zoemend geluid uit voeding

Pagina: 1
Acties:

• Fighting Power
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:08
Beste tweakers.

Heb vorige week een nieuwe voeding gekocht omdat mijn oude sweex voeding het had begeven.
Dus ik de nieuwe voeding in gebouwd. De eerste dagen was er niets aan de hand, maar na een paar dagen begon er een zoemend geluid uit mijn kast te klinken. het geluid is niet constant soms heb ik er wel last van en anders niet. het geluid is ook met tussen pozen van 10 seconden te horen als het aanwezig is

Merk Voeding : Enermax Coolgiant 480W

Wat heb ik al gedaan:
De case fans los gehaald van het moeder board.
en de voeding met alleen de belasting van een harde schijf.

Toen kwam ik tot de conclusie dat het mijn voeding was.

Hoe waardoor wordt dit veroorzaakt?
Hoe kan ik het oplossen.
Of is het beter om de voeding om te ruilen voor een nieuwe.

Alvast Bedankt

Fighting Power

[ Voor 11% gewijzigd door Fighting Power op 21-03-2005 17:37 ]

PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Waar wordt het door veroorzaakt? Dat is niet zo maar te beantwoorden. Wat is het precies voor geluid? Het kan of het zoemen van de fan in de voeding zijn of een een-of-ander onderdeeltje maakt dat geluid. In het geval van de fan zou je die kunnen smeren/olieën, maar met een nieuwe voeding zou dat eigenlijk niet nodig moeten zijn. Stoort het je heel erg zou ik ermee terug gaan, maar kwaad kan het waarschijnlijk niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16
hoor je het geluid ook als je voeding uit de kast ligt?

als et een irritant geluid is, gewoon terug gaan, na een week moet je toch wel garantie hebben.

Verwijderd

Is het niet een fan die temperatuurgestuurd is of zo? Of hoor je het geluid echt continu? Misschien kast verplaatst (als fan in open ruimte blaast zal dat minder zoemend geluid geven dan dat hij bijv tegen een muur aan blaast).

edit
ik denk dat je deze voeding hebt, hier zie je dus dat hij een temperatuurgestuurde fan-controller heeft en dus zal de fan harder draaien wanneer het systeempje wat warmer wordt en dus is het geluid ook niet constant

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 18:59 ]

• Fighting Power
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:08
ik heb inderdaad die voeding.
het geluid is behoorlijk irritant want ik hoor het als ik aan het gamen ben door het geluid heen.

PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs

Verwijderd

Fighting Power schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:41:
ik heb inderdaad die voeding.
het geluid is behoorlijk irritant want ik hoor het als ik aan het gamen ben door het geluid heen.
Je kunt de voeding misschien nog ruilen voor een stillere voeding. Bovendien, als ik de website lees, kun je de fan automatisch laten regelen of handmatig instellen. Je kunt hem dan handmatig wat lager instellen zodat je hem niet zo hoort, aan de andere kant zal de temperatuur dan wel sneller stijgen.

Verwijderd

En als het dan je fan niet blijkt te zijn is het waarschijnlijk een brakke mosfet. Dan kan je voeding zeker gratis vervangen worden.
Pagina: 1