Toon posts:

[Frontpaneel] Connectors op Asus K8N-E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste topic, ik hoop dat het duidelijk is en dat ik geen regels overtreedt ofzo O-)

In november 2004 kocht ik op de HCC mijn pc bij elkaar, een bekende van me heeft toen geholpen met het in elkaar zetten. Even later kwam ik er achter dat mijn frontpanel het niet deed, maar heb daar al die tijd niets aan gedaan. Nu heb ik inmiddels zelf is de handleiding er bij gepakt, om dit is "effe" te gaan fixen. Heb de afgelopen week van alles geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet naar behoren. :r

Eerst werkte mijn frontpanel niet, wel alle andere kanalen. Na wat proberen deed de microfoon het, weer even verder kloten en heel het frontpanel werkte. Op een gegeven moment kreeg ik geen geluid meer op de frontspeakers en ook niet op de hoofdtelefoonaansluiting op het frontpanel. Daarop alle connectors eruitgehaald, nog even wat geprobeerd, daarna uit pure frustratie alle connectors er maar uitgelaten, zodat ik nu geen geluid heb op mijn frontspeakers. Meest gebruikte woord die dag? :/
spoiler:
G*DVERDOMME!!!!!

Anyway, waar we het precies over hebben: een Techsolo TC-70 kast met daarin een Asus K8N-E Deluxe met OnBoard geluid en een Creative 6700 6.1 set. Alles 100% zeker zonder defecten. We hebben het dus over het volgende frontpanel, onderaan de kast:

Afbeeldingslocatie: http://gjm-van-dijk.speedlinq.nl/tweakers_frontpanel.jpg

Mijn inspanningen tot nu toe om een oplossing voor dit probleem te zoeken: googlen, got search, andere topics doorlezen, op de asus site gekekeken, op de techsolo site gekekeken... Nergens een antwoord gevonden dat mij verder hielp, en als ik er al iets mee kon dan heeft het tot nu toe niet gewerkt.

Vandaar dat ik in mijn eigen topic mijn probleem specifiek aan jullie voor wil leggen. Ik denk dat andere Tweakers hier zeker ook iets aan zullen hebben! Op andere topics over dit probleem, had ik het geweldig gevonden al er nou gewoon een paar foto's werden gepost van de connectors waarover gepraat werd... Maar dit ontbrak steeds. Ik heb dan ook voor de gelegenheid mijn digitale camera uitgenodigd om een paar plaatjes te schieten van de verdomde connectors. Daarnaast de Asus handleiding onder de scanner gelegd... Lijkt me wel weer voldoende :Y)

De connectors uit het frontpanel zijn opgedeeld in 2 snoertjes van 4 connectors:
Snoertje 1: R-OUT (rood), R-IN (wit), MIC-IN (groen), GND (zwart)
Afbeeldingslocatie: http://gjm-van-dijk.speedlinq.nl/tweakers_snoertje1.jpg
Snoertje 2: L-IN (wit), L-OUT (rood), GND (zwart), MIC-IN (oranje)
Afbeeldingslocatie: http://gjm-van-dijk.speedlinq.nl/tweakers_snoertje2.jpg

En die connectors moeten volgens de handleiding als volgt worden aangesloten... *klikbaar*:
Afbeeldingslocatie: http://gjm-van-dijk.speedlinq.nl/tweakers_manual_klein.jpg

Dé vraag: Welke connector moet op welke pin :?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan denk ik gewoon Line_out_r en Line_out_L gebruiken voor de stekkertjes met L-out en R-out.
Als dat niet werkt dan kan je gewoon de andere gebruiken.

Je moet 1 van de GND stekkers op de AGND pin prikken.

Waarschijnlijk zit er een stereo aansluiting op je MIC stekker waarsdoor je zowle een stekker voor links als rechts hebt.
Je hoeft enkel maar een van de MIC stekke rop de MIC2 pin te prikken.
De MICPWR is een feature voor bepaalde microfoons die standaard niet nodig is.

Je hoeft dus niet alle stekkers aan te sluiten
Ook zijn er borden die geen signaal aan de achterkant geven zodra je de jumpers die op de line-pinnen (BLine_out_r en Line_out_r, BLine_out_l en Line_out_l) zaten eraf haalt.

[ Voor 24% gewijzigd door -=bas=- op 22-03-2005 13:57 ]

Senile! Senile Oekaki

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 18:36
Als het goed is zater er jumpertjes op je mobo voordat je er aan begon om je frontpanel aan te sluiten. Deze jumpertjes zorgen ervoor dat het geluid doorgelinkt worden naar het onboard pluggen aan de achterkant van je systeem. Haal je deze weg dan kan het geluid niet naar je onboard aansluiting, daarom zitten er 2 stekkertjes aan de kabels van je frontpanel, je moet deze hetzelfde plaatsen als de jumpertjes.

Haal je de jumpers, sluit je de frontpanel niet aan, zal er helemaal geen geluid uitkomen.

Ik heb een Asus A7N8X-E Del. en daar had ik hetzelfde probleem. Na wat aanprutsen werkte het wel.