Toon posts:

[Dell Inspirion 510m] Externe monitor custom resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn Dell Inspiron 510m een 7" Lilliput scherm aansluiten. Dat werkt allemaal prima, want als ik de klep van m'n laptop dicht doe dan wordt de externe vga-aansluiting actief. Ik kan echter bij deze aansluiting maar een beperkt aantal resoluties selecteren.

de native resolutie van het Lilliputschermpje is 800x480, wat ik ook graag zou draaien. Mijn laptop beschikt over een 'Intel Extreme Graphics 2 for Mobile' videokaart.

Met Powerstrip kom ik niet verder omdat deze op hun website melden dat Intel kaarten niet werken.
Met RefreshForce heb ik ook al alles geprobeerd maar krijg het niet werkend.

Is er toch een mogelijkheid dat ik mijn schermpje op de gewenste resolutie kan krijgen?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:21

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:32:
Met Powerstrip kom ik niet verder omdat deze op hun website melden dat Intel kaarten niet werken.
Heb je het al wel geprobeert met PS? Op mijn laptop (ook met een Intel Extreme Graphics 2 kaart) kan ik met powerstrip namelijk gewoon verschillende resoluties instellen, dus denk dat dat wel gewoon zal werken.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:45:
[...]

Heb je het al wel geprobeert met PS? Op mijn laptop (ook met een Intel Extreme Graphics 2 kaart) kan ik met powerstrip namelijk gewoon verschillende resoluties instellen, dus denk dat dat wel gewoon zal werken.
Ik heb het geprobeerd, maar de knop 'Custom resolutions' kan ik niet aanklikken...

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik er een probleem bij:

Eerst was het zo geregeld dat wanneer ik het scherm inklapte de externe vga-poort actief werd. Ik had dit ingesteld op een resolutie van 800x600. Nu 'onthoud' ie de instelling niet meer: hij neemt de resolutie van de TFT over, welke op 1400x1050 staat. Zet ik 'm handmatig op 800x600, dan staat m'n tft ook op die resolutie. De resoluties van de TFT en de VGA-poort lijken als het ware gekoppeld.

Ik heb al geprobeerd de nieuwere Intel drivers te installeren, en de bijgeleverde drivers, maar de instelling blijft niet goed werken. Ook op de support site van Dell is niks te vinden. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Dit werkt nu opeens weer wel naar behoren. Ik heb via Windows de desktop uitgebreid naar de VGA, en toen weer uitgezet. Toen bleef ie wel op 800x600 staan... erg vaag, maar dat werkt weer.

Ben alleen benieuwd of het nog mogelijk is een andere resolutie in te stellen voor de VGA poort.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 23:11 ]