radeon 7500 code 31 fout

Pagina: 1
Acties:

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 21:22
Heey tweakers

ik zit hier met een dell inspiron 8100 en ik probeer op dit systeem mijn videokaart te installeren
ik prop mijn dell driver cd erin en ga de driver installeren die hij aangeeft. nou dat allemaal goed alleen als ik dan mijn computer opnieuw opstart dan krijg ik nog steeds mijn 16 kleuren scherm op 640x480 kijk ik bij apparaatbeheer en zie ik dat hij nix geinstalleerd heeft.
nou dan maak ik de installatie weer ongedaan en kijk wat windows zelf zegt.
ik start de pc weer opnieuw op en windows zelf zegt dat er een ati radeon 7500 in zit terwijl de cd van dell zegt dat er een nvidia kaartje inzit.
ik denk zelf dat er een radeon inzit. maarja ik installeer dus de driver van ati en dat blijkt allemaal goed te zijn totdat ik mijn computer opnieuw opstart want dan krijg ik een blauw scherm dat hij de directory niet kan vinden waar de driver instaat. terwijl hij die net geinstalleerd heeft!!
maarja ik weet dus niet meer wat ik nu moet doen. hij geeft nu alleen nog maar aan dat hij het bestuuringssysteem niet kan vinden ( code 31 )

wie o wie denk mij uit de brand te helpen

greetz ruben,

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb even de specs opgezocht van die 8100, en als ik het goed heb, zit er een nVidia GeForce2 Go in. Hier de drivers dus.

Installeer ook de chipsetdrivers.

Wil hij nog opstarten in veilige modus? (F8 inhouden bij booten van windows)

[ Voor 21% gewijzigd door PD2JK op 22-03-2005 12:54 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.