AHA-2940UW Bios flash probleem

Pagina: 1
Acties:

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn computer eens helemaal geformateerd en opnieuw geinstalleerd met alle nieuwe drivers, updates en biossen. Dus ook mijn adaptec aha-2940uw scsi controller. Flash ging helemaal goed, kreeg namelijk status code 0 terug. Maar na de reboot wilde windows xp pro sp2 niet meer starten. Hierna heb ik de scsi-devices (iomega zipdrive 100mb) en kabels los gemaakt waarna windows wel weer wilde booten. Kaart wordt verder ook gewoon herkent door windows. Maar zodra ik mijn iomega zipdrive 100 mb scsi weer aansluit (wordt herkent door de aha-2940uw) wil windows niet meer starten. Nadat het postscreen van mijn scsi kaart krijg ik nog een postscreen van mijn moederbord te zien (dat geval met de irq indelingen enzo), maar daarna blijft het scherm zwart.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik nu verder moet! Wie weet er raad?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan kijken of er een oudere BIOS versie beschikbaar is voor de 2940 en die erin flashen.
Mogelijk heeft je flash programma automatisch een backup gemaakt van je originele BIOS.

Als het een 2940 is dan zou ik maar gaan zoeken op het internet want heel veel mensen hebben die kaart en dus mogeljik dezelfde problemen. =)

Ook heeft Adaptec misschien gewoon nieuwe drivers voor je. =)

[ Voor 10% gewijzigd door -=bas=- op 22-03-2005 13:44 ]

Senile! Senile Oekaki

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Flash programma had idd een backup gemaakt, maar ik heb intussen een nieuwere versie van de bios gevonden dan die op de adaptec site staat en dat is de 2.57.2 versie. Raar eigenlijk dat deze niet op de site van adaptec te vinden. :? Deze nieuwere versie is te vinden op: http://h20000.www2.hp.com...5en&lang=English+%28US%29 Met deze versie werkt alles weer perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door BigBart op 23-03-2005 13:23 ]

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 13:10
BigBart schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:21:
Flash programma had idd een backup gemaakt, maar ik heb intussen een nieuwere versie van de bios gevonden dan die op de adaptec site staat en dat is de 2.57.2 versie. Raar eigenlijk dat deze niet op de site van adaptec te vinden. :? Deze nieuwere versie is te vinden op: http://h20000.www2.hp.com...5en&lang=English+%28US%29 Met deze versie werkt alles weer perfect.
Deze versie, moet je daar persé een HP computer voor hebben, of werkt dat ook gewoon met een los 2940UW kaartje?

UPDATE: JA

_@/'

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

en wat nou als je een HP Ultra/Wide SCSI Adapter hebt met op de chip een sticker met daarop AHA-2940UW/HP en verders gwoon als Adaptec overal staat :?

:)

| Hardcore - Terror |

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 13:10
Hellraizer schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:28:
en wat nou als je een HP Ultra/Wide SCSI Adapter hebt met op de chip een sticker met daarop AHA-2940UW/HP en verders gwoon als Adaptec overal staat :?

:)
Weet ik niet. Nja, dat wordt uitproberen.

_@/'

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-03 22:48
er staat expliciet op de site van adaptec dat als je een oem based kaart hebt, dat je die ook via de oem fabrikant moet flashen. ik dacht dat dat te herkennen was aan de letter S.
Pagina: 1