[PHP/JAVA]combineren van talen; bruikbaarheid van Sessions *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3b3l
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 11:27
Dit is een vraag puur om te weten of het kan, k heb nog niet nagedacht over eventueele voor- of nadelen.

Ik wil weten of het mogelijk is om een webapp te maken die gebruikt maakt van java en van php. Wat ik wil is dat java servlets de POST van de php scripts gaat afhandelen. Dit moet allemaal kunnen. Ik wil dus PHP gaan gebruiken voor weergeven van informatie en Java (jboss) voor het managen en beheren van de informatie.

Waar ik niet uitkom zijn de sessions. kan ik dmv een servlet een session uitlezen/aanpassen die vanuit PHP gestart is en visa versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waar ik niet uitkom zijn de sessions. kan ik dmv een servlet een session uitlezen/aanpassen die vanuit PHP gestart is en visa versa?
Nee, tenzij je een sessionstate gaat bijhouden in een database.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Afaik kan dat niet.

Een aantal opties zijn:
- een txt bestandje met de nodige info die door java/php gebruikt kan worden
- een db met de nodige info die door java/php gebruikt kan worden

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 22:52
er zijn wel wat mogelijkheden, lijkt me. als je het php sessionid mee laat posten naar je servlets, kun je de bijbehorende sessie vanuit java wel vinden. met de standaard serializer van php (en standaard opties) staan de sessies in /tmp/sess_<sessionid>. je zult alleen wel een java deserializer moeten hebben om met die sessies iets te kunnen. aangezien het formaat van de files die de php-serializer bakt niet echt ingewikkeld is, behoort dit wel tot de mogelijkheden....

of 't een ideale oplossing is, is een hele andere vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De beste oplossing, IMO (die ook niet afhankelijk is van 't sessie formaat van php e.d.) is gewoon je eigen sessies maken in een db en 't sessie id meesturen als cookie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Domme vraag misschien, maar waarom geen jsp/servlets gebruiken ipv PHP? Dan heb je het hele probleem niet, en heb je ook nog eens een veel fijnere omgeving tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:49

thomaske

» » » » » »

Kijk hier eens naar:
session_set_save_handler()

Hiermee kun je heel makkelijk 'achter' de php session_* functies, je eigen systeem hangen

[ Voor 9% gewijzigd door thomaske op 22-03-2005 13:20 ]

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Wat zijn de achteliggende redenen dat je zo'n gedeeld systeem wilt? Lijkt mij 10x makkelijker om heel je site in PHP of Java / JSP te schrijven. Een webapp die beide gebruikt is denk ik nogal onderhouds en fout gevoelig.

Overigens kan het wel, maar dan met je je de hele sessie in de DB gaan persisteren (en ik denk niet dat je dat wilt.. zal een hoop werk zijn!!)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb ook ooit de helft van een systeem geschreven, waarvan de presentatielaag in PHP is geschreven en de business logic in Perl. Wat mij betreft was alles in PHP gebeurd, maar er was nou eenmaal al een backend in Perl en ik aangezien ik slechts PHP kan waren we noodgedwongen een koppeling te bouwen. Die kwam er in de vorm van een SOAP laag. Er was geen noodzaak de PHP sessie letterlijk via Perl toegankelijk te maken. Het enige dat in de PHP sessie stond was een user_id, die met elke SOAP call (muv login(user,pass)) meegestuurd werd, zodat aan de Perl kant duidelijk was welke client er requests deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3b3l
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 11:27
Bedankt iedereen, allemaal goede tips.
Waarom ik een php/servlet combi zou willen. Zoals ik in m'n startpost al zei, ik heb nog niet echt na gedacht over voor/nadelen. Mijn ervaring is dat PHP makkelijker is vanuit design/ontwerp oogpunt. Nou moet ik ook heel eerlijk bekennen dat ik nog nooit echt naar JSP heb gekeken.

Ik vroeg me alleen af hoe makkelijk(of moeilijk) het zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
the_r3b3l schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:42:
Bedankt iedereen, allemaal goede tips.
Waarom ik een php/servlet combi zou willen. Zoals ik in m'n startpost al zei, ik heb nog niet echt na gedacht over voor/nadelen. Mijn ervaring is dat PHP makkelijker is vanuit design/ontwerp oogpunt. Nou moet ik ook heel eerlijk bekennen dat ik nog nooit echt naar JSP heb gekeken.

Ik vroeg me alleen af hoe makkelijk(of moeilijk) het zou zijn.
Als je servlets kunt schrijven kun je ook jsp pagina's maken. Sterker nog, een jsp pagina is een servlet, of althans, wordt door je servlet container vertaald naar een servlet.

Jsp is heel erg vergelijkbaar met php, script en html door elkaar heen. Het grote voordeel zit hem er in dat jsp script java code is, net zoals je servlets zullen zijn. Je kunt dus objecten maken die je zowel in je servlets als in je jsp code kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

zneek schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:32:
[...]

Als je servlets kunt schrijven kun je ook jsp pagina's maken. Sterker nog, een jsp pagina is een servlet, of althans, wordt door je servlet container vertaald naar een servlet.

Jsp is heel erg vergelijkbaar met php, script en html door elkaar heen. Het grote voordeel zit hem er in dat jsp script java code is, net zoals je servlets zullen zijn. Je kunt dus objecten maken die je zowel in je servlets als in je jsp code kunt gebruiken.
Ehm, hoewel 't inderdaad kan is dit nu niet bepaald het idee van JSP... Het idee is dat je java-classen hebt (servlets) die dingen doen (berekenen, databases benaderen, etc.), en dan de JSP's slechts als presentatielaag gebruikt. Zoek eens wat op het Model-View-Controller principe. Sun heeft er wel wat over online staan bij hun artikelen over Design Patterns.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
CyBeR schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:53:
[...]

Ehm, hoewel 't inderdaad kan is dit nu niet bepaald het idee van JSP... Het idee is dat je java-classen hebt (servlets) die dingen doen (berekenen, databases benaderen, etc.), en dan de JSP's slechts als presentatielaag gebruikt. Zoek eens wat op het Model-View-Controller principe. Sun heeft er wel wat over online staan bij hun artikelen over Design Patterns.
Ahem, dat weet ik wel. Ik werk in J2EE omgevingen. TS weet dat nog niet, en een simpele class maken, die gebruiken in je servlet en vervolgens doorgeven aan je jsp, dan ben je al een leuk eind op weg. Om nou direct met MVC te gaan lopen gooien lijkt me een beetje een te hoge opstap.
Pagina: 1