Dell laten repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb een probleem met het scherm van mijn Dell Latitude C500 (3.5 jaar oud). Soms worden sommige kleuren anders (voornamelijk de donkere tinten), en na enige tijd wordt dan het hele scherm wit. Wanneer ik dan tegen het scherm sla gaat het weer goed, maar de laatste tijd moet ik steeds vaker tegen het scherm slaan. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik dit ook gehad, toen hebben ze het hele scherm vervangen.

Nu ben ik eens wat aan het bellen geslagen, en ik kan mijn computer laten ophalen door Dell. Dan ben ik het 5 dagen kwijt en maken ze een prijsopgave voor de reparatie. Ik heb ook gebeld met DSPS laptops (http://www.dsps.nl/Laptops), daar kan ik voor langskomen en voor €30 kijken ze dan wat het probleem is.

Wat zouden jullie doen? Ik ben bang dat reparatie bij Dell toch te duur wordt, wat het probleem ook is. Veel meer dan €150 moet het in totaal niet kosten, de laptop zit toch wat aan het einde van zijn levensduur. Dus ik denk dat ik maar naar DSPS ga, en dan kijken wat zij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 14:26

TheBorg

Resistance is futile.

Klinkt als een los contactje, maar natuurlijk willen ze bij Dell cashen en mag je ongeveer 600 Euro neertellen voor een nieuw display. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een LCD probleem is, en er weer een LCD moet worden vervangen dan ben je uberhaupt 200-300 euro kwijt. LCD's zijn gewoon de duurste onderdelen, net als moederbord. Denk niet dat het onder de 150 euro komt, ongeacht waar je hem laat repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
Nu zag ik net op marktplaats een aanbieding voor een TFT-scherm. Toen die monteur bij mij het scherm ging vervangen zag het er niet ingewikkeld uit (volgens mij was hij in een half-uurtje weer weg). Zou het mogelijk zijn om een scherm te kopen, en dat zelf in mijn laptop te monteren? Of is dat te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Wij zijn duur jah met owr :D

bekend probleem

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
Is het probleem van mijn beeldscherm bekend? Weet jij dan of het alleen een loscontactje is, of dat sowieso het hele scherm vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Als ie het weer doet na een flinke mep dan is het vaak een los contactje/ kabel
Zeker het feit dat ie wit wordt geeft dat volgens mij wel aan.

Of in het ergste geval een productie-fout met een los onderdeel, dat heb ik ook al gezien bij een Samsung TFT.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je bent owr, waarom schroef je dat scherm niet open en controleer je het eens. Heb je lcd kabel zelf al effe gereseat.

En als jij dat scherm ergens tegenkomt kan je die er inderdaad zelf inzetten als je weet hoe schroefjes werken en stekkertjes :). Dell stuurt je de schermen helaas niet op. Reparatie van je scherm zal beginnen bij 500 euro, goedkoper zie ik ze nooit beginnen aangezien de kosten van het scherm al erg hoog liggen voor Dell.

Je probleem van het scherm is niet bekend bij Dell overigens. Het is een bekend probleem in de laptop of schermen wereld dat er iets aan kapot kan gaan of los kan raken. Als je scherm niet functioneert naar behoren is de enige stap het vervangen van het scherm, dat is voor Dell goedkoper dan kijken wat er mis is. Als het echt voor de hand ligt als ze het scherm openschroeven doen ze heus niet moeilijk maar ze zullen niet grondig gaan testen. Backlight kapot? nieuw scherm, Kabel kapot? nieuw scherm. Het enige vervangbare onderdeel in het scherm.... is het scherm.

En dat is inderdaad nogal duur. Kijk of je een defect model op internet kan vinden en die overkopen voor het scherm.

[ Voor 44% gewijzigd door Pixal op 22-03-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
Dat is een goed idee, vanavond schroef ik het gewoon eerst zelf eens open om te kijken of ik iets kan vinden, anders ga ik wel naar die andere zaak.

Opsturen naar Dell lijkt mij toch niet zo handig. Ten eerste ben ik hem 5 dagen kwijt, en wat ze ook vinden, het is waarschijnlijk toch te duur om hem daar te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Gaafy schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:43:
Dat is een goed idee, vanavond schroef ik het gewoon eerst zelf eens open om te kijken of ik iets kan vinden, anders ga ik wel naar die andere zaak.

Opsturen naar Dell lijkt mij toch niet zo handig. Ten eerste ben ik hem 5 dagen kwijt, en wat ze ook vinden, het is waarschijnlijk toch te duur om hem daar te laten repareren.
20 - 30 euro erbij dan heb je een monteur in huis overigens

maar dan is het alsnog 20 - 30 euro plus veel te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
Ja, vorige keer hebben ze ook zonder te kijken het hele TFT scherm vervangen. Ik verwacht ze dat nu weer zouden doen. En als hij echt stuk is is het een goede reden om te kijken naar een mooie vervanging, dat mag ook wel na 3.5 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
Nou, het complete scherm is los geweest. Ik heb niets vreemds gezien. Daarna alles weer in elkaar gezet. En is het afwachten, of de klachten terug komen of dat het vanaf nu goed werkt...
Pagina: 1