Postfix mailbox, hoe aanmaken met Webmin ?

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ben al een geruime tijd deze middag (deels morgen) aan het zoeken waarom ik geen mailbox met postfix aan kan maken in webmin. Wanneer ik een gebruiker aanmaak in webmin zie ik ook geen optie om een mailbox aan te maken. Tevens kan ik in postfix onder webmin ook niets vinden dat er op wijs dat ik daar een mailbox voor een gebruiker aan kan maken en deze aan deze gebruiker kan koppelen.

Ik heb nu wel onder alle mogelijkheden gezocht hier op het forum en op google maar ik kan niet vinden hoe je makkelijk een mailbox aan een gebruiker kan koppelen of deze automatisch aan te laten maken bij het adden van een user.

Voorheen heb ik webmin icm sendmail eens gebruikt en dit ging vrij makkelijk. Ik ben van mening dat postfix een betere MTA is dus vandaar dat ik nu deze eens probeer :)

Nu denk ik dat de mogelijkheid om Virtual-min te installeren dit probleemkan oplossen, ga ik ook even testen uiteraard, maar het lijkt me niet standaard.

Iemand hier even een tip voor of ervaring mee ? Ik vind webmin lekker werken voor thuis, was er een beetje huiverig voor want op een Cobalt Raq wordt je er niet vrolijker van :) Ach testen is ook een vak :)

P.S. Weet iemand waarom webmin-usermin niet meer te apt-getten valt onder debian ?

[ Voor 12% gewijzigd door BacardiBreezer op 21-03-2005 16:23 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Maar even een onbehoorlijke kick :X

Usermin en dergelijk valt overigens van de unstable wel af te pikken :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik kan helaas nog steeds niets vinden dat tot een oplossing leidt.

Iemand een idee om aan een bestaande gebruiker een mailbox te geven onder postfix ? Of zal ik gewoon een nieuwe gebruiker aan maken die meteen een mailbox krijgt ?

Op deze manier kan ik natuurlijk checken wat er in de config van webmin-postfix gebeurt.

Iemand andere ideeën ?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Postfix beheert toch geen mailboxen??? Postfix geeft het toch alleen maar door, en op linux / unix systemen heeft iedere gebruiker al een mailbox, waarnaartoe postfix de mail transporteert, voor losse mailboxen aanmaken die niet aan een gebruiker zijn gekoppeld moet je denk ik eens kijken naar http://www.postfix.org/docs.html en dan naar het gedeelte : POP/IMAP and the kitchen sink.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Opgelost :) standaard instelling in main.cf was toch niet helemaal zoals deze moet zijn. Stond iig wel op standaard-debian-instellingen maar werkte niet. Na wat testen en verwijderen van virtualmin + mapping werkte het wel :)