DNS cache legen werkt niet?!

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Goedemorgen,

Ik heb het volgende probleem..
onze website stond gehost op een unix professional en daar was de content ook op gezet.
destijds in 2003 is hosting veranderd naar een advanced unix. leuk en aardig maar de content is nooit verplaatst. dus onze website heeft altijd op de oude server gestaan. Nu hebben de lolbroeken zonder aankondigingen de oude server ontkoppeld waardoor onze website niet meer werkt. Nu hebben ze waarschijnlijk geen backup e.d. maargoed dat is een ander probleem.. maar intern op ons netwerk kunnen we het domein niet meer zien in de browser.. alleen als je de eerste dns naar die van xs4all zet krijg je wel een placeholder. knap irritant.. nu had ik mijn cache van de servers geleegd op dns basis maar die vernieuwd het adres niet zodat niemand meer op de site kan. er was ook een mogelijkheid van ipconfig /flushdns maar dit werkt ook niet.. iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen? ik had ook al bij de zones de www settings veranderd naar het nieuwe ip maar dit werkt ook niet.. wat dns betreft ben ik een leek dus mocht je tips hebben dan heel graag.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
heb je de serial wel met 1 omhoog geschroefd?

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
nee??? ik ben een leek wat dat betreft maar kan ik dat zo aanpassen? serial gewoon 1 nummer omhoog en andere verwijzing ? je hebt het toch over die www setting in de zones per server he?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
als jij ook maar iets veranderd in een zone file, IP of wat dan ook, zul je de serial met 1 omhoog moeten schroeven. anders ziet de dns niet dat er iets veranderd is, want hij kijkt namelijk naar de serial. als de serial een hoger getal is dan dat hij 'kent' dan refreshed hij em pas.

wel een 'rndc reload "zone"' doen afterwords eh ;)

edit:

dit had je trouwens ook wel zelf kunnen opzoeken.. google is je vriend.

[ Voor 17% gewijzigd door weijl op 22-03-2005 09:28 ]