Ernstig probleem (rook) met trust audio system

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129983

Topicstarter
Beste Mensen,en tweakers...

Ik deed niet zo lang geleden (vandaag) me computer aan en boxen beeldscherm ensow ik kom terug ik ruik iets raars kijk ik naar me Hub waarop all me boxen aangesloten zijn zie ik allemaal rook tja ik zette ze maar uit maar ik ben bang als ik bijv. even weg ga en laat computer met boxen aan dat straks die hub in fik vliegt weet iemand wat te doen of waardoor het komt maak me wel zorgen.
Ik zette ze weer aan nadat de rook opgeklaard was en ze doen het nog
als je eventuel informatie nodig hebt hier is het dan:

Audio: Trust 4500P 5.1 Home theather Sytem
Stekkerdoos: Ik weet het merk niet maar hij kan hoge pieken tegen houden
Geluidskaart: Realtek ALC 861 High Defenition Audio 8 channel CODEC (Onboard)

Voor all me systeem eisen: Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:13

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dat is niet echt normaal. Als je nog garantie heb zou ik er even mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wow, gratis rook effecten by trust boxen..

Maar alle lachjes opzij.... nee, dat hoort niet! Dus garantie claimen ... ( en misschien eens niet voor Trust gaan, Never Trust A Trust! )

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had maar 1 jaar garantie en die Audio systeem was gekocht in 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 129983 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:57:
Ik had maar 1 jaar garantie en die Audio systeem was gekocht in 2003
Daarom is het zo leuk dat het bij wet geregeld is dat je 2 jaar garantie hebt, al geeft de winkel je tot de deur garantie, je kunt je altijd op de Wet beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Volgens mij kun je nog steeds het wel proberen, dit soort dingen hoort zo'n apparaat gewoon niet te doen, ik weet niet of trust dit wel zo graag in het openbaar heeft en boze klant erbij, vooral als jij ook nog eens totaal geen service van hun terug zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daarom is het zo leuk dat het bij wet geregeld is dat je 2 jaar garantie hebt, al geeft de winkel je tot de deur garantie, je kunt je altijd op de Wet beroepen.
Tja ik heb het bonnetje nog wel volgens mij ik had die trust dingen voor 60 euro bij Kijkshop gekocht
maar ik denk dat ik liever andere audio systeem koop dan van creative misschien maar in ieder geval na dit een merk dat wel wat weet van Audio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Fairy schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:03:
[...]

Pfff... Lees het wetboek eens goed door.... Je heb 1 jaar fabrieksgarantie (behalve op witgoed en kleinhuishoudelijk of sommige andere fabrikanten). De fabrikant geeft je langer garantie op de onderdelen. Hoelang je hierop garantie krijgt hangt van de fabrikant af. Trust zegt bv dat hun audio systeem 3 jaar meegaat. Dan krijg je 3 jaar garantie op de onderdelen. De onderdelen kan je dus van trust claimen. Waar je echter geen garantie over krijgt is het uurloon van de monteur. En laat dit nou net het duurst zijn. Dus stel dat er een zekering kapot is heb je waarschijnlijk recht op een nieuwe. Maar dan moet je deze er wel zelf inzetten.

edit: jaja, ik werk in een winkel en wij hebben kopieen van het wetboek liggen voor de eigenwijze klanten.

[ Voor 8% gewijzigd door LoeiOrdinair op 22-03-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Voor 60 euro een 5.1 systeem... ah, dan is reperatie/garantie claimen al duurder dan het product zelf was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
swampy schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:12:
Voor 60 euro een 5.1 systeem... ah, dan is reperatie/garantie claimen al duurder dan het product zelf was!
Was een koopje ik koop meestal geen Trust producten niet omdat slecht ofsow is maar omdat ik gewoon bijv. liever een merk heb dat er echt gespecialiceerd in is :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 129983 op 22-03-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:06:
[...]

[insert ontiegelijke onzin hier]

edit: jaja, ik werk in een winkel en wij hebben kopieen van het wetboek liggen voor de eigenwijze klanten.
jaja, jij werkt in een winkel en bent 1 van die domoren die denkt dat ie de wet beter kent dan mensen die er voor gestudeerd hebben |:(.

Richtlijn... 2 jaar... boek 7 bw. Pak nu je wetboek er maar bij wijsneusje :X

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 22-03-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Anoniem: 63813 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:20:
[...]

jaja, jij werkt in een winkel en bent 1 van die domoren die denkt dat ie de wet beter kent dan mensen die er voor gestudeerd hebben |:(.

Richtlijn... 2 jaar... boek 7 bw. Pak nu je wetboek er maar bij wijsneusje :X
Maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat je de onderdelen vergoed krijgt. En dat je een DIKKE rekening krijg voor de UREN VAN DE MONTEUR. Die krijg je niet vergoed. Die 2 jaar klopt wel (en het is vaak meer) maar de UREN moet je lekker uit eigen zak betalen. En dat is echt veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

nou dan snap je er dus nog geen hol van, want het betreft hier de conformiteit van een product en de verplichting om die conformiteit na te komen ligt bij de verkoper en derhalve kan je dus NIET de koper laten opdraaien voor de reparatiekosten!

tenzij je buiten de (wettelijke) garantie termijn zit en het onredelijk is om de verkoper voor alle kosten op te laten draaien (bijv wasmachine van 10 jaar oud, waarbij het defect noch duidelijk aantoonbaar door een fabrieksfout of verkeerd gebruik is ontstaan).

Rokende boxjes na 2 jaar is gewoon 100% garantie tenzij er indicaties zijn dat het door de gebruiker komt ( vloeistof/vallen etc).

overgens jij hebt het over de fabrikant, maar ik het over de verkoper! de koper heeft geen zak met de fabrikant te maken, tenzij deze ook de verkoper is waarmee de koper de overeenkomst heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 22-03-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21486

Wel vreemd dat het setje het nog doet. In de FAQ door BalusC (PMG?) staat nl. dat elektronica op rook werkt. "Als de rook eruit is werkt het niet meer." :+

sorry, effe geintje tussendoor. Succes ermee iig.

ah, hiero, (klein stukje omhoog scrollen) BalusC in "PMG FAQ"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 21486 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:38:
Wel vreemd dat het setje het nog doet. In de FAQ door BalusC (PMG?) staat nl. dat elektronica op rook werkt. "Als de rook eruit is werkt het niet meer." :+

sorry, effe geintje tussendoor. Succes ermee iig.

ah, hiero, (klein stukje omhoog scrollen) BalusC in "PMG FAQ"
offtopic:
Behalve als het een rookmachine is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:52
swampy schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:44:
[...]
offtopic:
Behalve als het een rookmachine is
offtopic:
Als de rook uit een rookmachine is, doet-ie het toch ook niet meer :?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 15:50

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Mensen vergeten hier dat aan zo'n setje bijna niks te repareren valt en geen enkele fabrikant dat zal doen. Alleen al omdat de arbeids kosten voor hem ook duur zijn en hij dus beter een nieuw setje mee kan geven.

Conclusie, controleer even of je garantie hebt. Krijg je die niet dan kun je uitpluizen of je het wettelijk wel hebt of niet of je accepteert het gewoon en koopt een nieuwe setje waarbij je misschien iets beter een wat beter merk kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 08:47

Fido

C:\> park

Je moet boxen ook niet op eenHUB aansluiten. Dat verklaart je rook. Sluit je boxen op de versterker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fido schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:57:
Je moet boxen ook niet op eenHUB aansluiten. Dat verklaart je rook. Sluit je boxen op de versterker aan.
Ik kreeg er een soort Hubje bij En ik heb volgens gebruiks aanwijzingen gedaan

Maar verder ik gaat toch een Creative Audio Set kopen denk ik hoor Goedmerk ze hebben systemen met sterke Bas 700 Watt zag ik ergens ook nog maarja

Wel bedankt voor de hulp met wet boek ensow :P

Nee serieus wel bedankt voor hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51
Ik denk dat het een onstoringselco is geweest die de geest heeft gegeven... Hoor je niet iets van een brom in het geluid?
Verder heb je het over een HUB? wat bedoel je daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58

Jag

Fido schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:57:
Drie fouten achter elkaar :) :
- lekker onwaarschijnlijk dat ie daadwerkelijk zijn speakers op een hub had aangesloten. Daar moet je wel een heel creatief verloopje van UTP -> minijack voor hebben :+.
- al zou je het doen, krijg je er geen rook van.
- en je moet computer speakers niet op een versterker aansluiten: ze zijn nl altijd powered.

Behoorlijk leuke grap trouwens die van electronica werkt op rook..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik voorspel dat het stuk is. Als het rookt: blus het, en ga naar de winkel. Het heeft geen zin om naar de bekende weg te vragen op dit foroum

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.