Toon posts:

cpu 50% ingebruik met wat??

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heej mensen daar
ik heb een probleem en dat luid
ik heb mijn computer net opnieuwe geinstalleert, allemaal update's voor windows gedaan en ik vond dat het een beetje langzaam. toen die klaar ging ik maar eens kijken bij speedfan naar de hitte van mijn cpu bleek tegen de 50/55 te zitten ging ik kijken naar me cpu gebruik stond er 50% heel de tijd maar bij niet actieve systeemprocessen stond 100 %.

iemand enig idee hoe het komt en iemand die een oplossing heeft.

alvast bedankt
specs

asus p4p800
P4 3,0 Ghz
1 Gb intern
240 Gb opslag

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hint: Zoek es op hyperthreading ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Thandor

SilverStreak

50% komt waarschijnlijk door Hyper Threading. Staat er niet bij wat/welk process er 50% wegsnoept :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

actieve systeem processen 100%?
je boedoelt waarschijnlijk niet-actieve systeemprocessen 99%

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan moet je even kijken welk proces de 50% voor z'n rekening neemt :)

Affijn, dit heeft weinig met de CPU te maken, die kan namelijk niet zomaar uit zichzelf werken ;) Zie ook de FAQ van dit subforum: Mijn CPU verbruik is 100%, hoe komt dat? en eventueel ook Mijn P4 wordt voor maar 50% belast? Wat is Hyperthreading?

Omdat je overduidelijk geen research hebt gedaan door o.a. in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te kijken, gaat dit topic dicht. Neem het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] eens rustig door om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;) Samengevat zijn dat dus inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis. Succes verder :)

Dit topic is gesloten.