Toon posts:

Welk laptopje is aan te raden? Wifi vraag...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello

We zouden een laptopje willen kopen om Windows XP op te draaien, Office en om mee te internetten, ... Dit zou draadloos moeten gebeuren.
Ik heb een andere pc met een Asus A8V moederbord dat Wifi heeft. Kan ik een laptop met deze pc draadloos laten verbinden om dan met de laptop een netwerkje te maken en ermee op het internet te gaan? Wat raden jullie me aan om te doen?

Tevens ben ik dus nog op zoek naar een tweedehands laptopje van max. €300. Welke zijn er op de tweedehandsmarkt aan te raden voor die prijs?

Alvast bedankt!
Oorworm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Draadloos Windows XP en Office draaien?!? Oh, je bedoelt internetten.
Tja, er is wel meer een beetje onduidelijk.
Welke modellen heb je zelf al bekeken? Iedere Centrino notebook voldoet, iedere simpele notebook met een PCMCIA-wifi kaart kan al draadloos internetten. Wees duidelijk!
Wat is je budget, wat zijn je eisen/wensen qua hardware. Wat je er mee wil doen kan echt op iedere nieuwe notebook.

En ja, je kan een ad-hoc netwerk inrichten, en je gewone PC met Wifi als netwerkbrug instellen, waardoor je notebook draadloos gebruik kan maken van de eventuele internetaansluiting van je gewone PC.

Met betrekking tot die tweedehands laptop, geldt hetzelfde verhaal.
Wat wil je er mee gaan doen. Wat zijn je eisen. Als ik voor 20.000 euro een auto moet kopen, kan ik een tweedehands BMW kopen, of een splinternieuwe Skoda met alles erop en eraan. Het ligt er echter maar net aan wat voor eisen ik stel aan die auto.
Wees duidelijk.
Er wordt hier op GoT veel zelfwerk verwacht. Pas als je er zelf niet uit komt, of door de bomen het bos niet meer (goed) ziet, stel je hier je vraag. Dan zijn er mensen genoeg die je willen en kunnen helpen.

En mocht je er echt niet uit komen, het is echt geen schande als je je laat voorlichten over de mogelijkheden van een laptop bij een (fatsoenlijke) computerwinkel. Daar lopen die verkopers immers voor rond. Geeft je tevens een idee van wat er allemaal te kopen valt voor het budget dat je in gedachten hebt voor die nieuwe notebook.

[ Voor 14% gewijzigd door Brede P op 22-03-2005 01:43 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dus de laptop willen gebruiken om draadloos op het internet te kunnen, en dit via de internetconnectie van mijn huidige desktop. Die heeft een A8v wifi moederbord...
Is het mogelijk om tussen de laptop en desktop een draadloos netwerk te maken zodat ik met de laptop op het net kan en dat de 2 pc's files kunnen sharen? Ik zou hiervoor mijn wifi gebruiken van de A8V en een pcmcia kaartje kopen voor de laptop of een usb wifi stick...

De richtprijs van de laptop had ik reeds vermeld, max. €300.
Veel eisen heb ik nie echt als hij maar soepel draait en dat de batterij toch wel nog een 2uurtjes meekan. Ook een cdrom, liefst dvdrom zou er moeten op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Tja, die 2e hands laptop mag je dus mooi zelf gaan zoeklen.
Maar je kunt altijd op www.2ehands.nl kijken of op onze eigen V&A www.tweakers.net/aanbod

Maar wat jij wilt is een ADHOC verbinding, en ja dat is mogelijk. Dat is techisch het zelfde als een directe kabel verbinding met een crosscable.

Dus je vragen zijn nu beantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 16:34
Ik zou toch even doorsparen. Koop nooit een laptop tweedehands is mijn mening, alleen al omdat vaak de accu's een probleem zijn geworden en je niet weet hoe iemand ermee om is gegaan. Voor het dubbele heb je een nieuwe Dell.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

zuch nofi maar zelf dingen uitzoeken mag ook wel hoor ...
en er is niets voor niets een notebook best buy guide waar je veel tips kan halen.

Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding
Notebook Best Buy Guide 2005.1: Budget

voor de rest ben ik het eens met bovenstaande. spaar nog even door voor een nieuwe notebook. dan heb je daar veel langer plezier van.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info jongens...

Klopt het dat het niet ideaal is om de opstelling in adhoc te doen, omdat dit het systeem vertraagd?
Een aparte wifi-router zou beter zijn heb ik gehoord, maar natuurlijk ook weer duurder :(
Pagina: 1