Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Als de index getallen in de combobox in PRECIES dezelfde volgorde staan als de records in je formulier, dan kun je het oplossen met:
De +1 is omdat arrays in Acces beginnen te tellen vanaf 1, maar de combobox denkt daar natuurlijk weer net even anders over.
Let wel op, dit is een 'gevaarlijke' methode. Er hoeft maar iets in de volgorde van 1 van beide te veranderen en het klopt niet meer. Je moet in de gegevensbron van je formulier en combobox dus absoluut dezelfde query gebruiken met dezelfde SORT BY Index oid.
Visual Basic:
1
| DoCmd.GoToRecord , , acGoTo, cmbIndex.ListIndex + 1 |
De +1 is omdat arrays in Acces beginnen te tellen vanaf 1, maar de combobox denkt daar natuurlijk weer net even anders over.
Let wel op, dit is een 'gevaarlijke' methode. Er hoeft maar iets in de volgorde van 1 van beide te veranderen en het klopt niet meer. Je moet in de gegevensbron van je formulier en combobox dus absoluut dezelfde query gebruiken met dezelfde SORT BY Index oid.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
OK heb hem zelf weten te fixen. 
Zwippie iig bedankt voor je moeite
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Private Sub Keuzelijst19_Click()
Dim naam As Object
Set naam = Me.Recordset.Clone
naam.FindFirst "[ID] = " & Str(Nz(Me![Keuzelijst19], 0))
If Not naam.EOF Then Me.Bookmark = naam.Bookmark
End Sub |
Zwippie iig bedankt voor je moeite
[ Voor 10% gewijzigd door Zerora op 21-03-2005 23:12 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."