Toon posts:

[.NET Compact Frameword] Form Openen

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vrij beschamend dat ik hier zo'n vraag moet stellen. Maar ik ben er een hele tijd mee bezig en vind het echt niet |:(
Hoe kun je een Form openen in VB.NET compact Framework. Ik heb al alles geprobeerd en niets helpt.

Verwijderd

Hopelijk kun je hier wat mee:
http://msdn.microsoft.com...html/netcfuiframework.asp

Maar daar staat uitgelegd hoe je multi form applicaties met het compact framework kunt maken.

De methoden om forms the tonen/verbergen zijn overigens (Even snel C# voorbeeld):

Form1 form1 = new Form1();
form1.Show();
form1.Hide();

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 22:52 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kunt er meestal vanuit gaan dat het compact framework hetzelfde werkt als het normale framework. Er zijn echter een aantal zaken weg gelaten.

Een applicatie starten doe je dan ook op de volgende manier

C#:
1
System.Windows.Forms.Application.Run( new MyForm() );

net zoals dat in een gewone .net applicatie gaat. En zoals exis idd al zegt heeft een form ook gewoon een Show en Hide methode.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
rwb schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:57:
Je kunt er meestal vanuit gaan dat het compact framework hetzelfde werkt als het normale framework. Er zijn echter een aantal zaken weg gelaten.

Een applicatie starten doe je dan ook op de volgende manier

C#:
1
System.Windows.Forms.Application.Run( new MyForm() );

net zoals dat in een gewone .net applicatie gaat. En zoals exis idd al zegt heeft een form ook gewoon een Show en Hide methode.
Ik ben echt een complete leek. Ik ben juist overgeschakeld van VB6 naar VB.NET en het is een complete aanpassing.

Effen een bijvraagske, om te programmeren, wat zou ik het best nemen C# of VB?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 23:35 ]

Verwijderd

Als je JAVA kunt programmeren is C# een goed idee, anders maakt het niet zo gek veel uit en zou ik toch kiezen voor VB.NET, omdat de syntax vrijwel hetzelfde is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx voor de hulp

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 01:48 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

De discussie C# en VB.Net is al vaker gevoerd en genoeg over terug te vinden :) Voor je andere vraag: In MSDN staat iig alles beschreven met voorbeelden. Het principe werkt allemaal hetzelfde, of je nu het .Net framework of het .Net Compact framework neemt :)

Nog steeds geldt P&W FAQ - De "quickstart" ; wat lukt er niet? Wat heb je zelf geprobeerd en waar heb je zelf gezocht? :)

[ Voor 24% gewijzigd door gorgi_19 op 22-03-2005 08:52 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.