[XP] Windows Installatie: Install error*

Pagina: 1
Acties:

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-04 14:15

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
Ik probeerde laatst bij mijn grootmoeder Windows XP even opnieuw te installeren want ik kwam er achter dat de virus scanner het 6 maanden niet heb gedaan het de PC was zeer sloom.

De PC had 1 HD met 2 parties, ik heb die parties met de windows installie CD verwijderd en een nieuwe NTFS partie gemaakt.
Daarna heb ik de setup verder gedaan en op ben even wat drinken gaan halen en TV gaan kijken (PC is langzaam) als ik dan terug kom zie ik een zwart scherm met
Could't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
als ik dan de PC opnieuw opstart krijg ik een "NTLDR ontbreekt" fout en kan ik verder niks meer doen.

ik heb dit al een paar keer geprobeerd (met NTFS, FAT32, snel, langzaam) maar telkens het zelfde resultaat.

kan iemand mij hiermee helpen?

mvg DM

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan - het OS hoort namelijk in je topic titel te staan :)
Verder - heb je je harddisk al eens getest met een tooltje uit de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ ? :)

Verwijderd

Dan lijkt het er op dat de installatiebestanden niet op die partitie staan. Weet je zeker dat je alle partities helemaal hebt verwijderd (zodat je alleen unallocated space had), vervolgens een nieuwe partititie hebt aangemaakt en deze volledig (niet snel) NTFS hebt geformateerd?

edit
krijg je die foutmelding eigenlijk na het kopieren van de bestanden of na de installatie van XP?

nog even over die partitie, waarschijnlijk is niet de juiste partitie actief; dit kun je doen met een Win98 bootdiskette door fdisk even te draaien. Deze bootdiskette kun je maken op bootdisk.com

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 20:41 ]

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03 19:43
Je harde schijf staat waarschijnlijk geen Primary master. Kijk maar eens in de bios van die pc en verplaats de jumper even :)

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-04 14:15

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
heb je je harddisk al eens getest met een tooltje uit de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ
ga ik vanmiddag proberen
Dan lijkt het er op dat de installatiebestanden niet op die partitie staan. Weet je zeker dat je alle partities helemaal hebt verwijderd (zodat je alleen unallocated space had), vervolgens een nieuwe partititie hebt aangemaakt en deze volledig (niet snel) NTFS hebt geformateerd?
ja alles verwijderd en heb ook volledig NTFS gedaan (ik heb alle opties geprobeerd :P )
krijg je die foutmelding eigenlijk na het kopieren van de bestanden of na de installatie van XP?
na het copieren ik kom niet aan de installatie toe... dit gebeurt na en reboot.
nog even over die partitie, waarschijnlijk is niet de juiste partitie actief; dit kun je doen met een Win98 bootdiskette door fdisk even te draaien. Deze bootdiskette kun je maken op bootdisk.com
ik zal het proberen
Je harde schijf staat waarschijnlijk geen Primary master. Kijk maar eens in de bios van die pc en verplaats de jumper even
dit is heel onwaarschijnlijk omdat dit de standaard HD is. maar ik zal er ook naar kijken

mvg dm