Toon posts:

Word coderings probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb ongeveer een half jaar geleden met OCR Textbridge text van een A4 omgezet naar een word bestand. Na alle foutjes te hebben weg gewerkt heb ik het op een cd'tje gebrand.

Het cd'tje heeft het op drie computers goed gedaan. tot nu...

op mijn pc en die van mijn vriendin krijg ik als ik het bestand open alleen maar vierkantjes, hij leest de codering dus niet. Maar als ik een andere codering kies doet ie het ook niet.. Ik kan me ook niet herinneren dat ik het met een codering heb opgeslagen, maar het bestand is op geen enkele manier zichtbaar te maken.
Het stomme is dat een pc waar het bestand eerst wel op te openen was, het nu ook ineens niet meer werkt. terwijl daar niks met de computer gedaan is.

wie oh wie kan mij helpen. kan je windows automatisch een codering laten downloaden?

alvast bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's niet de codering, maar het fonttype dat je gebruikt hebt :) Als je dat betreffende font niet in windows hebt geinstalleerd, kan word er geen soep van maken / trekken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
owww, maar hoe kan ik er achter komen welk font dat was? en ik dacht ik het gewoon in arial of times gedaan had....

Verwijderd

Topicstarter
* schop*

wie heeft hier een oplossing voor!

alvast dank

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het bestand niet gewoon beschadigd??? Als het ook op de originele pc niet meer te openen is???

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Over het algemeen kan je gewoon alle tekst selecteren en een andere lettertype kiezen

Verwijderd

blijkbaar heb je dus op die ouwe pc dat specifieke lettertype verwijderd. |:(

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Probeer hem trouwens eens in notepad / hexeditor te openen, net geprobeerd met een eigen word-file en kan de teksten hier zo uitlezen ( niet beschermd en opgeslagen als word97-file )

Verwijderd

Topicstarter
maar het is toch raar dat een text font afhankelijk is?!

en notepad werk ook niet....
Pagina: 1