Beamer kapot, wat kan er mis zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 22:02
Ik heb net 2e hands een beamer gekocht, een ASK Impression A4. (pic)
Toen ik bij de verkoper was liet hij hem zien en alles leek te werken, ik kom net thuis en steek de stekker in het stopcontact en er gebeurd helemaal niets, geen beeld, geen geluid, geen ledjes, niets. Vrij naar aangezien ik hem had gekocht voor m'n broer die morgen jarig is, dus dat feest gaat even niet door.

Ik dacht misschien hebben er hier wel mensen verstand van beamers en is het iets heel simpels.
Aangezien hij geen reactie geeft (alsof hij geen stroom krijgt) lijkt het me niet dat de lamp kapot is, misschien is er wel een draadje los of zekering kapot. Iemand een idee?

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:17

sphere

Debian abuser

Wat is er mis met de verkoper opbellen en het hem voorleggen? Winkel of particulier?

Als het ding tweedehands was kan ik me voorstellen dat de garantie tot aan de deur ging. maar dit is toch wel erg stug. Mocht je daar niets kunnen regelen kun je altijd nog zelf gaan kloten en dat ding openschroeven.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12 08:38

Elektronicanet

Leds do it!

Heb je 'm laten afkoelen voor je hem meenam? En _voorzichtig_ vervoerd?
Als je dat niet doet heb je kans dat de lamp kapot gaat... Merk je op geen enkele manier dat hij aangaat, geen controleled of zo?

Nederlander in België

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe een beamer in elkaar zit, maar kan het niet zijn dat er een zekering kapot is? Anders evt de lamp ja, had je misschien beter apart kunnen vervoeren.

• plakbandrol
sphere schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:44:
Wat is er mis met de verkoper opbellen en het hem voorleggen? Winkel of particulier?

Als het ding tweedehands was kan ik me voorstellen dat de garantie tot aan de deur ging. maar dit is toch wel erg stug. Mocht je daar niets kunnen regelen kun je altijd nog zelf gaan kloten en dat ding openschroeven.
Particulier, ik heb al gebeld maar hij was niet meer bereikbaar..

Ik kan hem wel openschroeven, maar straks sloop ik hem helemaal.. misschien maar naar een electronicaboer brengen, alleen zal dat wel in de honderden euro's lopen :{

• plakbandrol
Elektronicanet schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:55:
Heb je 'm laten afkoelen voor je hem meenam? En _voorzichtig_ vervoerd?
Als je dat niet doet heb je kans dat de lamp kapot gaat... Merk je op geen enkele manier dat hij aangaat, geen controleled of zo?
Ik heb hem 2 minuten laten afkoelen en heb rustig gereden. Er brand geen enkel led dus ik vermoed dat er iets anders kapot is. Ik heb de lamp er al voorzichtig uitgehaald maar daar was niets aan te zien. Kun je uberhaubt wel zien of de lamp 'op' is?

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12 22:28
Kun je meten met voltmeter of lamp spanning krijgt ?
Kun je lamp doormeten met Ohm-meter ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Het is de lamp niet.
Als er geen enkele led brandt, is er iets anders aan de hand.

Geen kapotte zekeringen gezien? Zit er een trafo in, en zo ja, meet eens of je er spanning uit krijgt.

Nederlander in België

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-12 22:24
Het ding al helemaal rondom gecontroleerd op een aan/uit schakelaar?
Vaak begin je bij een dergelijk probleem al veel te moeilijk te denken.
Ander snoer misschien?
Hoe vaak ik zelf niet iets heb opengeschroefd terwijl de oorzaak te simpel was om in een keer te bedenken...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Zit er niet gewoon een uit- en aanschakelaar op?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• plakbandrol
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:41:
Zit er niet gewoon een uit- en aanschakelaar op?
ja eentje bij de voeding, en zo'n rubberen knopje, maar beide hebben geen effect

heb ook al verschillend snoer en stopcontact geprobeerd, maar geen reactie

weet iemand een goed adresje waar dit snel gemaakt kan worden? ik heb zelf ook al even de kap eraf gehaald maar durf er toch niet echt aan te klooien uit angst dat ik hem dan definitief sloop

[ Voor 3% gewijzigd door plakbandrol op 22-03-2005 00:52 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb zelf ook een vraag over mijn projector. De InFocus LP435Z. Niet hetzelfde probleem maar wel dezelfde vraag. Onderdelen bestellen is nogal moeilijk heb ik ervaren.

Moet een InFocus projector terug naar de fabrikant voor reparatie? Ik weet namelijk wat er defect is en heb enkel de printplaat nodig. Ik denk dat die printplaat net zo duur is als een nieuwe projector maar ik vraag me toch af waar die te krijgen zou zijn.

Anders moet ik 2e hands zoeken. Maar wie kan TSs en mijn probleem beantwoorden?

Verwijderd

In eerste instantie zou ik de verkoper blijven lastig vallen. Aangezien je de projector zelf gehaald hebt weet je waar die woont (of werkt). Het zal waarschijnlijk wel een stom en langdradig spelletje zijn. Je hebt gezien dat hij werkte toen je hem hebt meegenomen, dus zal die persoon het op jou steken nu hij niet meer werkt. Maar wat info vragen kan nooit kwaad. De kans is groot dat het een stom probleem is. En stomme problemen hebben vaak een simpele oplossing.

PS, wat heeft de projector gekost? en hoe betrouwbaar kwam de verkoper over? Ben ooit in Brussel aangesproken toen ik een congreszaal uitkwam of ik geen projector wou kopen voor 250€, nog in de doos en al. Maar echt betrouwbaar zag die man er niet uit (en nee, ik had geen 250€ in mijn zak zitten)

• plakbandrol
Ik ben even langs iemand geweest die er verstand van heeft, hij heeft hem uit elkaar gehaald en kwam tot de conclusie dat de lamp kapot was, de zekering, het lcd scherm, en dat de schroeven aan de binnenkant van de kast kapot waren gedraaid zodat de binnenkant niet meer zonder beschadiging open kan

Ik heb de verkoper gebeld en ik kan vanavond even langskomen om het te bespreken, maar hij klonk redelijk dus ik heb goede hoop dat ik het geld terugkrijg

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:57:
In eerste instantie zou ik de verkoper blijven lastig vallen.
Lol dan wordt je pas echt goed geholpen!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

50/50 doen hoor

Bij mij is ook de lamp een keer kapot gegaan. Dacht dat hij na 10 minuten wel genoeg afgekoeld was.. doe hem in de tas en een dag later eruit was de lamp dood.

Alleen had ie bij mij net een aantal uur aan gestaan.

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Pixal schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:21:
50/50 doen hoor

Bij mij is ook de lamp een keer kapot gegaan. Dacht dat hij na 10 minuten wel genoeg afgekoeld was.. doe hem in de tas en een dag later eruit was de lamp dood.

Alleen had ie bij mij net een aantal uur aan gestaan.
Da's vaak het probleem. Ik dacht dat de meeste beamers nog wel even na blijven draaien als je 'm uitzet, zodat ie voldoende is afgekoeld.

Nederlander in België

Pagina: 1