en misschien nog iets over de hardware..

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ongeacht of je router goed ingesteld is, mag het puur aansluiten van een extra UTP kabel op je hub gewoon geen invloed hebben op de rest.

Verder is het wel handig om te zeggen of de 2 pc's beneden wel gewoon kunnen internetten. Ook is het duidelijker als je je pc's een naam geeft.
Ipv
zet ik op die pc de stroom erop, doet die helemaal niks, helemaal geen netwerk. als ik hem aanzet dus ook niet. haal ik de netwerk kabel uit die pc wat uit staat, doet die ook niks op de andere pc.
is dit imo veel begrijpelijker:
Als er spanning staat op PC A of als de kabel van de hub naar A niet aangesloten is, werkt de netwerkverbinding van PC B niet meer.

{signature}

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lijkt wel of het geen router is maar een switch. Maar teken je netwerk eens, en post een de output van "ipconfig /all" als hij wel werkt en wanneer niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

zijn de stopcontacten boven wel geaard?
kan ook voor hele rare probs zorgen

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
oke, de pc's onder hebben gewoon internet.

pc Guus heeft geen internet dus, en hier draait windows 2003 server op. hardware? doet dat ertoe? lijkt me niet. een rewone realtek netwerkkaart.

pc Guus 2 heeft dus wel internet. maar alleen als ik de netwerk kabel in een netwerkkaart van een pc stop die uit staat en niet eens op de netstroom staat aangesloten ( dus stroomkabel uitgetrokken )

pc guus 2 heeft geen ineternet en zelfs geen netwerverbinding als op guus 2 de computer gewoon aanstaat enop pc Guus ook de pc aan staat en de netwerkkabel ingestoken is.

guus pc 2 heeft ook geen internet als op Guus 2 wel de kabel is ingestoken maar op de andere pc niet. dus als ik maar 1 kabel heb

Zijn op allebei de pc's de netwerkkabeld aangesloten en staat ze allebei aan maar op een kapotte router maar die wel nog als switch functioneert dan hebben allebei de pc's wel nmetwerk maar geen internet.

Zo duidelijk?

• Mickey68
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05-2021
Toevallig Casema of Wanadoo icm een Motorola modem ?
Deze laten maar 2 actieve internet verbindingen toe, je gaf aan kapotte router werkt als switch, dus 2e pc aan, onbekend Macadres, dus geen internet. Zelf ditzelfde probleem gehad 2 pc's aan router geen probleem 3e pc aan router ineens nergens meer internet meer echter wel netwerk. Snelle controle reset je router eens (ongeveer 30sec zonder spanning zetten, nu kun je waarschijnlijk met je 1ste 2 pc's gewoon aan het internet, bij de 3de gaat het weer fout. Oplossing router vervangen !

Verwijderd

titelfix

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:06

sjaak

un giorno credi

Het lijkt alsof je twee pc's, dmv een hub rechstreeks wil aansluiten op het modem. Dit kan vaak niet, tenzij je een multi client modem hebt. Bij de meeste providers heb je een router nodig om twee pc's tegelijk te laten internetten.

Dat maar een pc tegelijk kan internetten heeft te maken met de uitlevering van slechts 1 ip-adres van het modem. Is pc 1 het eerst met aanvragen, kan die internetten, en andersom.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:06

sjaak

un giorno credi

Mickey68 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:44:
Toevallig Casema of Wanadoo icm een Motorola modem ?
Deze laten maar 2 actieve internet verbindingen toe, je gaf aan kapotte router werkt als switch, dus 2e pc aan, onbekend Macadres, dus geen internet. Zelf ditzelfde probleem gehad 2 pc's aan router geen probleem 3e pc aan router ineens nergens meer internet meer echter wel netwerk. Snelle controle reset je router eens (ongeveer 30sec zonder spanning zetten, nu kun je waarschijnlijk met je 1ste 2 pc's gewoon aan het internet, bij de 3de gaat het weer fout. Oplossing router vervangen !
Wat voor een router heb je dan gehad? Een router communiceert met het modem en geeft die informatie weer door naar het interne netwerk. In principe komen de mac-adressen van de pc's niet voor in de tabel van het modem omdat de router juist als scheiding fungeert tussen het intern en externe netwerk.
Pagina: 1