Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik ben druk op zoek naar een passende lens voor een Canon EOS 20D. Ik heb de camera nog niet en wil deze aanschaffen i.c.m. een objectief dat redelijk allerdaags te gebruiken is. Ik had voorheen een Powershot G3 met een objectief gelijk aan 24-140mm en gebruikte daar eigenlijk de volledige range.

Nu viel mij de 17-85mm van Canon direct op mede omdat deze aangeprijsd wordt als hèt objectief voor de 20D, maar wat zijn jullie meningen hierover? Iemand ervaring met dit objectief?

Mij viel ook de Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM op vanwege z'n grote bereik en relatief lage prijs. Maar hoe komt het bijvoorbeeld dat een snellere 28-135mm met IS goedkoper is dan een 17-85mm met een lagere lichtgevoeligheid maar toch EF-S? (waarvan ze zeggen dat dat juist goedkoper en lichten enzo is)

www.lenswork.nl

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heel veel mensen vinden de prijs/kwaliteit verhouding van de 17-85 niet super, dit is ook een veel gehoorde mening hier op GoT.

Let er trouwens wel op dat die andere lens op je 20D wel veel minder groothoek biedt (28*1.6) dan je gewend was met je G3 en dat je als je voor dat objectief gaat, je wellicht nog een groothoek objectief erbij wil hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 22-03-2005 09:54 ]

{signature}

• FlameBoy
Nou inderdaad! Daarom keek ik in eerste instantie ook naar een 17-85mm vanwege de groothoek en redelijk zoombereik. Maar als ik naar de prijs ga kijken... :/

Ik vond een tijdje geleden hier een link op een van de threads in fotogratie naar een site waar gebruikers hun reacties posten bij de objectieven. Ben helaas de URL kwijt en kan 'm hier nergens meer terugvinden.

En wat is dan wel een goed groothoekobjectief met een goede prijs? Ik moet zeggen dat ik IS wel redelijk gewenst vind denk ik. Want ik heb een hekel aan foto's maken met flits en dit lijkt me toch een handige manier om met een langere sluitertijd nog nette foto's te maken. Al moet ik wel zeggen dat ik niet gewend ben mooie platen te maken met ISO waarden van 400 en hoger. Bij mijn G3 was dat echt een ramp.

www.lenswork.nl

• FlameBoy
Is er trouwens een manier om een beter besef te krijgen wat die brandspuntafstanden precies in de praktijk betekenen?

Wat betekend bijvoorbeeld 300mm precies?

www.lenswork.nl

• FlameBoy
Oh, en iets heel anders wat ik nergens kan vinden hier op GOT:

Wat heb je eigenlijk aan een zonnekap? Behalve dat het er cool uitziet? ;)

www.lenswork.nl

• HunterPro
  • Niet online
Daarvoor zou ik bijna in de winkel vragen of je cam + lens even mag beethouden :) er is eigenlijk geen andere manier om 'eigen' te worden met millimeters. In groothoek tellen millimeters als een gek, en in tele is 350 niet zo enorm veel meer dan 300. Dat is voor een leek lastig om in te beelden en daarom kun je echt het best even langs de fotovakman™ (;)) gaan en es kijken wat je nou wilt hebben :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19

Pelle

🚴‍♂️

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.