Toon posts:

files op server aanspreken

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een thuisservertje, en ik wil mijn muziekcollectie op de server zetten. Op een zodanige manier dat ik op de werk-PC deze collectie als een map kan laten zien. Als ik de files dan opvraag op de PC, moet de server ze naar de PC sturen/streamen zodat de PC kan afspelen.

Hoe kan ik dat doen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

TeeDee

CQB 241

De map op de server sharen?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik gedaan, maar die wordt niet opgenomen op de PC. Ik heb een werkgroep gemaakt, en allebei de computers aangemeld op die werkgroep. De mappen die ik share krijg ik echter niet te zien...

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 08:52
[url = FAQ - Network Troubleshooting] Netwerk Troubleshooting FAQ [/url] :)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Deze doorgenomen?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ook niet als je op het werkstation bladert naar \\<servernaam> ???

[ Voor 9% gewijzigd door Bart© op 22-03-2005 11:40 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Vertel eerst eens wat meer over je netwerk en je besturingssystemen en wat je allemaal geprobeert hebt. Dan kunnen we je misschien wat beter helpen :)

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
ff hardlinken dan \\servernaam\sharenaam en dan eventueel een netwerkkoppeling maken naar de share zodat je niet altijd moet zoeken naar de share.

Ofwel advies van sierra, td, en wheel opvolgen.

[ Voor 15% gewijzigd door venomous op 22-03-2005 11:42 . Reden: Extra commentaar ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai XP sp2 en Windows server 2003. Ze staan in verbinding via een router. Allebei hebben ze een vast IP, en zijn ze lid van dezelfde werkgroep.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Firewalls aan?
Geef dat dan ook even meteen aan.

Geef nou eens gewoon voldoende info. Onze glazen bollen doen het niet meer.
IPadressen e.d. (start > uitvoeren > cmd > enter > ipconfig /all)

[ Voor 102% gewijzigd door TeeDee op 22-03-2005 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die staan uit...

Verwijderd

Tja, en dan nog 'wat heb je al geprobeerd'?

Check de share en NTFS-rechten op de lokatie op de win2003 server die je wilt sharen. Maak desnoods een user op de server aan met dezelfde username en password als op je werk pc en stel daarmee rechten in.

Op je werk pc open een dos box (start -> uitvoeren/run -> type 'cmd' -> klik ok), en gebruik de volgende command regel:
c:\>net use <niet gebruikte drive-letter> \\<servernaam>\<sharenaam>
bijvoorbeeld:
c:\>net use t: \\server\share

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat het nu werkt. De gesharede map werd niet opgenomen, maar als je op de server inlogt en dan de share opent, neemt ie hem wel op in de netwerk locaties..

is dat een standaard procedure zo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:54:
Ik geloof dat het nu werkt. De gesharede map werd niet opgenomen, maar als je op de server inlogt en dan de share opent, neemt ie hem wel op in de netwerk locaties..

is dat een standaard procedure zo?
ehm.. standaard procedure? Windows Server 2003 is neit ontworpen voor het doel waar jij het voor gebruikt. Op het moment dat je gebruik gaat maken van Active Directory ga je mensen loginscripts ed. meegeven die deze mappings aanmaakt (de commands die ik in mn vorige posts heb neergezet kun je in principe in loginscripts gebruiken).

Anyway, dit is wel basiskennis voor de gemiddelde tweaker en had je ook makkelijk terug kunnen vinden in de search of google.. beetje onnodig topic..:P

Verwijderd

Topicstarter
Is het nu ook mogelijk om files op de server te laten branden op de PC?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:00:
Is het nu ook mogelijk om files op de server te laten branden op de PC?
Ja. Probeer het gewoon.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Als je het hierboven genoemde commando gebruikt wel. Je maakt dan een mapping aan naar de netwerk-share.. Met je brandprogramma kun je daar dus bestanden van selecteren om te branden. Maar nogmaals, verdiep je eerst eens in loginscripts en drivemappings voor je nog meer wil gaan hobby-en.

Verwijderd

Topicstarter
ja kan n rare topic zijn, maar dr was idd nix te vinden over WinXP icm Server 2003. De mappen die ik share zie ik nu, maar de C is ook geshared, en die vindt ie weer niet...

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:03:
ja kan n rare topic zijn, maar dr was idd nix te vinden over WinXP icm Server 2003. De mappen die ik share zie ik nu, maar de C is ook geshared, en die vindt ie weer niet...
Dat heeft met o.a. met rechten te maken.
Doe eens in je Explorer: \\servernaam\c$

[ Voor 3% gewijzigd door TeeDee op 22-03-2005 12:05 ]

Verwijderd

Jemig, je kan ook niet zoeken geloof ik!!

de c share kan je bereiken op \\serer\c$

Verwijderd

Controleer idd eerst de account properties van de map die je wilt sharen, zowel op NTFS als op user niveau. Om problemen met nameresolving uit te sluiten kun je het beste eerst proberen om je shares via het ip-adres van de server aan te spreken (\\192.168.x.x of \\192.168.x.x\share_naam)
Als dat wel werkt zijn je user-instellingen goed, en ligt het aan nameresolving (WINS settings etc. controleren, al is een WINS server bij gebruik van WinXP-pro en Win Server 2003 volgens mij overbodig)

PS Voor iemand die totaal geen knowhow heeft van basic network-configuration vindt ik dat je met windows 2003 server wel direct een erg grote uitgave hebt gedaan, is nou niet bepaald gratis :? Gekocht zeker ?

Verwijderd

Topicstarter
\\Amd\c$ werkt idd. kon ik ook toevoegen als locatie...

Nu zou ik nog willen weten hoe ik in Nero ook files op de server kan laten fikken op de PC.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:11:
\\Amd\c$ werkt idd. kon ik ook toevoegen als locatie...

Nu zou ik nog willen weten hoe ik in Nero ook files op de server kan laten fikken op de PC.
Zoek eens!

Je kan via nero gewoon je netwerkshares bereiken. Kan dit niet, dan sleur je die files maar tijdelijk over naar je werkpc.
offtopic:
Thnx. :) Hij is waarschijnlijk te koop :)

[ Voor 22% gewijzigd door TeeDee op 22-03-2005 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat oversleuren is wel wat omslachtig. Tot nu toe krijgt nero nog nix bereikt...

Verwijderd

Hallo zeg, als je een share kunt vinden in explorer kun je dat uiteraard ook in nero. Of anders sleep je gewoon je bestanden in je nieuwe nero-project.
Wat een domme vragen zeg. Probeer je ook weleens zelf iets uit ?

en hoezo krijgt Nero "niks bereikt"

ps TeeDee leuke UtraSparc

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij nero staan in de explorer-boom geen link naar netwerklocaties ofzo... :S

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik vind in nero geen opties om netwerkmappen te openen...

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Even goed zoeken / oogjes opendoen je kan gewoon netwerk drivemaps openen in nero zonder iets extra's te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door venomous op 22-03-2005 13:29 . Reden: typo's ]

Specs

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Oftewel, rechtermuisknop op Deze computer -> Netwerkverbinding maken... -> Bij Station je drive letter kiezen en bij Map de map op je server, als je server altijd aanstaat ook nog even Opnieuw verbinding maken bij aanmelden aanvinken, op Voltooien klikken en je bent klaar. Zoek in Nero de drive op die je net hebt aangemaakt en voila, muziekbestanden.

Verwijderd

Komop, dit is basic netwerken spul. Ik zie totaal geen eigen initiatief hierin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.