Toon posts:

meerdere ip's

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi,

Ik stoei al een tijdje met een probleem. ik probeerde en probeerde, maar kom er niet uit. Het probleem is het volgendë:

Ik heb 2 servers en 5 ipadressen, te weten:

servers:
- server1
- server2

ip adressen (eindigent op):
234
235

Ik wil graag dat ipadres 234 naar server1gaat en 235 naar server2. Dat eerste werkt. Maar ik krijg het niet voor elkaar om ipadres 235 naar server2 te verwijzen.
Ik heb de "SWEEX broadband router plus". In deze router kan ik 1 ipadres instellen (het ip adres eidigent op 234, waar ik mee naar buiten ga). Dus ik dacht ik stel het in de netwerkkaart van server2 zó in dat-ie niet automatisch een ipadres van de router verkrijgt, maar dat-ie ipadres eidigent op 235 verkrijgt.

Dit werkt dan niet, ik heb dan geen verbinding. Wat doe ik nu?

tnx alsvast

Bart

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom gebruik je een router als je 5 ip adressen hebt ????

flikker de router weg en sluit beide servers direct aan op je "modem"

een htk ( Huis Tuin en Keuken) router kan over het algemeen maar één adres aannemen.
dus als je wil genieten van de "firewall" je router zal dat binnen je huidige eisen maar voor een server kunnen

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 21-03-2005 17:34 ]

Iperf

Verwijderd

Ik denk dat ie bedoeld dat hij 1 externe ip heeft en 5 interne.
Probeer dus in te stellen dat je zelf een ip adres maakt, je server. Dat kan je doen in properties (eigenschappen) van je netwerkverbinding op je router.
Dan maak je daar dus je ip op 235 en dan moet je de dhcp functie van de router uitschakelen.
Dhcp functie is dat je router automatisch iedere computer een ip adres geeft in een bepaalde range, die range kan je some aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:36:
Ik denk dat ie bedoeld dat hij 1 externe ip heeft en 5 interne.
nee externe

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:08
dan heb je inderdaag geen router nodig, maar een switch. Eventueel kan je aan de switch nog de router plakken met het 3e ipadres en daar je gewone computers achter hangen met NAT als passieve firewall.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:08:
hi,

Ik stoei al een tijdje met een probleem. ik probeerde en probeerde, maar kom er niet uit. Het probleem is het volgendë:

Ik heb 2 servers en 5 ipadressen, te weten:

servers:
- server1
- server2

ip adressen (eindigent op):
234
235

[snip]

tnx alsvast

Bart
Sorry, maar effe voor de totale duidelijkheid voor de met NAT box vergoten tweakers... heb je 5 externe ip-adressen en 1 modem (of geen modem), maar iig 5 publieke ip-adressen?

Dan heb je een router nodig die RIP kan of nee ... dat andere waarbij je kan opgeven wat je 5 externe ip-adressen zijn, zodat je een internet zone kan maken bestaande uit publiekelijk aanspreekbare servers.
Das geen probleem, alleen moet je het niet zoeken in NAT box routertjes , alhoewel er geloof ik de NetGear en Linksys en Asus kastjes zijn die het zouden kunnen ondersteunen.

Is dit niet een DMZ dat je wilt creeeren? iig klinkt het als of je een internet zone wilt maken.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Die router ondersteunt dat niet, nee. Daarnaast vind ik je topictitel en -start een beetje magertjes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.