XS4ALL geeft Service-ID niet ivm overstappen naar BBNED

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Matched: service, id
Beste mensen,

Ongeveer 3 weken ben ik bezig het service-id van een telefoonlijn (ons bedrijf) te achterhalen bij onze provider XS4ALL. Wij willen namelijk overstappen naar BBNED omdat die snellere abbo's hebben voor minder euro's.

Ik heb ongeveer 6 keer naar XS4ALL gebeld met de vraag of ze het Service-ID willen geven. 6 keer heb ik het antwoord "Dat mogen/kunnen wij niet uitgeven" gekregen. De nieuwe provider waar ik naartoe wil gaan is Demon. Zij zeggen steeds dat ik het bij XS4ALL moet aanvragen.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer! Want volgens een OPTA besluit moet XS4ALL wel degelijk weten wat mijn Service-ID is, en gewoon vrijgeven. Ongeacht welke telco ik wil nemen!

Nu is de vraag: weet iemand wat ik kan doen om toch achter dat service-id te komen? Ik vind dit namelijk een kwalijke zaak, en XS4ALL krijgt mij alleen maar boos, terwijl als ze gewoon communiceren met KPN ik mijn Service-ID zonder problemen kan krijgen!

Heeft iemand kijk op dit soort zaken? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
XS4ALL kan het service-id simpelweg opzoeken in het systeem waar ze storingstickets aanmaken (dat systeem is van KPN). KPN kan het je natuurlijk ook geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

WiNlUx schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:29:
Beste mensen,

Ongeveer 3 weken ben ik bezig het service-id van een telefoonlijn (ons bedrijf) te achterhalen bij onze provider XS4ALL. Wij willen namelijk overstappen naar BBNED omdat die snellere abbo's hebben voor minder euro's.

Ik heb ongeveer 6 keer naar XS4ALL gebeld met de vraag of ze het Service-ID willen geven. 6 keer heb ik het antwoord "Dat mogen/kunnen wij niet uitgeven" gekregen. De nieuwe provider waar ik naartoe wil gaan is Demon. Zij zeggen steeds dat ik het bij XS4ALL moet aanvragen.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer! Want volgens een OPTA besluit moet XS4ALL wel degelijk weten wat mijn Service-ID is, en gewoon vrijgeven. Ongeacht welke telco ik wil nemen!

Nu is de vraag: weet iemand wat ik kan doen om toch achter dat service-id te komen? Ik vind dit namelijk een kwalijke zaak, en XS4ALL krijgt mij alleen maar boos, terwijl als ze gewoon communiceren met KPN ik mijn Service-ID zonder problemen kan krijgen!

Heeft iemand kijk op dit soort zaken? :>
Je service id heb je niet nodig, je nieuwe provider zoekt dit uit aan de hand van de gegevens die hij van jouw krijgt. Normaal gesproken hoort het erbij te staan dat je nieuwe provider dit doet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Een serviceID kan elke telco opvragen van een lijn. Dat ze het vragen vooraf bij je nieuwe ISP omdat ze die voor BBned moeten aanleveren is niet persé noodzakelijk. Er is ook geen enkele reden dat een ISP jou in die gegevens zou moeten voorzien eigenlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Nou, ik zal dan nog maar eens gaan bellen met Demon. Maar ik snap dus uit jullie verhalen niet waarom Demon zegt dat ze NIET aan het Service-ID kunnen komen?? Als ze dat gewoon netjes bij XS4ALL of KPN voor mij aanvragen, dan zou dat geen probleem zijn? Bij hun dus schijnbaar wel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Geen matches
Zelfde ervaring met Speedlinq. Eén telefoontje met Demon en het was geregeld, Demon kon dit namelijk zelf opvragen (zie bjck)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: id
Niet doen niet doen niet naar Demon gaan!!!!!! Heb ik ook gedaan van Xs4all maar ik wil weer terug :'(

Waardeloos bedrijf... als er iets aan de hand is steken ze hun kop in de grond, reageren niet of onbeschoft op e-mail, en ook brieven en faxen komen zogenaamd nooit bij ze binnen oftewel die verdwijnen meteen in de prullenbak. Ook het half uur wachten op (elk nieuw) je Mac-adres raadt ik geen enkel bedrijf aan... En ze zijn trouwens helemaal niet meer zo goedkoop, check de rest van de providers ook eens!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:59:
Niet doen niet doen niet naar Demon gaan!!!!!! Heb ik ook gedaan van Xs4all maar ik wil weer terug :'(

Waardeloos bedrijf... als er iets aan de hand is steken ze hun kop in de grond, reageren niet of onbeschoft op e-mail, en ook brieven en faxen komen zogenaamd nooit bij ze binnen oftewel die verdwijnen meteen in de prullenbak. Ook het half uur wachten op (elk nieuw) je Mac-adres raadt ik geen enkel bedrijf aan... En ze zijn trouwens helemaal niet meer zo goedkoop, check de rest van de providers ook eens!
Nou-nou, iedereen heeft ergens vast wel eens een mindere ervaring. Energie bedrijven wordt ook veel over gezeurd maar ook vele waar het toch wel goed gaat. En overal brandt altijd gewoon licht en staat de PC netjes aan ;)

De hoofdreden dat je naar Demon ging was puur financieel? Het is toch wel amusant om te lezen dat men overstapt voor de prijs vaak en achteraf terug wil. Doe het dan niet denk ik dan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
bjck schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:19:
[...]
De hoofdreden dat je naar Demon ging was puur financieel? Het is toch wel amusant om te lezen dat men overstapt voor de prijs vaak en achteraf terug wil. Doe het dan niet denk ik dan.
Goedkoop is duurkoop. XS4ALL is ietsje duurder, maar dan heb je wel het buitenbeentje onder de providers ;) Ik kan persoonlijk niet voorstellen dat als je bij XS4ALL zit daar weggaat als je geen negatieve ervaringen met hen hebt. Sla de krant open of doe de televisie aan, gebruik de search en kijk wat een gezeur en negatieve ervaringen over providers je hoort. Het gaat om luttele euro's!

[ Voor 26% gewijzigd door sdomburg op 22-03-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Matched: service
Ik zat eerst bij XS4all... toen naar Demon in een verstandsverbijstering omdat het goedkoper was... heb er VEEL spijt van gehad, wat een problemen en ze weten nooit iets, helpdesk was nooit behulpzaam en al waren ze wel aardig wisten ze niets... verder slechte service. Zit nu weer netjes bij XS4all... betaal liever wat meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Als XS4ALL tegenwoordig al moeilijk doet over het geven van een service-id is de kwaliteit van de service toch ook behoorlijk afgenomen.

Een ISP kan inderdaad zelf het service-id nagaan, een aanvraag kan echter sneller verlopen als je het ID al direct kan doorgeven aan je nieuwe ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
En ik heb al meer als een jaar geen enkel probleem met Demon, de ervaringen wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Mijn idee om over te gaan naar Demon was met name vanwege de nieuwsgroepen. Probeer die van speedlinq maar eens te krijgen -->lukt je niet :9~

Ben nu met name geïnteresseerd in combi, adsl + telefonie.

beraad me nog ernstig over wat te doen [wijsheid], wèl blij dat ik mijn server ID heb ivm makkelijker overstappen evt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:19:
[...]

Ik vrees van wel ja. Alleen dat gedoe met voor elke netwerkkaart weer een nieuw Mac-Address en een half uur wachten en dat mijn tweaked alcatel modem niet meer potdicht zat vergat ik even :)

Ja achteraf gezien had ik dat natuurlijk ook nooit moeten doen! Heb trouwens nog een half jaar het dubbele betaald van nieuwe klanten, maar ik zou een snelheidsverhoging krijgen. Nou, na een half jaar, toen mijn jaarcontract al was afgelopen, kreeg ik hem eindelijk... Maar ik wou hem helemaal niet, ik wilde mijn eigen abonnement wat ik in eerste instantie gekozen had behouden en daarvoor de lagere prijs gaan betalen, maar dat ging ondanks belofte's van Demon mooi niet door, ik kon toen EUR 50,- betalen voor een downgrade om een upgrade waarom ik helemaal niet had gevraagd terug te draaien! En dit dus nadat ik als klant van het eerste uur al een half jaar het dubbele had betaald! Op e-mails, faxen en brieven werd niet gereageerd, alsof je tegen een betonnen muur aan et praten bent :(

Nee voor mij nooit geen Demon meer, honden zijn het!

Misschien zou Versatel iets kunnen zijn? Die hebben ook die deals met internet en (mobiele) telefonie. Of Scarlet? Anyway, de providers schijnen eerdaags geloof ik allemaal te komen met "triple deals", misschien zal daar iets bij zitten... Demon is in elk geval de minst innoverende heb ik de laatste jaren gemerkt. Ik zou zeker nog een paar maanden wachten nu want er gebeurt een hele hoop. Ik hou thuis die livebox van wanadoo in de gaten, als er binnenkort naast internet en telefonie ook digitale televisie in goede kwaliteit doorheen komt ben ik om.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen matches
driexl>

dat heb ik dus ook meegemaakt... echt honden als je ze wel aan de telefoon krijgt. Bij XS4all echt altijd vriendelijke mensen, ze nemen je serieus. Klachten komen netjes op de storingensite te staan... bij Demon beweren ze dat er gewoon dat ze geen storingen hebben...
Het is gewoon prettig als er iets is en je belt met de helpdesk dat je gewoon mensen aan de telefoon krijgt die er zin in hebben... vaak gewoon freaks a la tweakers ;) altijd gezellig praatje met die lui :) nooit een probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door n00bs op 22-03-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Volgens mij gaat het een ID aanvragen :Y)

Edit: een tevreden DEMON gebruiker

[ Voor 38% gewijzigd door willy83 op 22-03-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

msx2 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:17:
Als XS4ALL tegenwoordig al moeilijk doet over het geven van een service-id is de kwaliteitvan de service toch ook behoorlijk afgenomen.
Dat heeft niets met service te maken. Je mag op een helpdesk aan de telefoon gewoon niet alle gegevens zomaar aan mensen die je spreekt geven. Daarnaast is het helemaal niet nodig voor xs4all of kpn om aan een nieuwe klant van een concurrent gegevens te geven, als tussen netwerkproviders afgesproken is dat de nieuwe ISP alles voor de klant regelt.

Wat demon doet is gewoon hun nieuwe klant dingen laten doen die ze zelf moeten doen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Als een klant het service-id van zijn eigen aansluiting wil weten kan dit zonder problemen gegeven worden. Je kan aan de hand van telefoonnummer/wachtwoorden e.d. heel gemakkelijk checken of je de juiste persoon aan de lijn hebt.

Moeilijk doen over een service-id geven of zeggen dat je dit niet kan geven vind ik wel slechte service verlenen. Zoals ik eerder gezegd heb, de aanvraag zelf kan sneller afgehandeld worden als je het service-id zelf al aan je nieuwe ISP kan geven.

Ik werk overigens zelf bij een ISP waarbij er niet moeilijk gedaan wordt over een service-id, ik zie ook geen redenen waarom je er moeilijk over zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Leuke voorbeelden van checken geef jij. Het gaat hier over een bedrijf, dus vind ik het wel aannemelijk dat tellijn iets anders is dan adsl lijn, dus telnr check is een beetje moeilijk. Wachtwoorden van mij hebben jullie niets mee te maken, deze mag je resetten / nieuw uitgeven maar geen bestaande kunnen opzoeken ( van mij, jullie hebben niks te maken met mijn wachtwoorden ).

Service id geven kan best wel, maar dan wel schriftelijk naar het factuur-adres. Dit is volgens mij de enige juiste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

msx2 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:46:

Ik werk overigens zelf bij een ISP waarbij er niet moeilijk gedaan wordt over een service-id, ik zie ook geen redenen waarom je er moeilijk over zou doen.
Omdat een helpdesk heel vaak een callcenter is van bijvoorbeeld een bedrijf als SNT, daar zitten dan uitzendkrachten die leren wat ze moeten weten om problemen van klanten op te lossen en wat ze moeten vertellen als iets een echte storing is en ze leren wat ze moeten vertellen als er vragen zijn over de levering van de adsl verbinding van de ISP zelf.

Als een andere ISP een overstap aanvraagt, is het 100% aan die ISP om alle zaken onder de netwerkaanbieders zelf te regelen. Als je naar KPN belt op 0900 0244 dan zal ongeveer 15% van de mederwekers uberhaupt weten dat je lijn een "service ID" heeft, simpelweg omdat je die gewoon nooit nodig hebt en omdat je dat niet leert in de opleiding en omdat eigen klanten er nooit om zullen vragen.

Het is aan de netwerk leverancier of de ISP waarheen je overstapt om hun eigen zaken netjes voor elkaar te hebben. Het is juist geen service als je mensen naar een helpdesk laat bellen waar ze uberhaupt nog nooit gehoord hebben van een service ID. En dat gaan ze ook echt niet in hun trainingsprogramma opnemen, liever wat meer info om hun eigen klanten beter te kunnen helpen.

Demon moet gewoon niet hun aanstaande klanten naar andere ISP's of KPN laten bellen voor iets dat ze zelf onderling en intern moeten leveren.

offtopic:
(net zoals ze nooit klanten van hun netwerk naar de helpdesk van kpn moeten laten bellen als een storing op hun netwerk door kpn veroorzaakt wordt. die helpdesk is er niet voor storingen aan andere netwerken, die is er voor klanten van kpn-adsl zelf. BBned, tiscali en versatel moeten zelf contact opnemen met kpn als door kpn een product van hun niet werkt en ze moeten dan niet mensen zelf naar kpn laten bellen, dan bel je namelijk naar een klanteningang van kpn-adsl klanten... Heel erg vervelend kan ik uit eigen ervaring vertellen, je kan er op zo'n helpdesk namelijk niets mee. Je kan geen storingen van andere netwerken "aan kpn doorgeven"...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:55:
Leuke voorbeelden van checken geef jij. Het gaat hier over een bedrijf, dus vind ik het wel aannemelijk dat tellijn iets anders is dan adsl lijn, dus telnr check is een beetje moeilijk. Wachtwoorden van mij hebben jullie niets mee te maken, deze mag je resetten / nieuw uitgeven maar geen bestaande kunnen opzoeken ( van mij, jullie hebben niks te maken met mijn wachtwoorden ).

Service id geven kan best wel, maar dan wel schriftelijk naar het factuur-adres. Dit is volgens mij de enige juiste methode.
Als de telefoonllijn van het bedrijf een ander nummer heeft dan de ADSL-aansluiting is het nog geen probleem. Beide gegevens zouden in de database van de ISP moeten staan. Als iemand vanaf een ander, onbekend, telefoonnummer belt en het service-id wil weten, dan kan je het uiteraard beter schriftelijk geven. Mijn punt is dat niet geven nergens op slaat.

Wat wachtwoorden betreft, dit is een heel ander verhaal. Al vrees ik voor je dat er weinig ISP's zijn waar medewerkers de wachtwoorden niet kunnen inzien.

@JvS:

Je hebt gelijk dat callcenters à la SNT (je kan dat helaas niet echt een helpdesk noemen) je moeilijk aan een service-id kunnen helpen (al kunnen ze er natuurlijk ook naar informeren bij hun supervisor). Maar juist van een helpdesk van XS4ALL zou ik verwachten dat ze je weer wel aan zo'n service-id kunnen helpen. Zes keer bellen en dan nog niets horen vind ik persoonlijk niet kunnen. Aan de andere kant, Demon kan het uiteraard zelf opvragen... Maar als een klant het id van zijn eigen aansluiting wil weten kan XS4ALL hier ook gewoon aan meewerken in plaats van stug vol te houden dat dit niet mag of kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2022
Moet je het service ID nog hebben? Ik werk bij een ICT bedrijf en kan het zo voor je achterhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 17-09 19:54
Geen matches
msx2 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:10:
Zes keer bellen en dan nog niets horen vind ik persoonlijk niet kunnen.
Dus jij vind dat iemand na 6x wel van de policy af mag wijken en toch dat nummer (Wat ze dus schijnbaar helemaal niet door mogen geven) door te geven?
Moeten ze dan bij de 6e brief van Buma/Stemra opeens WEL je adresgegevens doorgeven?

Policy = policy = policy, en het is niet aan de helpdesker om daar vanaf te wijken, punt.

Demon moet gewoon hun werk doen en niet de klant opschepen met allerhande moeilijke nummers die de klant eigenlijk helemaal niet nodig heeft.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
LouD schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:01:
Moet je het service ID nog hebben? Ik werk bij een ICT bedrijf en kan het zo voor je achterhalen :)
Mag je dat zomaar doen? Dan zou ik zeggen: graag :> Mijn MSN adres staat in mijn profile, en is tevens ook mijn e-mail adres waar ik op te bereiken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:36:
[...]
Dus jij vind dat iemand na 6x wel van de policy af mag wijken en toch dat nummer (Wat ze dus schijnbaar helemaal niet door mogen geven) door te geven?
Moeten ze dan bij de 6e brief van Buma/Stemra opeens WEL je adresgegevens doorgeven?

Policy = policy = policy, en het is niet aan de helpdesker om daar vanaf te wijken, punt.

Demon moet gewoon hun werk doen en niet de klant opschepen met allerhande moeilijke nummers die de klant eigenlijk helemaal niet nodig heeft.
Je kan het ook anders zien...als XS4ALL gewoon zijn werk doet geven ze het service-id.... Het is geen extreem privacygevoelige informatie o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen matches
Nogmaals, het is helemaal niet aan xs4all om klanten van een andere ISP te gaan helpen bij de overstap met iets wat die betreffende ISP zelf moet regelen. Het zegt IMO veel meer over Demon dan over XS4all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

De Service-ID is niet zo op te vragen voor een particulier. Dit wordt altijd gedaan door de provider waar je naar toe gaat.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

Geen matches
Wat ik niet begrijp is dat je niet even 1 telefoontje naar Demon hebt gedaan met daarin de mededeling dat je het zat bent om van het kastje naar de muur te worden gestuurd en dat ze de overdracht van de lijn maar met KPN moeten regelen of dat je anders gewoon niet overstapt naar Demon...

Misschien dat de eerstelijns helpdesk dat niet durft, maar dan vraag je gewoon naar hun manager of naar IEMAND anders binnen demon die dat wel voor je kan regelen. Jij gaat toch klant worden van Demon? nou dan mag je ook wel wat hulp van hen verwachten :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:57:
Nogmaals, het is helemaal niet aan xs4all om klanten van een andere ISP te gaan helpen bij de overstap met iets wat die betreffende ISP zelf moet regelen. Het zegt IMO veel meer over Demon dan over XS4all...
Het gaat hier nog om een huidige klant van XS4ALL. Tot op het moment dat het contract beëindigd is hoor je je klant goed van dienst te zijn. Ik ben erg benieuwd wat de reden is dat XS4ALL het service-id niet af 'mag of kan' geven. (Of zullen ze daar misschien niet weten wat het service-id eigenlijk is...)

Bij een telco-telco hop hoort de nieuwe ISP sowieso het service-id te verifiëren, echter...meerdere ISP's willen graag op voorhand al het service-id hebben zodat de procedure wat sneller kan verlopen. Demon is daarin dus absoluut niet de enige (wat wel betekent dat als een klant het ID niet heeft, dit absoluut geen probleem zou mogen zijn).

En..voor we_are_borg .zoals al eerder gezegd, het service-id is WEL op te vragen door een particulier.

Maargoed, tot zover de herhaling van standpunten... Ik hoop alleen voor WiNIUx dat hij inmiddels een service-id heeft gekregen of dat Demon zijn aanvraag zonder service-id heeft geaccepteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
makje schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 01:57:
Wat ik niet begrijp is dat je niet even 1 telefoontje naar Demon hebt gedaan met daarin de mededeling dat je het zat bent om van het kastje naar de muur te worden gestuurd en dat ze de overdracht van de lijn maar met KPN moeten regelen of dat je anders gewoon niet overstapt naar Demon...

Misschien dat de eerstelijns helpdesk dat niet durft, maar dan vraag je gewoon naar hun manager of naar IEMAND anders binnen demon die dat wel voor je kan regelen. Jij gaat toch klant worden van Demon? nou dan mag je ook wel wat hulp van hen verwachten :)
Zo werkt Demon altijd. Dat is waarom ik er juist voor waarschuwde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen matches
msx2 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:10:
[...]

Wat wachtwoorden betreft, dit is een heel ander verhaal. Al vrees ik voor je dat er weinig ISP's zijn waar medewerkers de wachtwoorden niet kunnen inzien.
waar baseer jij dit op? Is het een gevoel of heb je er ervaring mee.
Bij @home bijvoorbeeld kunnen de helpdeskmedewerkers de wachtwoorden niet achterhalen (volgens mij staan ze one-way versleuteld in de database, en is het dus onmogelijk om ze eruit te halen)

Excuses voor het offtopic, maar ik geloof dat de vraag van de ts wel zo'n beetje beantwoord is.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Geen matches
Maestro.mosjuh schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:47:
[...]
waar baseer jij dit op? Is het een gevoel of heb je er ervaring mee.
Bij @home bijvoorbeeld kunnen de helpdeskmedewerkers de wachtwoorden niet achterhalen (volgens mij staan ze one-way versleuteld in de database, en is het dus onmogelijk om ze eruit te halen)

Excuses voor het offtopic, maar ik geloof dat de vraag van de ts wel zo'n beetje beantwoord is.
Ervaring; uiteraard staat er dan wel in de contracten het nodige over privacy en zijn er wel andere regels waar medewerkers zich aan dienen te houden ten aanzien van het geven van wachtwoorden aan klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:59: Ook het half uur wachten op (elk nieuw) je Mac-adres raadt ik geen enkel bedrijf aan... En ze zijn trouwens helemaal niet meer zo goedkoop, check de rest van de providers ook eens!
Ben laatst prettig verrast door Demon. Je hoefde niet meer je MAC-adres op te geven! Het is tegenwoordig modem aansluiten of als je een oude hebt instellen en... internetten maar.
Wat wel minder was, was dat in de meegeleverde documentatie nog steeds stond, dat je je MAC moest registreren. Ik heb daar dus wel 45 minuten naar gratis muziek moeten luisteren (wilde nml. zeker weten, zodat ik niet de vogende dag terug moest komen bij die maat van me om alsnog de het MAC-adres te moeten registreren).
Pagina: 1