access2003:records naast elkaar in formulier en rapport?

Pagina: 1
Acties:

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Topicstarter
Access 2003:
Na het zoeken op google en GoT vraag ik het toch maar, ondanks deze topic waarin iemand zegt dat het waarschijnlijk niet mogelijk is. Deze topic gaat over een eerdere versie. Misschien dat Access 2003 het wel kan?
Ik ben op zoek naar een methode om records naast elkaar in een formulier en/of rapport te krijgen.
In een formulier worden een aantal gegevens ingevoerd waaronder, in een aparte tabel, een willekeurig aantal productnummers.
Iemand anders opent daarna een formulier met als subformulier de productnummers. Ik krijg deze echter alleen onder elkaar in het formulier. Het zou mooier zijn deze productnummers in verschillende kolommen worden weergegeven.
Ook later bij het maken van het rapport krijg ik de productnummers niet mooi naast elkaar. Ze staan allemaal onder elkaar, wat ik ook probeer.
Iemand een tip?

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor een rapport moet het (door bijvoorbeeld gebruik te maken van de labe wizard) geen probleem zijn, maar om het te doen voor formulieren lijkt mij onhaalbaar. Althans ik zou niet weten hoe je dit zou moeten realiseren...

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Wellicht een kruistabelquery maken?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

bee-es schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:37:
Wellicht een kruistabelquery maken?
Daar zat ik ook aan te denken, maar als ik het refence topic doorlas leek het er toch op dat de layout anders moest zijn...

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Tja, als je het in die vorm wilt bereiken kún je het wellicht ook nog wel met een kruistabelquery, maar dat zal idd niet meevallen.
Je kunt dan denken aan een oplossing met meerdere subformulieren (voor elke kolom een subformulier). Is natuurlijk wel even puzzelen om dat netjes synchroon te houden.

In dit opzicht is er geen verschil tussen de recente Access-versies (2000/2002/2003)

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.
Zal eens kijken naar een kruistabelquery.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Pagina: 1