Toon posts:

pc met asus pp-dlw mobo valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pc die telkens bij het booten na een paar seconde uit valt. Het probleem doet zich voor sinds ik de ventilatoren van de processors heb vervangen.

Systeem:

Asus pp-dlw moederbord
video kaart matrox parhelia 128MB
promise sata controller
250 gb western digital sata hd
1gb geheugen
2x dual xeon 3.06 GHz processor met swiftech MCX604 cooler
floppy
plextor dvd brander

Ik heb al het volgende geprobeerd: geheugen uit gehaald, video kaart er uit sata controller eruit gehaald. reset en power switch kabels omgedraaid, bios gereset, coolers los gehaald.

Heeft iemand een iedee?

Alvast bedankt.

Viktor

Verwijderd

Misschien krijgt het mobo geen signaaltje meer dat de cpu-fans aangesloten zijn? heb je die 3 pins connectors voor de cpu-fans goed zitten?

Verwijderd

Topicstarter
ja zitten goed want ze draaien wel enkele seconden. en als ik ze los maak valt de pc ook uit.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
(jarig!)
Hoeveel toeren maken die nieuwe fan's?
Misschien te weinig en schakelt het mobo zich daardoor uit?

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Check eens maybe met Asus probe en post je resultaten hier... :)

//Creegfire

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
En als je de fan's direct aan de PSU hangt?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de ventilatoren direct aan de psu gehangen dit haalde ook niks uit, maar het is inmiddels wel opgelost. Waarschijnlijk zaten de koelers net niet dicht genoeg op de processors en werden ze direct te heet en vielen ze uit. Heb de tussen ringetjes van de koelers er tussen uit gehaald en nu doen ze het wel en heerlijk stil :) De temperatuur van de cpu's is 39 graden en de fan draaien met circa 4200 toeren. Nu maar hopen dat ie niet weer uitvalt. In ieder geval bedankt voor de reakties.

Verwijderd

Ik zou eerst eens ff checken of de cpu koeler er nog wel goed op zit. Zoniet dan knalt de temp van de cpu omhoog (en voorbij de kritieke temperatuur en schakelt de pc uit)..
Pagina: 1