[WinME] Na herinstall wil ST120g niet meer met WPA

Pagina: 1
Acties:

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik gebruik nog steeds naar grote tevredenheid WinME.
Heb onlangs de boel eens helemaal opnieuw geïnstalleerd vanwege spyware troep.
Op de oude installatie werkte mijn SpeedTouch120g perfect icm. de SpeedTouch580.
Netjes via de meegeleverde KPN CD geïnstalleerd. Altijd perfect gewerkt met WPA als netwerkbeveiliging.
Echt nu ik een volledig nieuwe WinME installatie heb gedaan, krijg ik met geen mogelijkheid een werkende draadloze verbinding als ik WPA beveiliging heb ingeschakeld.
WEP-64 werkt wèl.

Heb ik iets gemist aan updates ofzo?

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen hoor, maar stap over op XP. Met ME gaa je steeds meer ellende krijgen.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Flauw. De reden dat ik geen XP wil draaien is JUIST omdat ik geen gezeik wil!
WinME heeft voor mij nog nooit een probleem gegeven.
Trouwens, ik kan m'n systeembronnen wel beter besteden dan aan een overmatige belasting door een te "zwaarlijvig" OS. Maar dat ter zijde.

Feit is dat ik ME blijf gebruiken. Feit is dat WPA heeft gewerkt op de vorige installatie.
Feit is dat systeem voor/tijdens/na nieuwe installatie niet is gewijzigd.
Vraag blijft: w'rom werkt WPA nu dan niet?

...With a touch of magic¿

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarom WPA niet werkt en WEP wel kan ik helaas niet beantwoorden, maar ik weet wel dat de 120g bij pc van buurman erg veel probs heeft veroorzaakt (zowel onder 98se als XP):
Andere USB-devices die niet wilden werken als de 120g aan gekoppeld was, of pc (met toen nog win98) die helemaal weigerde op te starten (totdat je 'm weer loskoppelde).

Na (reeds eerder geplande) upgrade naar XP, leek het in het begin beter te gaan, maar na paar dagen kwamen er ook steeds meer problemen om draadloos te connecten, of probs met andere randapp.
Uiteindelijk maar wlan-adapter van ander merk (Asus) aangesloten en de vage problemen verdwenen 8)7

Nu resten alleen nog maar de slechte herinneringen aan die 120g...

offtopic:
idd erg flauw om gelijk maar weer de schuld aan ME te geven: toegegeven, het is niet perfect, maar is XP dat dan wel?