[ADSL] Speedtouch 510 - 1 PC geen Internet, de rest wel

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik zit hier bij een goede kameraad die een Alcatel Speedtouch 510 heeft met daarop 4 computers aangesloten. Het Internet werkt normaliter altijd op elke PC (de Speedtouch draait DHCP en DNS), maar opeens vliegt de verbinding bij 1 van de PC's eruit en kan daarna ook geen adres meer verkrijgen.

Ik heb van alles geprobeerd om het systeem weer te verbinden, maar dit moet bij de modem of bekabeling liggen, omdat we het systeem teruggehaald hebben met een ghost-backup die we een paar week daarvoor hadden gemaakt toen we toevallig dit systeem hadden geformatteerd en alles het prima deed.

De bekabeling zelf is net nieuw en is niet zelf gemaakt. Het instellen van een vast IP helpt ook niets.
Het inpluggen op een andere poort had ook geen nut, het eruit halen van alle andere clients ook niet. 't Is een probleem waar ik even geen antwoord op heb...

Nu kan ik me toevallig herinneren dat we dit een keertje eerder hadden, met datzelfde systeem, waarna een modem reset de boel verhielp... :?

Maar nu we dat weer gedaan hebben, blijkt het niet te werken :(
Kan iemand ons helpen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
systeem is wel virusvrij :? staat er SP2 op (XP) dan kan het zijn dat een virus meer als 10 tcp connecties maakt en je dan geen inet verbinding meer kan maken.

check dat dus eerst even

A wise man's life is based around fuck you

• pSycho-Y2K
Het systeem is virus- en spamvrij (na alle driver installaties geghost), dit betreft een nLited Windows XP SP2 met >10 TCP connecties. Maar het lijkt me stug dat het aan Windows ligt, omdat het daarvoor altijd gedaan heeft :?

[ Voor 8% gewijzigd door pSycho-Y2K op 21-03-2005 21:06 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
pSycho_Y2K schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:04:
Het systeem is virus- en spamvrij (na alle driver installaties geghost), dit betreft een nLited Windows XP SP2 met >10 TCP connecties. Maar het lijkt me stug dat het aan Windows ligt, omdat het daarvoor altijd gedaan heeft :?
zou je in het vervolg deze (zeer nuttige) informatie in je startpost willen zetten :? scheelt mij weer een hoop vragen stellen

download eens BartPE en kijk of je daarmee wel een verbinding kan maken met de router, dan sluit je windows uit en weet je ook of de kabels goed zijn

A wise man's life is based around fuck you

• pSycho-Y2K
Sorry, dat had ik moeten doen, excuus :)
Ik zal even wat testen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dat wordt toch de kabel. Probeer anders eens een andere pc naar die kabel te slepen en kijk of hij het dan wel dot.

Het kan (minder waarschijnlijk) ook de netwerkadapter zijn van die pc.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• pSycho-Y2K
leuk_he schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:19:
dat wordt toch de kabel. Probeer anders eens een andere pc naar die kabel te slepen en kijk of hij het dan wel dot.
Zojuist getest op een andere PC, deze kreeg z'n IP met internetverbinding.
Ik zal straks via BartPE de PC laten testen.
Pagina: 1