Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste anti spyware programma op dit moment*

Pagina: 1
Acties:
  • 945 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik gebruik kaspercy antivirus en zonealarm als firewall (en een router die ook als firewall fungeert)

nu wil ik ook nog als laatste een anti spyware programma installeren, welke is momenteel het beste?

ik heb zitten zoeken maar vind alleen maar topics van het jaar 0

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34
hitman pro vind ik een van de betere wel een verzameling.
Ben bang dat dit een opsom topic gaat worden.

Verwijderd

tennisbal schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:18:
ik gebruik kaspercy antivirus en zonealarm als firewall (en een router die ook als firewall fungeert)

nu wil ik ook nog als laatste een anti spyware programma installeren, welke is momenteel het beste?
KAV's extended bases functioneren al als anti-AdWare, en niet onverdienstelijk al zeg ik het zelf. :)

• Tennisbal
midget schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:19:
hitman pro vind ik een van de betere wel een verzameling.
Ben bang dat dit een opsom topic gaat worden.
waarom? als iemand kan onderbouwen waarom hij of zij een programma gebruikt? denk ik dat het erg nuttig is. Ik had bijvoorbeeld keus uit 15 virusscanners en ben er na lang research achter dat voor mij kaspercy het beste is. ik hoop zoiets ook voor anti spyware te doen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

tennisbal,

Wat mensen gebruiken is niet echt zinvol als daar weinig onderbouwing bij zit natuurlijk :)
De reden dat je niet zo veel gaat vinden is dat dit soort topics tegenwoordig in Beveiliging & Virussen thuis horen, ik ga dit topic er dan ook nog even naar verplaatsen :)

Software Algemeen >> Beveiliging & Virussen

Verwijderd

De beste anti-spyware tool ben jezelf.

Qua software is er niet 1 de beste, aangezien ieder programma hier en daar wel iets niet ziet. Hitman pro is een mooi verzamelpakketje met verschillende anti spyware progjes erin. Ook een hijackthis scan eens in de zoveel tijd bied veel verheldering. Bezoek daarvoor ook eens www.hijackthis.de

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

[rml][ Ervaringen] Microsoft Antispyware Beta[/rml], [rml][ Spyware] Zoek een anti-spyware scanner *[/rml], [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] en Spyware / Adware scanner test - april 2004 om maar wat te noemen. ;) M.a.w. er valt dus genoeg over te vinden. Verder had dit in Beveiliging & Virussen moeten staan, dus daar schop ik hem nog even naar toe. ;) Hmm, die schop naar Beveiliging & Virussen heeft ele al gegeven, maar goed. :P

Dit is dus al heel vaak voorbij gekomen zoals je ziet. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door pasta op 21-03-2005 20:26 ]

Signature

• Tennisbal
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:23:
De beste anti-spyware tool ben jezelf.

Qua software is er niet 1 de beste, aangezien ieder programma hier en daar wel iets niet ziet. Hitman pro is een mooi verzamelpakketje met verschillende anti spyware progjes erin. Ook een hijackthis scan eens in de zoveel tijd bied veel verheldering. Bezoek daarvoor ook eens www.hijackthis.de
ik scan nu met zonealarm ook af en toe, denk dat ik hitman pro zo even ga proberen.

is het trouwens erg als je EN een firewall En een virusscanner En een anti spyware laat draaien?

ik zoek dus een anti spyware die realtime checkt, dus controleert of er spyware in zit

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:22:
[...]

KAV's extended bases functioneren al als anti-AdWare, en niet onverdienstelijk al zeg ik het zelf. :)
Eigen producten promoten he :P

( * gebruik ook KAV xbases )

Er is niet echt 1 programma het beste. Hitman pro is een verzameling van alles bij elkaar en voldoet wel aardig. Maar ik zou ook een oogje houden op microsofts versie.

Trouwns er lopen vele topics over dit onderwerp.

[edit]
En ben weer veeeeeeeeeeeeels te laat :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 20:27 ]

• Tennisbal
pasta schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:24:
[rml][ Ervaringen] Microsoft Antispyware Beta[/rml], [rml][ Spyware] Zoek een anti-spyware scanner *[/rml], [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] en Spyware / Adware scanner test - april 2004 om maar wat te noemen. ;) M.a.w. er valt dus genoeg over te vinden. Verder had dit in Beveiliging & Virussen moeten staan, dus daar schop ik hem nog even naar toe. ;) Hmm, die schop naar Beveiliging & Virussen heeft ele al gegeven, maar goed. :P

Dit is dus al heel vaak voorbij gekomen zoals je ziet. ;)
kijk bv die laatste test is van april 2004, alweer een jaar geleden. Daar heb ik dus niks aan omdat er ondertussen alweer onwijs veel veranderd is:

als jullie zouden kiezen welke zouden jullie installeren?

AdShield 3.0.9.0
Adware Away 2.2.7
Adware Spyware Removal 4.01
IdeaSoft Spam Eliminator 2.0.11
Lavasoft Ad-Aware 6.0.1 Pro
No More Spam 2.1.4.1108
NoAdware 3.0
PCPrivacySoftware Ads Alert 2.25
Real Spy Monitor 2.24
Spam Monitor 2.5.0.11
Spam Sweeper 2.5
SpyRemover 2.24
Spyware Nuker 2005 3.3.14.1
Super AD Blocker 1.0.0.1681
XoftSpy 4.10

Verwijderd

Ik mis Microsoft/GIANT Antispyware. Daar zou ik zelf voor gaan omdat het gewoon een super proggie word met real time protectie.

Maar ik zal hem zelf niet installeren als ik je vraag moet beantwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 20:34 ]

• Tennisbal
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:34:
Ik mis Microsoft/GIANT Antispyware. Daar zou ik zelf voor gaan omdat het gewoon een super proggie word met real time protectie.

Maar ik zal hem zelf niet installeren als ik je vraag moet beantwoorden.
waarom zou je hem zelf niet installeren? vertraagd ie de boel?

Verwijderd

Al de realtime proggies vertragen net als virusscanners (die ik wel heb draaien). Ik daai zelf geen antispyware software omdat ik het simpel weg niet nodig heb.

Ik werk elke dag met dit soort scanners en ze vinden allemaal verschillende zaken. Er is geen 1 proggie het beste naar mijn mening.

Hoe ik zelf te werk ga als er genoeg tijd is... msconfig/regedit/hijackthis (Zelf weg halen dus) .

Maar als ik zou kiezen dan zou het dus die worden.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:56

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

tennisbal schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:35:
[...]

waarom zou je hem zelf niet installeren? vertraagd ie de boel?
Waarschijnlijk omdat het programma zich nog in een bèta stadium bevindt, en misschien voor de poster ook omdat het van microsoft afkomstig is.
Het programma biedt daarentegen wel realtime protectie en is aangesloten bij een speciale spyware groep, die erop is gericht om de nieuwste vormen van spyware zo snel mogelijk te ontdekken/verwijderen.

mijn mening;
Er is zoals al gezegt geen beste spywarescanner, omdat ik vind dat je niet alleen moet afgaan op de hoeveel spyware die het betreffende programma kan vinden/verwijderen.

Hitmanpro heeft er daarom voor gekozen om verschillende spyware scanners te bundelen, alsmede realtime protectie.
Ik moet erbij zeggen dat ik het zelf niet gebruik, ik heb t 1x gebruikt op een andere pc en vond de controle & invloed als gebruiker 0,0 > wat ook de insteek van het hele programma is (gemakkelijk voor de onervaren gebruiker)

• Tennisbal
ik heb microsoft antispyware er maar opgegooit, ben benieuwd (had het bij de vorige install al draaien)

Verwijderd

probeer pestpatrol es voor de grap.......

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

tennisbal schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:25:
[...]

ik scan nu met zonealarm ook af en toe, denk dat ik hitman pro zo even ga proberen.

is het trouwens erg als je EN een firewall En een virusscanner En een anti spyware laat draaien?

ik zoek dus een anti spyware die realtime checkt, dus controleert of er spyware in zit
firewall + antivirus + antispyware is géén probleem. Zolang je maar niet twee av-scanners tegelijk hebt draaien, of twee firewalls 7(8)7, dat kan wel es problemen geven...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:22:
[...]

Pas op als je de extended bases gebruikt. KAV zal dan ook een boel legitieme software identificeren (en mogelijk verwijderen).

Er is maar een manier om er achter te komen wat voor jou het beste programma is. Trials downloaden en versies gaan proberen. Dat kan een ander niet objectief voor jou beoordelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 22-03-2005 15:45 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:43:
[...]

Pas op als je de extended bases gebruikt. KAV zal dan ook een boel legitieme software identificeren (en mogelijk verwijderen).
De not-a-virus:[verdict] tag is er niet voor niets natuurlijk, bij KAV 5 Personal MP3 beta en KAV 5 Pro/WS is de default recommended action voor AdWare en co deleten, terwijl hij voor RiskWare en co skippen is. :)

Met KAV6 zijn de extended en x-bases opgesplitst, welke je onafhankelijk van elkaar kan in/uit schakelen.

adware.avc en obscene.avc - riskware.avc en x-files.avc

De eerste twee (samen) kun je zien als anti-adware.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Als standalone prog ga ik voor Hijackthis....
Misschien beetje vreemde keus maar als je weet wat er op je pc draait normaal gesproken dan pik je vreemde dingen er zo uit en zijn makkelijk op te sporen.

Als suite dan ga ik echt voor HitmanPro :)
Deze bevat eigenlijk alle progs om je pc goed door te lichten op spyware / malware en daarnaast volledig ge-automatiseerd, dus je kunt mooi gaan koffie drinken ofzo.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Ik heb allang geen zin meer gehad om energie te steken in het bijhouden van spyware. Gebruik gewoon geen IE, scheelt een hele hoop gezeik

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

chromeeh schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:50:
Als standalone prog ga ik voor Hijackthis....
Misschien beetje vreemde keus maar als je weet wat er op je pc draait normaal gesproken dan pik je vreemde dingen er zo uit en zijn makkelijk op te sporen.

Als suite dan ga ik echt voor HitmanPro :)
Deze bevat eigenlijk alle progs om je pc goed door te lichten op spyware / malware en daarnaast volledig ge-automatiseerd, dus je kunt mooi gaan koffie drinken ofzo.
Het enige nadeel met HitmanPro is dat hij *passief werkt.
Als je werkt met Spysweeper, en gaat internetten, word spyware meteen geblokt want hij werkt Actief :)
Volgens mij maak ik nu een foutje :X :)

Een ander nadeel wat ik vind van HitmanPro is dat hij soms wel eens dingen weghaalt wat ik niet wil, en dat hij af en toe iets doet waardoor internet niet werkt :?

Maar goed, ik zelf gebruik Spy Sweeper en Hijackthis. Daarnaast af en toe ook eens Spybot. Misschien dat hij nog wat vind wat Spy Sweeper niet vind.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 24-03-2005 11:52 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:22:
Ik heb allang geen zin meer gehad om energie te steken in het bijhouden van spyware. Gebruik gewoon geen IE, scheelt een hele hoop gezeik
Dat doe ik ook, voor computers van familie die wel ie gebruiken doe ik een combinatie van adaware en spybot. Hitman heb ik nooit gebruikt, maar als die van alles bundelt is het iig wel handig om te gebruiken als controle op andere programma's.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:22:
Je weet dat IE niet de enige manier is om infected te worden? ;)

Om ook nog maar eens ontopic te reageren, zelf gebruik ik KAV 5.0 Personal ter bescherming tegen virussen. De extended bases herkennen ook een heleboel spyware-gerelateerde malware dus dat is een heel erg fijne extra. Door de real-time scan is het vrijwel onmogelijk om spyware te installeren op je systeem. :)

Voor andere pc's die ik moet opruimen gebruik ik alleen HijackThis met wat Google. HijackThis laat gewoon puur alleen zien wat ik wil zien, en vandaar uit ruim ik, zonder nodeloze resources te verbruiken, de pc gewoon op. :)

Signature

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

ik gebruik een combinatie van een scanner (spybot S&D -> deze kan je pc immuniseren tegen bestaande en gekende spyware) en af en toe laat ik er nog eens de Microsoft Antispyware op los.

dit laatste geeft me de indruk zich ook met andere dingen bezig te houden, zoals het nakijken van opstartprogramma's enzomeer ...

realtime draaien doe ik geen van beiden... maar toch wel 1x per twee weken eens een Spybot draaien...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 00:09
Het beste middel tegen spyware ben je inderdaad zelf. Ik let goed op wat er op mijn computer gebeurd.

Ik scan 1 keer in de maand met geupdate spybot s&d en ad-aware. Het laatste half jaar heb ik helemaal niks meer gevonden.

Dat komt echt omdat ik er zelf goed op let.

Verwijderd

Spam

[ Voor 96% gewijzigd door pasta op 09-05-2005 23:58 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Volgens de consumentenbond :( steekt MS anti spyware ver boven de rest uit, incl. hitman pro :+

Specs

Pagina: 1

Let op:
Denk er even aan bij het posten: "Waarom vind ik dit zo'n fijn programma?" Onderbouw je mening dus ook.