Asus AN8-SLI (non deluxe) & Corsair twinx 1024 pc3200 C2

Pagina: 1
Acties:

• nex_be
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-08 00:02
Zoals de titel laat vermoeden heb ik een asus A8N-SLI (niet de deluxe versie) en twee matched latjes van 512 mb corsair geheugen. Bios versie 1001. Flashen naar file 1002-003 doet m'n pc helemaal niet voorbij de POST gaan.

Probleem: pc boot niet als ik twee latjes installeer op het moederbord. Enkel in slot B1 boot de pc (maakt dan niet uit wel latje). Elke combinatie al geprobeerd: twee samen werkt niet, één werkt alleen in B1.
Vanaf het moment ik een latje bij steek, boot ie niet meer. Ofwel geeft ie op het scherm: no cable input, ofwel reboot ie tijdens het opstartscherm van windows xp.

Een memtest met beide geheugenlatjes (A1 en B1) geeft fouten op 79-80%. Een memtest op elk latje afzonderlijk in B1 geeft geen enkele error.

Ik heb al geprobeerd manueel enkele settings te veranderen in de bios. Voltage verhoogt naar 2.8 en 2.85, 2.5 (cas lat); 3 (trcd); 3 (trp); 6 (tras). Problemen blijven steeds dezelfde.

Iemand raad? Heb mijn probleem ook al op het corsair forum gepost, maar tot nog toe geen reactie.

CPU: AMD 64 3000
PSU: Fortron 400w
HD: Seagate 200gb SATA
Slechts één grafische kaart geïnstalleerd (asus 6600)

Thanks!

______

edit: de titel moet natuurlijk A8N-SLI zijn

[ Voor 3% gewijzigd door nex_be op 21-03-2005 18:01 . Reden: foutje in titel ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 09:45
[rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 6[/rml]

Waarschijnlijk is dit de beste plek om je probleem voor te leggen.

Verwijderd

Stel als je maar één latje erin hebt de geheugenfrequesntie eens een eind naar beneden, en steek dan pas de 2e erbij?

olof: Ervaringentopics zijn niet bedoeld voor problemen; die horen in een eigen topic :)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
olof schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:03:
[rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 6[/rml]

Waarschijnlijk is dit de beste plek om je probleem voor te leggen.
Nee want dat topic is alleen voor kleine problemen en ervaringen/oc's

maargoed,
probeer eens je originele bios terug te zetten...
en dan memtest te draaien, als ie dan geen fouten geeft lijkt me het een duidelijk zaak te zijn...

En daarbij zijn de biosen die asus tot nu toe uitheeft gebracht voor de NONdeluxe versie allemaal Beta versies...
(erg genoeg, zit ook nog steeds op een final te wachten! arg. 1001 is echt brak (qua opties, wel stabiel)

• nex_be
Helpt allemaal helaas niets, net nog andere ram geprobeerd... die doet 't zelfs in B1 niet...

versta er niks van

Zit nu weer met 1 latje corsair in B1 te werken.
Maar hoe weet ik nu zeker of het het moederbord is dat problemen geeft en niet dat ik hier telkens incompatibele ram gebruikt heb?

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
Vreemd, ik heb hetzelfde geheugen, moest de timings op de door corsair geadviseerde waarden zetten en toen was het bij mij goed (a7n8x-e deluxe). Daarvoor ook fouten. Maar ik zie dat jij al 2.5/3/3/6 geprobeerd hebt :?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
heb je je oude bios al terug geflashed?

• nex_be
Ja, staat terug op de oude BIOS. Ik ga nu eens proberen met deze bios (ftp://ftp.asuscom.de/pub/..._SLI/A8N-SLI/1003s_02.zip). Maar het zal niet veel uithalen vrees ik. Probleem is dat ik niet echt het probleem kan isoleren. Is het nu het moederbord of het geheugen??

Er kunnen moeilijk toch andere hardwaredingen de oorzaak zijn??

• nex_be
Ik heb net mijn bios geupgrade naar 1003.002.
Heb een memtest gedaan met een lat in A1 en een lat in B1 en op 79% gaf ie een unexpected interrupt: halting

PASS 79%
TEST 4%
TEST #8 [Modulo 20, ones & zeros]

Unexpected interrupt - halting

Type: Double Fault

eax: 00004200
ebx: 00197bab
ecx: ffffffb8

enz

STACK: 0001967c 00197bab 000196ac 3ffeff00

enz

Is het mogelijk dat hierdoor mijn pc niet opstart wanneer ik beide latjes op het moederbord plug? Beide latjes getest in B1 afzonderlijk leveren geen problemen op. Wanneer ze beide geïnstalleerd zijn in A1 en B1 levert het telkens bovenstaande error op. Kan ik er vanuit gaan dat mijn RAM nu verschwunden is of is het nog steeds mogelijk dat er iets scheelt met mijn moederbord?
In elk geval geeft hij in de bios toch correct aan dat er 1024 MB ram ingeplugged is en bij het opstarten geeft hij 1024 MB RAM 'OK' aan, maar vanaf het windows logo telkens reboots...

Verwijderd

/me neigt naar een CPU met een defecte memcontroller.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:27
heb je het wel eens aan gedacht om in je bios te kloten met dual channel mode and singel channel en heb je wel eens in de lijst geken of dit moederboord wel dit geheugen official ondersteund?

als het dit niet is dan heeft flop gelijk en is je gheugen controler kapot.....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• ccc456
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
nex_be schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:59:
Zoals de titel laat vermoeden heb ik een asus A8N-SLI (niet de deluxe versie) en twee matched latjes van 512 mb corsair geheugen.
Het geheugen is waarschijnlijk gewoon naar z'n grootje...
Heb ook Corsair TwinX dat gewoon kapot is gegaan na 2 jaar.
Stripjes doen het los prima, alleen Dual channel geeft problemen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1018793

Gewoon levenslange garantie claimen 8)

• nex_be
Ik doe 'm zaterdag binnen. Ze moeten het in de winkel zelf maar uitzoeken. Ik heb bij mijn weten alles geprobeerd.
Als memtest in dual channel telkens stopt op 79%, dan zal er wel iets met de RAM schelen.
Pagina: 1