Moederbord-kapot-onderzoek-methode?

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 20:40

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik zit met een moeilijke kwestie. Mijn systeem is instabiel en de foutboodschappen die er in de blauwe schermen staan van WinXP zijn vrij willekeurig (slaan niet op 1 onderdeel). Na heel wat onderzoek, herinstallatie en geschuif van componenten verdenk ik mijn moederbord ervan kaduuk te zijn. Ik heb nieuw geheugen gekocht, nog meer nieuw geheugen en het "gememtest". Daar kwamen of geen errors uit of slechts 1. Daarna nog 2 uur laten lopen en geen errors gehad. Ik denk dat het geheugen dus wel snor zit. De vraag is nu: valt een moederbord op een of andere manier te testen zo, dat het discriminatief is (een uitsluitend oordeel zeg maar). Het enige andere wat er niet in de haak kan zijn is mijn processor.

Het gaat om een MSI moederbord met een VIA chipset waarop een pentium III zit. Iemand een goede methode (zonder dat ik andere hardware voorhanden heb) om het euvel te traceren?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Ondanks dat je geen andere hardware hebt toch even bij bevriende tweakertjes een bordje lenen.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Je moet eens kijken of er op je moederbord lekkende condensatoren zitten(lange groene buisjes, lijkend op een dunne battery.). Je kan aan de bovenkant zien of ze nog goed zijn, of niet. Als ze niet goed zijn zie je een spleetje of ze staan bol.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Wat voor moederbord gaat het precies om? memerrors zijn sowieso niet goed (ook al is het er maar eentje). Als het mem op een ander bordje geen errors geeft én het op de approved list van MSI staat dan verdenk ik het mobo.

Je kan voor de grap ook eens kijken of je elco's nog goed zijn zie MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

'When you're not paying for the product, you are the product!'