Aangezien ik nieuw ben op het gebied van zelf dingen toevoegen(andere koelers in dit geval) heb ik het door iemand anders laten doen. Heb wel alles grondig doorgelezen en stuit daarom op het volgende probleem:
Situatie:
Asus SLI deluxe moederbord
AMD64 3500+
2x 120 mm casefan
xfx 6800 GT
Zalman vf700 Cu
Nou krijg ik temperaturen van ongeveer 60 graden Idle en 80+(ergens tussen 75 en 90!!! graden). voor mijn 6800, daar staan temperaturen van de CPU 35 graden(ook zalman koeler) en 28 van mijn systeem tegenover (volgens Nvidia Monitor).
Dus ik denk, oh, staat zeker op 5 volt, ik kijk in mijn kast (1ste keer ooit!
)volg het kabeltje dat van de vf700 komt en kom tot mijn grote verbazing uit op een fanmate 2. deze gezet op full oid(als ie er nog niet op stond), maar temps blijven hetzelfde.....
Vraag is dus, hoe kan dit? Is de koeler niet goed aangesloten, of is er iets anders aan de hand?
Als het nodig is kan ik wel een plaatje schieten en deze hier plaatsen.
Bij voorbaat dank.
P.S. Ja ik ben nieuw op dit gebied maar heb me wel behoorlijk ingelezen......
Situatie:
Asus SLI deluxe moederbord
AMD64 3500+
2x 120 mm casefan
xfx 6800 GT
Zalman vf700 Cu
Nou krijg ik temperaturen van ongeveer 60 graden Idle en 80+(ergens tussen 75 en 90!!! graden). voor mijn 6800, daar staan temperaturen van de CPU 35 graden(ook zalman koeler) en 28 van mijn systeem tegenover (volgens Nvidia Monitor).
Dus ik denk, oh, staat zeker op 5 volt, ik kijk in mijn kast (1ste keer ooit!
Vraag is dus, hoe kan dit? Is de koeler niet goed aangesloten, of is er iets anders aan de hand?
Als het nodig is kan ik wel een plaatje schieten en deze hier plaatsen.
Bij voorbaat dank.
P.S. Ja ik ben nieuw op dit gebied maar heb me wel behoorlijk ingelezen......