Sempron 2400+ op een Chaintech 7VJL Apogee

Pagina: 1
Acties:

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25
Zie onderwerp; ik krijg deze niet aan de praat.

Jumper ingesteld op 133MHz (Sempron = 166MHz !) en dan krijg ik wel beeld: de BIOS geeft "Athlon XP 1500+"
Verder duurt de detectie van HD's erg lang, en uiteindelijk krijg ik een "Invalid Boot Device".

Jumper op 166MHz --> geen beeld. Vreemd?

Iemand tips hoe ik dit goed kan laten werken? Volgens een andere site wordt hij herkend als Athlon XP 2400+ en zou hij moeten werken, maar zo ver kom ik dus al niet.

Zodra ik in de BIOS de FSB opschroef naar 134MHz of hoger, krijg ik al geen beeld meer.

Specs: Sempron 2400+, Chaintech 7VJL Apogee (niet Deluxe), PC-2700 DDR CAS 2.5 512MB.
BIOS versie: de nieuwste (nouja) van 09-2003. Nieuwer is er niet.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:10

angerfist-yentl

vake bei te bange!

mischien bios opdate ?

Vake bei te bange

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Denk dat je moederbord standaard de sempron niet goed herkend, dus zal je met handmatige instellingen (fsb, multiplier Vcore) moeten proberen hem aan de praat te krijgen ;)
Gewoon precies zo instellen als aangegeven is door AMD

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Soeski
Zie mijn SP: Heb de nieuwste BIOS (09-2003).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
Draai ook op een Kt333, maar hij bootte bij mij wel :). Moederboard is een Epox 8k5a3+, toevallig alle cpu instellingen naar minimaal kan soms wel struikelen over de multipleier die is standaard gelocked bij de sempron :).

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De sempron is nog niet zolang aanwezig, dus denk ik dat de BIOS het (nog) niet ondersteund.

Misschien is er ergens een on-officiele BIOS die dat wel doet.
Of misschien is het mogelijk om de Deluxe BIOS erop te flashen omdat daar wel een BIOS gereleased is voor Sempron support.
http://www.chaintechusa.c...esc.asp?DCSNo=4&PISNo=139
Misschien een mailtje naar Chaintech :)

[ Voor 44% gewijzigd door Kawaii op 22-03-2005 20:07 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bios moet het gewoon accepteren als zowel een 1500 xp+ of wat dan ook.

Ik heb hier een Asus A7V133 die op 166 overclockt die processor op 1500 een sempron 2200 keurig ziet. Nou als er een moederbord is die het niet moet ondersteunen is het de A7V133 met een KT133 chipset(nog met Sdram maar die kon de 166 fsb niet aan). Ik draai nu met een Shuttle KT266 moederbord met een sempron 2200 die op 1200 loopt. geen enkel probleem. Ik denk dat je processor misschien niet zo lekker is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Soeski
Heeft iemand de Vcore settings e.d.? Ik kan ze op internet nergens vinden, ook op de AMD site zijn ze er niet duidelijk over.
Pagina: 1