[Cooling] Temp. probleem met xfx6800gt + zalman vf700

Pagina: 1
Acties:

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 14:38
Aangezien ik nieuw ben op het gebied van zelf dingen toevoegen(andere koelers in dit geval) heb ik het door iemand anders laten doen. Heb wel alles grondig doorgelezen en stuit daarom op het volgende probleem:

Situatie:
Asus SLI deluxe moederbord
AMD64 3500+
2x 120 mm casefan
xfx 6800 GT
Zalman vf700 Cu

Nou krijg ik temperaturen van ongeveer 60 graden Idle en 80+(ergens tussen 75 en 90!!! graden). voor mijn 6800, daar staan temperaturen van de CPU 35 graden(ook zalman koeler) en 28 van mijn systeem tegenover (volgens Nvidia Monitor).

Dus ik denk, oh, staat zeker op 5 volt, ik kijk in mijn kast (1ste keer ooit! :+ )volg het kabeltje dat van de vf700 komt en kom tot mijn grote verbazing uit op een fanmate 2. deze gezet op full oid(als ie er nog niet op stond), maar temps blijven hetzelfde.....

Vraag is dus, hoe kan dit? Is de koeler niet goed aangesloten, of is er iets anders aan de hand?

Als het nodig is kan ik wel een plaatje schieten en deze hier plaatsen.

Bij voorbaat dank.

P.S. Ja ik ben nieuw op dit gebied maar heb me wel behoorlijk ingelezen......

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je zou kunnen proberen om em er ff opnieuw op te zetten, misschien dat ie er niet helemaal recht op zit

heb je wel koelpasta er onder zitten ?

• Kiphaas7
PilatuS schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:43:
je zou kunnen proberen om em er ff opnieuw op te zetten, misschien dat ie er niet helemaal recht op zit

heb je wel koelpasta er onder zitten ?
Zoals ik al zei, geen idee, heb het laten doen door iemand anders. Ik zal er eens heen kijken (of laten kijken, hehe). Maar iemand nog meer ideeen wat het kan zijn?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mischien dat die persoon de koelpasta is vergeten ofzo, dat zou de temps wel kunnen verklaren, maar hij zou dus ook gewoon niet goed recht kunnen zitten

• Kiphaas7
Thnx voor de reactie!

Maar voor de duidelijkheid, aan de vf700 zelf zal het dus niet liggen(beperkte koelcapaciteit)?

Tis maar een vraag B)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kiphaas7 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:56:
Thnx voor de reactie!

Maar voor de duidelijkheid, aan de vf700 zelf zal het dus niet liggen(beperkte koelcapaciteit)?

Tis maar een vraag B)
zeker niet, die koeler heeft zeker genoeg koel capaciteit. het is eerder de koelpasta, (teveel of te weinig.) Of hij zit er niet strak genoeg op dat kan ook. Hij moet er gewoon stevig opzitten en niet teveel kunnen bewegen (heel klein beetje maar)
Zou diegene er nog even naar laten kijken, en dit topic laten lezen, uitprinten voor hem. :)

• Kiphaas7
Er zat koelpasta op, maar na opnieuw erop gezet te hebben (en op 12 V) komt ie in ieder geval niet meer boven de 60-70 graden uit.

Thnx all, lijkt er dus op dat ie er been beetje scheef op zat.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Wordt de vf-700 wel warm, op die temperaturen zou je je vingers eraan verbranden bij het aanraken. Als je hem gewoon vast kunt pakke/je vinger er tegen aan kunt houden zit hij dus duidelijk niet goed gemonteerd.
Pagina: 1