[VBA] DDEInitiate met spaties in topic pad

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:48

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik probeer in VBA vanuit Excel met DDEInitiate een macro in een Access databank uit te voeren.
Normaal is dat simpel: Application.DDEInitiate("MSACCESS", "C:\DB.mdb") maar ik kom nu tegen het probleem aan dat Excel geen spaties in het padnaam voor het topic vreet. Application.DDEInitiate("MSACCESS", "C:\pad met spaties\DB.mdb") werkt niet. De foutmelding die Access als laatste uitspuugt is 'Microsoft Access can't find the database file 'C:\pad.mdb'.

Duidelijk, DDEInitiate vreet op de een of andere manier die spatie niet.
Ik heb het geprobeerd met ' en met " eromheen (dus "'C:\pad met spaties\activity.mdb'" en ""C:\pad met spaties\activity.mdb"", maar geen success.

Is hier een oplossing voor of loop ik gewoon tegen een (zeer vervelende) bug van VBA op?

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

So close, but yet so far...

"""C:\pad met spaties\DB.mdb"""

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Helaas, ziet er logisch uit, maar het werkt ook niet. Voor elke stukje tussen de spaties krijg ik een keer de melding 'The command line you used to start Microsoft Access contains an option that Microsoft Access doesn't recognize', en uiteindelijk komt er iets andere foutmelding: "Microsoft Access can''t find the database file '.mdb'". Nu is dus de filenaam zelf niet eens meer compleet.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dan moet je je padnamen even naar dos converteren...

Hoe dit moet weet ik niet, maar bijvoorbeeld:

pad met spaties
pad metamorfoost in kikker
padme trouwt met anakin

worden

padmet~1
padmet~2
padmet~3

Succes!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 05:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Misschien een dom idee hoor, maar waarom maak je niet gewoon een normale map aan zonder spaties?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sebastius schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:26:
Misschien een dom idee hoor, maar waarom maak je niet gewoon een normale map aan zonder spaties?
Waarom wel :? Standaard heb je al een probleem met C:\Program Files ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:24:
Dan moet je je padnamen even naar dos converteren...
Uiteraard! 8)7 dat ik daar niet aan gedacht heb. Werkt perfect.

Moet ik alleen nog een keer zeggen dat ik het erg slordig vind dat het niet anders kan. Op andere plaatsen in andere functies is er geen probleem met spaties in filenamen.
sebastius schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:26:
Omdat het netwerkpaden zijn op de server waar wij geen invloed op de naam hebben (of waar de beheerders beginnen gillen als wij dit soort eisen gaan stellen, zegt meer over de beheerders dan ons denk ik).

Pagina: 1