[DirectShow] File source (Async.) filter -> hoe gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Voor mijn thesis moet ik een parser filter ontwikkelen.
Nu zou ik graag de File source (Async.) filter gebruiken om de data vanuit een bestand in te lezen.
Als ik het goed begrijp, dan verloopt het connectieproces voor deze filter als volgt:
De filter leest het bestand in, en beslist zo van welk mediatype het bestand is (blijkbaar zitten de kenmerken van alle bekende media-bestandsformaten dan hard-coded in deze filter?). Het mediatype van de output pin wordt dan ingesteld op MEDIATYPE_Stream en het subtype op het subtype dat past bij het mediatype dat gevonden is voor het bestand. Indien het mediatype niet bepaald kan worden, dan wordt het subtype ingesteld op MEDIASUBTYPE_NULL .
(Dit allemaal cfr mdsn.microsoft.com.)

Een eerste vraagje: als het mediatype niet bepaald kan worden, faalt het connectieproces dan sowieso?
Indien niet, hoe (op basis van welke informatie) wordt dan beslist welke filter moet verbonden worden met de file source filter?

Maar belangrijker: kan ik deze filter gebruiken om het nieuwe bestandsformaat dat ik moet gebruiken in te lezen? Ik zou er dan moeten voor zorgen dat de File source filter dit nieuwe bestandsformaat kan herkennen. Is dit mogelijk? Hoe?

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Kicky