Zoek programma om directory als CD-rom te zien

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Zoals de naam zegt, ik wil een directory op mijn harde schijf door het systeem laten herkennen als een cd-rom.

Een bepaald programma (NuMenu4u) kan alleen rippen van een optische drive, maar dan moet ik eerst een ISO maken van losse files, dat wil ik voorkomen want dat duurt veeeeels te lang.

Iemand?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Kan je niet gewoon makkelijk via Nero een cd-branden met die bestanden erop en dan fikken met de ingebouwde image-writer. Duurt slechts enkele minuten. Als je dat al te lang vindt duren

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

code:
1
subst
Dat doet waarschijnlijk precies wat jij wilt. ;)

Signature

Verwijderd

pasta schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:59:
code:
1
subst
Dat doet waarschijnlijk precies wat jij wilt. ;)
Ja, een virtuele HDD aanmaken ja... maar zover ik weet kun je daar dus geen CD-drives mee simuleren :/

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 22:06

Nik

Maak een image van je dir, en open die met Daemon Tools :) Sim-pel :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:01:
[...]

Ja, een virtuele HDD aanmaken ja... maar zover ik weet kun je daar dus geen CD-drives mee simuleren :/
Mjah, ik weet niet in hoeverre de TS het nodig heeft om echt een virtuele CD-drive te gebruiken. Als het niet zo belangrijk is, dan voldoet subst. ;)
proller schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:02:
Maak een image van je dir, en open die met Daemon Tools :) Sim-pel :)
Tijgert schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:48:
maar dan moet ik eerst een ISO maken van losse files, dat wil ik voorkomen want dat duurt veeeeels te lang.
;)

Signature

Verwijderd

Tijgert schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:48:
Een bepaald programma (NuMenu4u) kan alleen rippen van een optische drive
pasta schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:10:
Mjah, ik weet niet in hoeverre de TS het nodig heeft om echt een virtuele CD-drive te gebruiken.
Het staat er toch :? ;)

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Leuk geprobeerd allemaal, maar allemaal fout.

1. het moet een optische drive zijn, dus geen HDD. Subst valt dus af.
2. Aan iedereen met het geniale idee een image te maken van de files... dat wil ik juist niet, ik wil het of eenvoudig in een dir moven die gesimuleerd is als optische drive of de folder waar de files in staan direct als optische drive emuleren.

Ik moet dus iets van 7gig aan .vobs vanuit de optische drive lezen en wil niet eerst zoveel tijd en geschaaf spenderen om een image te maken.

Dus.. nogmaals... iemand? :?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

hoe je het ook draait of keert, je hebt een ander bestandssysteem bij HDDs en CD's. Dus je maakt een iso met Nero - selecteer 'Image recorder' ipv je fysieke brander - (wat niet gek veel tijd vraagt, geloof mij, tenzij je een PII hebt ofzo...) en dan mount je het met Daemon Tools.

Et voilà...

Op een simpelere oplossing kan ik niet komen. Ik snap niet wat het probleem hier is.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Na, dan kan ik het net zo goed met UltraISO doen en mounten met Daemon. Maar dan ben ik een tijdje bezig en moet ik NOG eens 7 gig vrij hebben voor de ISO...

Tss.... moet toch wel ergens iets zijn wat het kan?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik weet niet hoor, maar ongeveer 7GB aan VOB files (DVD dus), kun je toch gewoon in een playlist knikkeren van een DVD-player als PowerDVD of WinDVD? Desnoods in MediaPlayer als je de juiste codecs hebt geinstalleerd. Als je het verder al teveel moeite vind, zoals al eerder aangegeven, rest mij maar een ding te zeggen: Jammer dan...

Je hebt een aantal gegevens op je HDD staan, en wilt deze als CD aanspreken. Werkt niet. HDD is NTFS of FAT32. CD is CDFS. Totaal andere indeling. Wat je vraagt is of je een Nederlandstalige tekst als engelstalige tekst kan weergeven zonder eerst te vertalen. Lukt je dus ook niet!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Dit programma?

http://www.softaward.com/text/free-download-4538.html

Virtual Drive Creator™ 2.0.2

Create Virtual Drives from long paths, it`s easy! Type the full path or (even easier) browse to the path via the Drive and Folder Lists. Choose a drive letter from the "Available Virtual Drive Letters" list and Click [Add Virtual Drive] to create the Virtual Drive, or Double Click the letter to create the Virtual Drive. It`s just as easy to remove a Virtual Drive, Double Click the letter you want removed as a Virtual Drive or Click the letter and then Click [Remove Virtual Drive]. Make CD-ROMs obsolete: Copy the contents of a CD-ROM to a folder, not the root directory, on your Hard Drive. Make that folder a Virtual Drive (see paragraph above), then install the Virtual CD from the Virtual Drive letter. Click Start, Run and in the space provided type L:setup or L:install (substitute your Virtual Drive letter for L and see the documentation that came with your CD-ROM for the proper installation command). Now every time you need to access the CD you can use the Virtual CD from your hard drive. Be sure to make note of the Virtual Drive letter you used to create the Virtual CD, when you reboot your computer you will need to re-create the Virtual Drive using the same letter. (With the Pro Version of Virtual Drive Creator you can make your Virtual Drives Permanent!)

Verwijderd

Lijkt me gewoon Subst, kan je net zo goed: WinSubst downloaden, permanente mappings (via de optie start at windows startup) en geheel gratis ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 00:59 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
@BredeP: als je de thread ook maar een ietsie had gelezen dan wist je dat ik niet zo dom ben dat ik niet weet hoe ik een DVD moet inlezen met player software, maar dat het probleem is dat het programma NuMenu4u specifiek wilt lezen van een optisch station.

Ikwil niet afspelen, ik wil het inlezen in DAT programma.

@maui71 : bijna, het is helaas een subst invoer programma'tje. Hij maakt ook geen virtuele cd-roms, maar de meeste programma's werken alsof het van cd-rom gedraaid wordt als je het runt vanuit een root dir. De naam Virtual cd-rom is hier onjuist.

Anyway...nog geen oplossing.

trouwens, cdfs is toch ook te emuleren als je wilt?

[ Voor 35% gewijzigd door Tijgert op 22-03-2005 01:04 ]

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-07 21:53

g3

wat jij zoekt, dat wil ik eigenlijk ook.
wellicht dat dit programma werkt.
http://www.cdrom-emulator.com/home/personal/index.htm

ik ga het iig zelf ff proberen
Pagina: 1