[Winsock, VB6] Set character set Teletex (T61)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
Voor een koppeling gebruiken wij een in VB6 geschreven COM dll. Deze maakt gebruik van winsocket, ws2_32.dll. De ontvangende partij werkt met Java op een AS400. Speciale karakters worden nu niet goed door gegeven, en de ontvangende partij geeft aan dat de data als Teletex moet worden doorgeven.

Ik kan met geen mogelijkheid vinden hoe of wat ik moet doen om die socket de data goed te versturen, en ik vraag me af of dit wel te realiseren is met de socket en of het uberhaupt wel aan de socket ligt?

oogjes open, snaveltjes dicht

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Niks met sockets of zo te maken.

Wat er fout gaat is dat jullie een binaire verbinding gebruiken, TCP/IP. Die verstuurt bytes, geen letters. Als je letters naar bytes en terug wil converteren, dan gebruik je een encoding. ASCII is gangbaar, karakter 'A' is 1 byte met waarde 65. In UTF-16-BE is 'A' 2 bytes, 0:65 en -LE is het 65:0

Zoals je ziet is kun je geen tekst versturen zonder het eens te zijn over de encoding. Teletex is zo'n encoding. Je moet dus zorgen dat je deze encoding gebruikt, als je de bytes uit het socket vertaalt naar tekst en vice versa. Volgens mij is dat CCITT Recommendation X.408 (Teletex zelf is X.420)

Misschien heb je ook iets aan ISO 6937, wat de officiele versie is. Ik denk dat je een officiele standaard naam moet gaan vragen, Teletex is niet heel erg precies. Dan kun je deze tabel gebruiken

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
Ok thx ik ga er naar kijken

oogjes open, snaveltjes dicht