State checking.

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:37
Beste mensen,

om mijzelf iets meer de leukere dingen aan te leren wtb programeren ben ik nu bezig met een projectje waarbij ik een status van iets moet controleren. Echter ik weet niet hoe ik dit aan zal pakken. Heel simpel. Ik heb een bestand op een hd staan en die file verandert af en toe van grote.

Op het moment dat het bestand van grote is verandert dient een prog iets te doen. Het moet dus constant controleren wat de status is van dat bestand. Hoe pak je zoiets aan? Recursieve functies of toch anders?

Als ik dit in php doe dan maak je een echo die een meta refresh geeft en de oude status wegschrijft in een filesize.ini echter dit is voor mijn gevoel erg ranzige oplossing.

[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 22-03-2005 11:00 ]

Strava | AP | IP | AW

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Heb je enig idee wat een recursieve functie doet?
Het lijkt me dat je een timertje maakt om eens in de zoveel tijd te controleren hoe groot het bestand is. Als er dan iets verandert ten opzichte van de vorige grootte kun je een actie uitvoeren.

n.a.v. je edit:
Moet het in PHP zijn? Draait het lokaal? Welke taal ga je gebruiken? Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat ging er mis?

[ Voor 23% gewijzigd door OZ-Gump op 22-03-2005 11:04 . Reden: tiebvautun ]

My personal website

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je topic op dit moment veel en veel te abstract en wordt nergens echt concreet. Zie P&W FAQ - De "quickstart" voor de eisen die we aan een topic stellen; zonder die inhoud wordt het een beetje gokwerk en zweeft het topic alle kanten op. Heb jij niets aan en zonde van de tijd van de posters.

Oftewel: je mag een nieuw topic openen, maar let dan wel op de eisen uit de quickstart :)

[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 22-03-2005 11:04 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.