Hallo
Ik heb zonet gnome emerge afgerond (heeft 2 dagen geduurd). Startx werkt, maar hoe start ik nu gnome?
Ik heb zonet gnome emerge afgerond (heeft 2 dagen geduurd). Startx werkt, maar hoe start ik nu gnome?
1
| /etc/init.d/xdm start |
1
| rc-update add xdm default |
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 16:41 ]
1
2
3
4
5
6
| /etc/X11/gdm/PreSession/Default: Registering your session with wtmp and utmp /etc/X11/gdm/PreSession/Dafult: running: /usr/bin/X11/sessreg -a -w /var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/gdm/: 0.Xservers" -h "" -l ":0" "lars" Xlib: connection to ":0.0" refused bij server Xliv: Protocol not supported by server (gnome session: 1831): Gtk-WARNING **: cannot open display: |
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 16:43 ]
Als welke user voer je dit uit?Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:42:
Ik krijg een error
code:
1 2 3 4 5 6 /etc/X11/gdm/PreSession/Default: Registering your session with wtmp and utmp /etc/X11/gdm/PreSession/Dafult: running: /usr/bin/X11/sessreg -a -w /var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/gdm/: 0.Xservers" -h "" -l ":0" "lars" Xlib: connection to ":0.0" refused bij server Xliv: Protocol not supported by server (gnome session: 1831): Gtk-WARNING **: cannot open display:
Deze is uitgevoerd in Gnome failsafe
Wat gebeurt er als je daarna reboot?# nano /etc/rc.conf
In dit bestand zoek je naar de regel.
# What display manager do you use ? [ xdm | gdm | kdm | entrance ]
DISPLAYMANAGER="gdm" <-- deze moet zo staan om te zorgen dat gdm gestart word bij het opstarten van linux.
[ Voor 31% gewijzigd door DeMoN op 21-03-2005 16:59 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Wat gebeurt er als je daarna reboot?Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:00:
ik voer het uit als root.
En dat van aanpassen heb ik gedaan, naar gdm
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
[ Voor 39% gewijzigd door geforce5_guy op 21-03-2005 17:12 ]
Dat werkt allemaal. startsx kan ik alles intypen, heb zelfs een muis (cursor)geforce5_guy schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:07:
# startx
Krijg je wel ies ze zien als je dit intikt ?
Zoniet dan moetje het config bestand van xorg of xfree ff na gaan kijken.
Ik neem aan dat je wel de howto van gentoo gelezen hebt.
Zie de links in mijn vorige post. Daar staat alles in wat je zou moeten weten om het werkent te krijgen.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:11:
[...]
Dat werkt allemaal. startsx kan ik alles intypen, heb zelfs een muis (cursor)
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq