Toon posts:

Laptop (nx9010) geeft de geest na (poging tot) update BIOS!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb hier een HP Laptop, de nx9010 met WinXP Pro. Middels een progje genaamd WinFlash Utility for HP Notebook System, zie ook HP site wou ik de BIOS updaten omdat deze raar deed bij het uit de stand-by halen.

Aangezien deze update dit probleem zou verhelpen ben ik aan de slag gegaan. Progje geïnstalleerd etc... tot hij bij het uitvoeren van dat progje vast loopt. Na een 20 minuten van inactiviteit gaf ik het op en heb ik de stekker en de accu eruit moeten halen om de Laptop uit te krijgen.

Wat al mijn vermoeden was, is dat de laptop nu met geen mogelijkheid meer aan te krijgen is omdat de BIOS waarschijnlijk/zeker overhoop ligt en deze o.a het signaal van de aan/uit knop niet meer pakt.

Bestaat er een mogelijkheid dit probleem op te lossen of zit er niets anders op dan de laptop terug te sturen naar de fabrikant/leverancier voor reparatie?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet ELPD.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Misschien dat je het BIOS kunt hotflashen met een andere PC en/of laptop. Echter moet het dan wel passen en je hebt een andere laptop nodig. Waarschijnlijk is dat ook een te groot risico.

Er zijn echter wel een aantal andere manieren om een BIOS terug te zetten, alleen als het écht overhoop ligt werkt dit niet.
PMG FAQ :: Bios Flash

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:26:
Misschien dat je het BIOS kunt hotflashen met een andere PC en/of laptop. Echter moet het dan wel passen en je hebt een andere laptop nodig. Waarschijnlijk is dat ook een te groot risico.

Er zijn echter wel een aantal andere manieren om een BIOS terug te zetten, alleen als het écht overhoop ligt werkt dit niet.
PMG FAQ :: Bios Flash
Zou een optie zijn maar aangezien ik het bakkie niet tot leven krijg kan ik NIETS, daar zou ik dus eerst iets mee moeten.

Iemand een idee?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 12:16

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:32:
[...]

Zou een optie zijn maar aangezien ik het bakkie niet tot leven krijg kan ik NIETS, daar zou ik dus eerst iets mee moeten.

Iemand een idee?
Je snapt hotflashen niet helemaal geloof ik.. je pakt de bios van een andere laptop.. stopt die bios in jouwe.. boot hem op, rukt de bios eruit, stopt de corrupte bios trug terwijl ie aan is.. flashen maar..

Nu zijn biossen in laptops heel vaak vastgesoldeert.. check dat eerst eens @ fabrikant..
Nog garantie ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

krijg je garantie bij flashen dan? staat er niet meestal heel groot "voor eigen risico"?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er zijn bedrijven waar je je bioschip heen kan sturen zodat zij hem voor je flashen. Er was echter ook een nederlander (half particulier bedrijfje dacht ik) die dit deed. Je kan het denk wel met de search vinden, want ik ben nu even te lui om het voor je te doen :P :)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 12:16

boesOne

meuh

Metal schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:06:
Er zijn bedrijven waar je je bioschip heen kan sturen zodat zij hem voor je flashen. Er was echter ook een nederlander (half particulier bedrijfje dacht ik) die dit deed. Je kan het denk wel met de search vinden, want ik ben nu even te lui om het voor je te doen :P :)
Das toch flashbios.org ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Pagina: 1