Toon posts:

Nieuwe processor word niet geaccepteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb het volgende probleem en ik hoop er echt een antwoord op te krijgen heb al van alles geprobeerd en heelveel mensen geraadpleegd.
Het probleem is als volgt ik heb een 1,3ghz AMD duron XP processor deze ging mij wat te langzaam dus heb ik van een vriend een 1,8ghz AMD athlon XP kunnen kopen, processor werkte prima in zijn computer. En volgens de spcificaties op de site van Asrock zou mijn moederbord het ook prima moeten doen. Maar na het zorgvuldig omzetten van de processor dus jumper verplaatsen en een beetje koelpasta gebruiken blijft de computer vastlopen in het begin scherm van windows XP met dat balkje. Het moederbord herkent de processor wel, en ook een schone installatie had geen effect. Momenteel heb ik de oude processor er weer in en doet hij het weer prima.

Specificaties:
Moederbord: ASROCK K7VT2
Processor: AMD Duron XP 1,3 ghz
Geheugen: 384MB geheugen
Video: nvidia 64MB geforce2

Alvast bedankt

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47
Je hebt een KT266A chipset. De snelste procs die die chipset aankan is over het algemeen een XP2100+ Palomino. Ik kan de ondersteunde-processor lijst niet vinden, staat die op internet?

Nou heb je ook kans dat nieuwere wel goed werken, misschien is dat jouw geval (1,8GHz betekend een XP2200+ Thoroughbred)

Dan zou het nog kunnen dat je geheugen het niet aankan, je Duron had namelijk een 100Mhz FSB, je nieuwe proc 133MHz. Kijk dus na of je geheugen PC1600 of PC2100 of hoger is, in het eerste geval gaat het sowieso niet werken en zul je nieuw geheugen moeten proberen. Leen anders het geheugen van je vriend eens en kijk of het dan werkt.

Als je wel PC2100 of hoger hebt, test het dan eens met Memtest 86 (bootable floppy maken), misschien is het lichtelijk kapot.

[ Voor 7% gewijzigd door OnTracK op 21-03-2005 17:35 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Zeker weten dat het een 1800+ is? Zeker weten dat het geen 1800Mhz is, ofwel de 2200+?

Verwijderd

Ik denk dat Ontrack alles heeft gezegd :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Post eens wat er op de (nieuwe) CPU staat gedrukt. Bij BalusC staat een handig overzichtje hoe je de codes moet ontcijferen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:38:
Ik denk dat Ontrack alles heeft gezegd :)
Ik denk het toch niet, de K7VT2 is een ver doorontwikkeld bord met de KT266A chipset, het bord heeft support voor een XP 2600+ op 266MHz FSB.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Misschien 's kijken op de site van BalusC?

http://balusc.xs4all.nl

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
mad-dog schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:01:
[...]

Ik denk het toch niet, de K7VT2 is een ver doorontwikkeld bord met de KT266A chipset, het bord heeft support voor een XP 2600+ op 266MHz FSB.
Ja de Athlon XP 2600+ is niet zo veelzeggend. Mijn Jetway V266B ondersteund ook tot de 2600+ maar ik hoef er geen Throughbred B core in te pleuren op 2600+ want dat werkt niet. De Throughbred A en Palomino zouden wel moeten werken maar van de Palomino zijn dus geen 2600+ uitvoeringen en van de Throughbred A weet ik het niet.

Probeer eens een BIOS update en controleer idd of het geheugen 133Mhz DDR is (er zijn ook combo bordjes en weet niet of dat met jouw PC het geval is).

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wil eerst iedereen bedanken voor hun reacties.
Nou ik werk nu met mijn 2200+ processor, ik zag vanavond jullie reacties en heb er even goed over nagedacht en ik kwam ook nog ergens anders een reactie tegen op een andere site over precies hetzelfde probleem. Hoe heb ik het nu opgelost zullen jullie misschien wel willen weten.
Nou het probleem was als volgt ik had 2 geheugen platen in mijn moederbord 1 van 128mb op 100mhz en 1 van 256mb op 133mhz bij de oude processor is dit geen probleem, bij de nieuwe wel schijnbaar want ik heb die plaat van 128 mb eruit gehaald en voila hij doet et :Y)

Klaas.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zal wel lekker traag gaan dan met alleen 128MB...
Heb ik liever een duron 1300 met 256MB ;)

[edit] niet geod gelezen.. je hebt nu dus nog 256MB.. dat is nog wel werkbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Palomar op 22-03-2005 21:14 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat de KT266A geen Thoroughbreds ondersteunt is per definitie onzin, en laat mijn Shuttle KT266A moederbord het maar niet horen, die is dikke vriendjes met een Athlon XP 2400+ ;)

Hier stond een dode link.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
strandbal schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:15:
Dat de KT266A geen Thoroughbreds ondersteunt is per definitie onzin, en laat mijn Shuttle KT266A moederbord het maar niet horen, die is dikke vriendjes met een Athlon XP 2400+ ;)
Ik had zelfs een XP 2400+ (2000Mhz) draaien op een Asus A7V (kt133).
Het draaide als een zonnetje :). Zelfs na een beetje OC'en 2100Mhz (20*105)deed deze het perfect!
Deze zelfde 2400+ draaid op AsRock K7VT2

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1