Digitale-Video-Camera leegmaken

Pagina: 1
Acties:

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:36
Ok misschien een heel raar topic, maar ik kom er niet uit.
Ik heb hier dus een 'Sony Digital 8 DCR-TRV255E' voor me liggen, met alle bijbehorende kabels (althans USB en oplader) maar zonder handleiding.
Nu ben ik niet zo'n held in videocamera's en zéker zonder handleiding kom ik hier niet uit.
Ik heb dus nu de USB-kabel op mijn pc aangesloten en de andere op de camera. Ik heb in het menu van de camera de USB-stream op on gezet. Zodra ik dit gedaan had, kreeg ik een scherm van windows om ik geloof '??USB-device??' te instaleren. Dit wou ik wel, alleen lukte dit niet, omdat er geen software kon worden gevonden.
Nu staat er bij 'Deze Computer' geen mapje met USB ofzo, dus daar kan ik ook niks selecteren.
Dus nu is mijn vraag aan jullie hoe ik toch alle opnames van deze camera kan halen.
Ik kan niet even de handleiding aan die kerel vragen, want ik zie hem op zijn vroegst pas weer over 2 weken, dus ik hoop dat er iemand is die mij uit de brand kan helpen :)

Verwijderd

handleiding is gewoon een kwestie van goed lezen, de meeste mensen, zelf ik hebben het ook ooit eens gedaan en wij zijn er ook uitgekomen, maar om weer on-topic te komen;
Om je beelden op je pc te zetten heb je het volgende nodig:
- I-link kabel (of FireWire, is het zelfde, verschil zit hem puur in de naam)
- Pc met I-link/FireWire aansluiting
- Windows Movie Maker (o.i.d.)

Start WMM op en importeer de boel maar. USB kabel is puur voor foto's die je eventueel met je camera kan maken, dat staat ook in de handleiding trouwens ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

voor usb van sony moet je een driver downloaden om de foto's van de camera te halen (is vaak lastig vinden bij sony, ff doorzetten!) ... of een memory stick lezer gebruiken natuurljk.
Voor film moet je inderdaad Firewire gebruiken, dat gaat niet via USB (tenminste niet bij de Sony dig 8 camera's die ik in handen heb gehad).
Enne leegmaken? Dan kan je toch gewoon een nieuwe D8/Hi8 casette kopen? Zo duur zijn die niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 21-03-2005 16:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 19:03
Sommige sony camcorders kan de film ook naar de computer worden gehaald via de usb maar dan heb je daar de usb driver van sony voor nodig.
ook is een speciaal programma van sony om de film binnen te halen. naam van het programma weet ik niet, dat zal ook wel op internet te vinden zijn. volgens mij wou het niet met WMM of Pinnacle. als het moet kan wel op m'n werk kijken (wanneer ik weer beter ben)

Scuba-diver

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

http://www.sonydigital-li...camcorders/D8/D8.asp?l=en

ff zoeken op spony, support, ect!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar