[Azureus] Systeem traag

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 09:35
Ik heb sinds een dag ofzo problemen met Azureus (nieuwste versie, geen updates gedaan recent)... als Azureus aanstaat hapert mn hele pc zegmaar... mn muziek begint te haperen, andere download progsels (soulseek) stoppen, mn irc verbindingen laggen ook weg (mn bouncer op mn server blijft wel gewoon aan) met als resultaat dat ik vannacht van soulseek niks heb gedownload en van bittorrent ook niet...
Azureus / javaw.exe gebruikt in de taakmanager niet noemenswaardig veel cpu of geheugen, het blijft allemaal binnen de perken... ook prioriteit verlagen naar belownormal ofzo werkt niet

ik heb 1 ding veranderd en volgens mij heb ik daarna de problemen pas gekregen: ik heb in plaats van mn onboard nForce ethernet controller de Marvell Yukon onboard gigabit controller voor mn standaard netwerk meuk in gebruik genomen, met hetzelfde ip adres etc. de nForce controller heb ik maar op dhcp gezet. dit was omdat ik met de nForce controller een achterlijk hoge cpu load kreeg (niet volgens taakmanager maar mn systeem stopte gewoon op 10 mb/s) en met de Yukon heb ik nergens last van. Het lijkt me stug dat hierdoor mn pc juist langzaam wordt als azureus aanstaat maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn... Ik wil alleen niet terug switchen naar mn nForce controller omdat die zo traag is dus.

Azureus is ook het enige programma dat problemen geeft, andere download programma's werken perfect, ook interne LAN transfers gaan zonder problemen (en zonder haperen) op 100 mbit
edit: specs staan in mn sig dus

Verwijderd

van de azureus website:
http://azureus.sourceforge.net/2200/cpu_usage.php
100% CPU / Memory usage problems

1. Please make sure to uninstall any versions of java and install the new java jre 1.5 series.
2. Make a fresh install of the latest Azureus release.

Ook van de azureus site:
http://azureus.sourceforge.net/faq.php#5
What's up with memory usage and cpu load?
# Memory usage is known to climb up and drop back repeatedly when using java jre 1.4.2 with some configurations. The cpu load is higher too.
JRE 1.4.1_04 has proved quite stable.

# A high cpu load has been experienced with some configurations using Zonealarm.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 23:31 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 09:35
mja taakmanager geeft dus geen hoge load aan ofzo, en ik heb de nieuwste JRE al
het is trouwens eigenlijk alleen bij het downloaden/uploaden, als ie start en nog 'checking' is hapert niks, pas als ie begint te downloaden

[ Voor 48% gewijzigd door DataGhost op 22-03-2005 07:07 ]

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

DataGhost schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 06:28:
mja taakmanager geeft dus geen hoge load aan ofzo, en ik heb de nieuwste JRE al
het is trouwens eigenlijk alleen bij het downloaden/uploaden, als ie start en nog 'checking' is hapert niks, pas als ie begint te downloaden
Dit probleem heb ik ook... heb gewoon sdk 1.5 update 2 geinstalleerd.
Ik ga vanavond ff een stress test doen op mijn hardeschijf... heb vermoeden dat misschien daar ook kan liggen...

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Verwijderd

ik had hier ook ineens last van. Heb alles eraf gegooid (azureus en Sun java jre - update 2).

Heb hierna java jre update 3 (de nieuwste op dit moment) geinstalleerd en de nieuwste versie van azureus (2.3.0.0). Dit bleek niet te helpen.
Maar daarna heb ik gewoon de vorige versie van azureus geinstalled (2.2.0.2) en heb nu nergens geen last meer van. Alles draait weer gewoon snel met azureus en emule aan op de achtergrond terwijl met de nieuwste versie van azureus mn hele systeem godganzetraag wordt en om de 10sec een paar seconden freezed!!

dus maybe werkt dit voor jou als je het inmiddels nog niet hebt opgelost :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:42:
ik had hier ook ineens last van. Heb alles eraf gegooid (azureus en Sun java jre - update 2).

Heb hierna java jre update 3 (de nieuwste op dit moment) geinstalleerd en de nieuwste versie van azureus (2.3.0.0). Dit bleek niet te helpen.
Maar daarna heb ik gewoon de vorige versie van azureus geinstalled (2.2.0.2) en heb nu nergens geen last meer van. Alles draait weer gewoon snel met azureus en emule aan op de achtergrond terwijl met de nieuwste versie van azureus mn hele systeem godganzetraag wordt en om de 10sec een paar seconden freezed!!

dus maybe werkt dit voor jou als je het inmiddels nog niet hebt opgelost :P
Same too me here...

Had eerst Azureus 2.2.0.2 opstaan en die werkte niet!
Alles stond goed poorten, juiste torrents instellingen ok. Het vreemde is hij had gewerkt, ik heb er alleen een tijd geen gebruik van gemaakt!
Misschien was de versie niet goed.
- Dus geupdate naar 2.30.0.
- Ik kreeg hetzelfde probleem, toen heb ik eerst de java jre verwijderd.
- Hierna de Azureus full 2.30.0 geinstalleerd.
Jippie hij werkte: alleen 1 probleempje na 1 a 2 minuten ging Azureus vanzelf uit.
- Heb daarna in config>plugin>DBB uitgegeschakeld en ook meteen de UPnP.
Systeem bleef stabiel, alleen een verschrikkelijke hoge CPU load 100%.
- Maar om dingen even uit te sluiten 2.30.0 gedeinstalleerd en een oudere versie teruggezet Azureus_2.2.0.2.'

Tada .... het werkt weer, maar met nu een cpu load van minder dan 1% !
Ben nu een uur verder en tot nu toe blijft hij stabiel. ;).
Ben content.

Suc6 ermee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 10:42 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42
Onderstaande komt van het forum van mn favoriete tracker:

Well as we all know we have a new version of Azureus, 2.3.0.0 offering many new features. Many are experiencing issues having upgraded so lets see what we can do to sort some of it out.

Firstly, Aelitis state you should be using the latest version of Java which is 5.0 update 3 or 1.5.0.03 which can be obtained from http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp and using the JRE link obtain the latest version. Close Azureus, install the new downloaded version of Java and restart Azureus. You should now be running Azureus on the latest version of Java.

If you are unhappy about verifying what version you are now using then you should uninstall the old version first.

Aelitis also state problems with the antivirus program nod. You should disable the monitoring program IMON according to Aelitis. They also report problems with Norton Personal Firewall and Zone Alarm so nothing new there.

Assuming you have got Azureus up and running you now need to change a few of the default options. Many trackers including ET are private and Azureus is now setup to transfer this information to pretty much everybody by the looks of it.

Bring up the options window by selecting Options under the tools drop down menu.

In the Connection tab make sure all of the boxes (scroll down) under Networks and Peer Sources are unticked They are not required!
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y176/risinganger/Azureus/connection.jpg

Trust me on this one. Now we turn to the new plugins built into Azureus which you can find under Plugins. Under Distributed DB untick Enable the distributed database. I previously recommended turning off the Distributed Tracker, with the distributed database turned off this option doesn't matter.

I also recommend turning off the JPC or Joltid Peer Cache. I personally don't see the point of it as all p2p data from your client will come via a proxy that your isp has to deploy. This is supposedly meant to increase performance but it would require multiple users wanting the same data from the same cache and that is even if your isp has deployed one. Untick the two boxes under the JPC to disable.

Lastly go to Sharing and tick the box for Private torrent - only accept peers from the tracker and untick Add hashes for other networks, I don't see why you would want it.
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y176/risinganger/Azureus/sharing.jpg

After this restart Azureus to let the changes take effect. After these changes your client will not be broadcasting ET peers to others and you won't be wasting your upload to others. These changes will not stop you connecting to ET or other private trackers, nor will it stop you connecting to public trackers. I offer the following as proof
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y176/risinganger/Azureus/Azureus_proof.jpg
I have downloads and uploads with green faces. That means my client is connectable to both private and public trackers without all of the hassle of Azureus's new bells and whistles.

These new plugins can only decrease the performance you get here. If the fast uploaders that supply us are busy uploading to hit and runners that have connected via the distributed tracker then the fast speeds we are accustomed to can take a drop.

As more is discovered this will get updated.

Please Note!! The changes here represent the minimum required. I have not covered functionality present in older versions such as Upnp. You are best to see the support forum for this and any other issues unless you know for a fact that it is Azureus 2.3.0.0 with the latest Java that is the problem.

[ Voor 35% gewijzigd door tafkaw op 22-05-2005 19:16 ]

Verwijderd

het is zo simpel om meer snelheid te krijgen dit ligt namelijk aan je upload snelheid het heeft verders niks met je bittorrent client te maken je upload mag nooit hger zijn dan (bv 10 kbs/sec bij een download snelheid van 100 kbs) dus zo`n 10 % van je download snelheid je upload is namelijk de remmende factor dit ligt aan je provider teveel upload blokeerd je download.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
t595: ben je bekend met de concepten 'hoofdletters' en 'interpunctie'? Google er eens op. ;)

Verder is het aan te raden om de upload limiet iets onder je uitgaande bandbreedte te zetten (zeg, 90% daarvan). Je inkomende bandbreedte heeft er niets mee te maken en die 10% slaat dus nergens op, tenzij je al van te voren uitgaat van een fors assymmetrische verbinding.

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 14:41
Het is toch javaw.exe dat veel memory in beslag neemt of toch niet?
Pagina: 1