Toon posts:

Printserver onder Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is als volgt: ik heb momenteel 2 printers, 1 HP Deskjet 500 en 1 Epson Stylus C20. De eerste is via een LPT-kabel aangesloten op een Jetdirect. De tweede is met USB aangesloten op een W2K Server.
Dit werkt allemaal prima, het probleem is echter dat er regelmatig 'vreemde' systemen in het systeem worden geprikt. Deze hebben andere instellingen voor domein ed. Deze instellingen iedere keer veranderen is ondoenlijk dus nu zoek ik een 'softwarematige jetdirect' die op de server wordt geinstalleerd. Vervolgens via DHCP een adres toewijzen aan een client en deze een TCP/IP-printerdriver meegeven, en deze laten printen naar het IP van de server.

Kortom: bestaat zoiets en waar kan ik dat vinden.

Uiteraard heb ik al het mogelijke gedaan om zelf een oplossing te vinden, edoch zonder resultaat.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 10:23

Caveman

whahoehaha

ehhh, een jetdirect kastje is toch gewoon een printservertje....je printer heeft toch gewoon een ip op het netwerk. Als je printer goed gedeelt is maakt het toch niets uit, in welk domein of werkgroep dat ding zit. Met de jetdirectsoftware van HP kun je nog het een en ander instellen, misschien heb je daar wat aan... En anders gooi je die jetdirectkast er tussen uit en hang je gewoon die printer aan je server.... Een client kan dan gewoon via het IP van de server printen (door een poort te adden in het printermenu en dan opgeven \\server\printer voor het adres.)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Onder XP zit 't in Control Panel | Add/Remove Programs | Add/Remove Windows Components | Other network File and Print services | Print services for Unix
Onder 2000 zal 't op een vergelijkbare plaats zitten, misschien dat 't daar LPD heet

[ Voor 5% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-03-2005 13:25 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==