Ik heb een netwerk met twee XP Home pc's en 1 xp prof pc. Als ik op de xp prof pc een zip- of exe-bestand in een shared folder zet dan kan ik 'm op de andere pc's niet benaderen. Ik krijg dan een 'access denied' melding. Alle andere bestanden werken wel zonder problemen. Moet ik ergens een vinkje uitzetten dat ik over het hoofd gezien heb?
Hoe kom ik daar achter? Het probleem treed op bij alle exe en zip-bestanden die ik probeer te delen...Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:56:
Hoe staan de rechten op die file?
kopieer hem anders eens naar je desktop, misschien heb je wel niet genoeg rechten in de shared folder map
Ik kan er zelf wel bij, maar niet vanaf andere pc's. Heb ook al geprobeerd het vinkje 'Allow users to change my files' aan te vinken maar dat werkt ook niet...Gohan-san schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:33:
kopieer hem anders eens naar je desktop, misschien heb je wel niet genoeg rechten in de shared folder map
Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat de bestanden staat in de standaard 'Shard documents' folder, welke ook gebruikt wordt voor het delen met andere gebruikers op dezelfde pc...? Ik merk net dat ik in andere mappen daar geen last van heb namelijk...
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 16:04 ]
lijkt me een viruscan probleem, als je alle bestanden kan openen behalve EXE en ZIP.
Zet es alle viruscanners uit op beide pc's. Btw ook Micrsoft anti spyware en dat soort pruttel.
Zet es alle viruscanners uit op beide pc's. Btw ook Micrsoft anti spyware en dat soort pruttel.
Virusscanners doe ik niet aan. Wat is Microsoft anti-spyware?Maxxi schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:04:
lijkt me een viruscan probleem, als je alle bestanden kan openen behalve EXE en ZIP.
Verwijderd
Waarschijnlijk staat de beveiliging "execute" niet toe. Volgens mij kun je dit met de resource kit aanpassen.
Verwijderd
Denk niet dat het helpt maar je zou ook 'simple filesharing' kunnen uitzetten zodat je privileges etc beter kan instellen.
Denk dat het dat niet is. Ik kan een exe- of zipfile ook niet kopieren namelijk.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:22:
Waarschijnlijk staat de beveiliging "execute" niet toe. Volgens mij kun je dit met de resource kit aanpassen.
Heb ik geprobeerd. De instellingen staan hetzelfde. Het zit 'm echt alleen in die map, weet iemand of dat standaard zo is?Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:24:
Denk niet dat het helpt maar je zou ook 'simple filesharing' kunnen uitzetten zodat je privileges etc beter kan instellen.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 19:43 ]
Verwijderd
Vreemd probleem. Er valt vrijwel niets over te vinden. Als andere mappen het wel toestaan lijkt het inderdaad wel een special permission in de standaard share map. Ik ben wel benieuwd wat het is en zal het morgen op mijn werk morgen eens repliceren.
Zet je windows firewall uit, of stel hem in om file / printer sharing toe te staan.
en jij denkt dat dat er iets mee te maken heeftrdfeij schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:18:
Zet je windows firewall uit, of stel hem in om file / printer sharing toe te staan.
als die firewall wat zou blocken (filesharing) dan zouden andere files ook niet werken he
A wise man's life is based around fuck you
Kon er inderdaad ook niks over vinden. Alvast bedankt.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:13:
Vreemd probleem. Er valt vrijwel niets over te vinden. Als andere mappen het wel toestaan lijkt het inderdaad wel een special permission in de standaard share map. Ik ben wel benieuwd wat het is en zal het morgen op mijn werk morgen eens repliceren.
Staat uit, kan het ook echt niet zijn lijkt me zo...rdfeij schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:18:
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 21:31 ]
Verwijderd
Nog even het resultaat van de test op m'n werk. Ik had geen enkel probleem met het opstarten en heen en weer slepen van bestanden. Bij mij houd het hier op.
Pagina: 1